Bu araştırma, iş yerinde yalnızlığın sosyal medya bağımlılığına etkisini incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 473 kişiden oluşmaktadır. Veriler, kartopu örneklem yöntemiyle ve google anket kullanılarak; Demografik Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği V3 aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Bağımsız Örneklem T Testi, Anova Testi ve Korelasyon testi kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda, sosyal medya bağımlılığı ile yalnızlık arasında pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır (p<0,05). Yapılan regresyon analizi sonuçları da korelasyon analizi sonuçlarını desteklemektedir. Ayrıca demografik değişkenlerin, sosyal medya bağımlılığı ve yalnızlık ölçek puanlarını etkilediği belirlenmiştir.
sosyal medya sosyal medya bağımlılığı iş yaşamında yalnızlık
| Birincil Dil | Türkçe | 
|---|---|
| Konular | İşletme | 
| Bölüm | Araştırma Makalesi | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: 1 |