Turizm endüstrisinin emek yoğun bir endüstri olması ve tüketici ile çalışanın birebir iletişimde olması, özellikle otel işletmeleri için hizmet kalitesini korumasında insan kaynağının önemini ortaya koymaktadır. Otel işletmelerinin rekabet avantajı elde etmesinde, çalışanların yaratıcılıklarını en üst seviyede kullanabilmesi büyük önem arz etmektedir. Hizmet üretiminin genellikle soyut olması neeniyle otel işletmelerinin fark yaratabilmesinde insan kaynağının etkin bir şekilde kulabilmesi önemldir. Yaratıcılığın öncüllerinin araştırılması amacıyla oluşan bu çalışmanın amacı, çalışanların psikolojik sermaye ve örgütsel sosyalleşme düzeylerinin yaratıcılıklarına etkisini incelemektir. Çalışanların pozitif özelliklerinin ve örgüt içerisindeki sosyalleşme düzeylerinin yaratıcıkları üzerinde etkili olacağı düşünülmektedir. Bu amaçla, araştırma kapsamında 327 kişiye ulaşılmış ve elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda, yöneticilerin psikolojik sermaye düzeylerinin yaratıcılığı %20.1 oranında açıkladığı ve örgütsel sosyalleşme düzeylerinin ise yaratıcılığı %7.6 oranında açıkladığı sonucu elde edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda örgütsel sosyalleşmeden ziyade psikolojik sermaye kavramının yaratıcılığı daha çok açıkladığı ve etkilediği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |