Araştırma
“problem çözme beceri eğitimi” dersinin sağlık yönetimi öğrencilerinin problem
çözme beceri algıları ve atılganlık düzeylerine etkisi incelemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırma tek gruplu ön test-son test düzeneğinde bir müdahale
araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde bir sağlık yüksekokulunun ikinci sınıfında öğrenim görmekte olan
sağlık yönetimi öğrencileri oluşturmuştur (n=26). Bu çalışmanın yapılabilmesi
için Sağlık Yüksekokulu Müdürlüğü’nden yazılı izin alınmış ve araştırma
bitiminde öğrenciler sonuçlar konusunda bilgilendirilmiştir. Öğrencilerin
Problem Çözme Envanteri ön test toplam puan ortalaması 88,46 ± 16,47 iken son
test puan ortalaması 71,15 ± 11,87, ön test puan ortalaması 42,11 ± 9,01 olan
yaklaşma/kaçınma alt ölçeği son test puan ortalaması 35,34 ± 6,82, problem
çözme yeteneğine güven alt ölçeği ön test puan ortalaması 29,11 ± 8,20 iken son
test puan ortalaması 23,26 ± 5,97, ön test puan ortalaması 17,23 ± 3,66 olan
kişisel kontrol alt ölçeği son test puan ortalaması 12,53 ± 2,02 olarak
belirlenmiştir. Ölçeğin her dört boyutundaki bu değişimler istatistiksel olarak
anlamlı düzeydedir (p<0,05). Öğrencilerin Rathus Atılganlık Envanteri ön
test puan ortalaması 120,57 ± 16,87 iken son test puan ortalamasının 129,96 ±
16,85 olduğu ve aradaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır
(p<0,05). Araştırma sonuçları problem çözme beceri eğitimi dersinin
öğrencilerin problem çözme beceri algılarının ve atılgan davranışlarının gelişmesine
katkı sağladığını ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 12 Issue: 1 |