Araştırma
“problem çözme beceri eğitimi” dersinin sağlık yönetimi öğrencilerinin problem
çözme beceri algıları ve atılganlık düzeylerine etkisi incelemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırma tek gruplu ön test-son test düzeneğinde bir müdahale
araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde bir sağlık yüksekokulunun ikinci sınıfında öğrenim görmekte olan
sağlık yönetimi öğrencileri oluşturmuştur (n=26). Bu çalışmanın yapılabilmesi
için Sağlık Yüksekokulu Müdürlüğü’nden yazılı izin alınmış ve araştırma
bitiminde öğrenciler sonuçlar konusunda bilgilendirilmiştir. Öğrencilerin
Problem Çözme Envanteri ön test toplam puan ortalaması 88,46 ± 16,47 iken son
test puan ortalaması 71,15 ± 11,87, ön test puan ortalaması 42,11 ± 9,01 olan
yaklaşma/kaçınma alt ölçeği son test puan ortalaması 35,34 ± 6,82, problem
çözme yeteneğine güven alt ölçeği ön test puan ortalaması 29,11 ± 8,20 iken son
test puan ortalaması 23,26 ± 5,97, ön test puan ortalaması 17,23 ± 3,66 olan
kişisel kontrol alt ölçeği son test puan ortalaması 12,53 ± 2,02 olarak
belirlenmiştir. Ölçeğin her dört boyutundaki bu değişimler istatistiksel olarak
anlamlı düzeydedir (p<0,05). Öğrencilerin Rathus Atılganlık Envanteri ön
test puan ortalaması 120,57 ± 16,87 iken son test puan ortalamasının 129,96 ±
16,85 olduğu ve aradaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır
(p<0,05). Araştırma sonuçları problem çözme beceri eğitimi dersinin
öğrencilerin problem çözme beceri algılarının ve atılgan davranışlarının gelişmesine
katkı sağladığını ortaya koymaktadır.
Problem çözme Problem çözme beceri eğitimi Atılganlık Sağlık Yönetimi Öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 12 Sayı: 1 |