Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS), genel olarak örgütlerin iç ve dış çevresine karşı sorumlu davranmasını ifade eden bir kavram olarak tanımlanabilir. 1980’li yılların başlarında “işletmelerin ekonomik faaliyetlerinin onunla ilgili tarafların (hissedarlar, çalışanlar, tüketiciler ve tüm toplumun) hiçbirinin menfaatlerine zarar verilmeden yönetilmesi” olarak tanımlanan KSS’nin, günümüzde çevre bilincinin de artmasıyla birlikte çevreyle ilgili etik ve gönüllü sorumlulukları da kapsadığı söylenebilir. Örgütsel bağlılık ise, çalışanın üyesi olduğu örgütte kalma ve buradaki mevcut konumunu devam ettirme isteği olarak belirtilebilir. 241 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen bu araştırmada, katılımcıların, örgütlerinin KSS’ye ve KSS’nin alt boyutlarına yönelik algıları ile örgütlerine bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiş ve KSS’nin alt boyutlarına yönelik algının örgütsel bağlılığı etkileyip etkilemediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların, örgütlerinin KSS’ye ve KSS’nin alt boyutlarına yönelik algıları ile örgütlerine bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki olduğu ve KSS’nin alt boyutlarına ilişkin algının örgütsel bağlılığı etkilediği belirlenmiştir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Gönüllü Sorumluluklar Örgütsel Bağlılık
Corporate social responsibility (CSR) can be defined as operating the organizations responsibly to internal and external environment. CSR which is defined to be managed economic activities of organizations without detriment to parties as shareholders, employees, consumers and society in the early 1980’s, today includes ethical and discretionary (philanthropic) responsibilities related environment together with the increasing environmental awareness. Organizational commitment is also defined as the desire of employee to remain and to maintain current position as a member of the organization. In this research conducted with the 241 participation, relations between participants perceptions of CSR and organizational commitment of them and whether perceptions of CSR affects organizational commitment were examined. At the end of the research, it was determined that there were relations between perceptions of CSR and organizational commitment and perceptions of CSR affected organizational commitment.
Corporate social responsibility (CSR) discretionary (philanthropic) responsibilities organizational commitment
Diğer ID | JA43YB86MU |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 6 Sayı: 2 |