Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Short Evaluation For The Interaction Between Social Etreprenuership And Economic Growth

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 4, 127 - 136, 30.11.2017

Öz








Why some economies are richer or poor than others is related toSocial entrepreunership, caused by market
failure. , valued as third sector, it has its roots from the market failure of public and private sectors’ in ability to
provide needs of the sociaty. In this study in order to show the social entrepreunership and economic growth
interaction by intutivily, we use Bord Bank’s (2009) report for Economic Geografy figure and The Schwab Foun
-
dation for Social Entrepreneurship (the voice of social innovation)’s figure for “Outstanding Social Entrepre-
neurs”. Therefore, we conclude that there is no positive interaction. 




Kaynakça

  • Bulutay, T. (1995). “Yeni Büyüme Kuramları ve Büyüme, Kalkınma Konusunda Diğer Bazı Yaklaşımlar” DPT
  • Çağla ve Keyder, (2007). “Bugününün Türkiye’sin- de Yoksulluk ve Sosyal Politika” Yerel Yönetişim Yoluyla Yoksulluğun Azaltılması s.9-56.
  • Drucker, P. F. (2011). “Büyük Değişimler Çağında Yönetim”, Optimist yayınları, yayın no: 185.
  • Fukuyama, F. (2005). “Güven, Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması”, Çev.Ahmet Buğdaycı. Türkiye İş Bankası, Kültür Yayınları, No: 370, İstanbul, 2005.
  • North, D.C. (1994). “EconomicPerformance Through Time” TheAmericanEconomicReview, Vol. 84, No. 3. (Jun., 1994), pp. 359-368.
  • Porter, M. (2011). “Rekabet Üzerine” Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı
  • Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı (2012)“Daha iyi yarınların peşinde koşanların çabalarına destek vererek “Fark Yaratanları Türkiye’ye tanıtıyoruz”.
  • Sarıkaya, M. (2010). Üçüncü sektörde yönetsel ve kavramsal dönüşüm: sosyal kâr amaçlı örgütler] C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 1,
  • Sen, A. (1983). “Development: WhichWayNow?” EconomicJournal, 99, s. 745-762.
  • TheSchwab Foundation forSocialEntrepreneurship (thevoice of socialinnovation) (2006) “Outstanding- SocialEntrepreneurs”
  • The World Bank (2009) “ReshapingEconomicGeog- raphy” World Develeopment Report
  • Tüysüz, N. (2011). “Sosyal Sermayenin Ekonomik Gelişme Açısından Önemi ve Sosyal Sermaye Endeksinin Hesaplanması,T.C. Kalkınma Bakanlığı Planlama Uzmanlığı Tezi Yayın no: 2827.

Sosyal Girişimcilik ve Ekonomik Büyüme İlişkisi Üzerine Kısa Bir Değerlendirme

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 4, 127 - 136, 30.11.2017

Öz








Neden bazı ekonomiler diğerlerine göre daha zengin ya da fakir olduğu konusu piyasa başarısızlığından kay-
naklı Sosyal girişimcilik ile de yakından ilgili olduğu kanaatindeyiz. Üçüncü sektör olarak da değerlendirilen
bu alan, varlığını toplumsal ihtiyaçların karşılanmasın da kamu ve özel sektörünün eksik bıraktığı alanlara yani
bir noktada piyasa başarısızlığına borçludur. Bu çalışma sosyal girişimcilik ve ekonomik büyüme arasındaki
ilişkiyi sezgisel olarak gösterebilmek için Dünya Bankasının (2009) ekonomik coğrafya ile ilgili bir gösterimiyle
The Schwab Foundation for Social Entrepreneurship (thevoice of socialinnovation) tarafından “Outstanding
Social Entrepreneurs” un örnekleri arasında bir ilişki kurmaya çalışmaktadır. Bu iki görsellikten çıkardığımız
sonuç ilişkinin pozitif olmadığı yönündedir. 




Kaynakça

  • Bulutay, T. (1995). “Yeni Büyüme Kuramları ve Büyüme, Kalkınma Konusunda Diğer Bazı Yaklaşımlar” DPT
  • Çağla ve Keyder, (2007). “Bugününün Türkiye’sin- de Yoksulluk ve Sosyal Politika” Yerel Yönetişim Yoluyla Yoksulluğun Azaltılması s.9-56.
  • Drucker, P. F. (2011). “Büyük Değişimler Çağında Yönetim”, Optimist yayınları, yayın no: 185.
  • Fukuyama, F. (2005). “Güven, Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması”, Çev.Ahmet Buğdaycı. Türkiye İş Bankası, Kültür Yayınları, No: 370, İstanbul, 2005.
  • North, D.C. (1994). “EconomicPerformance Through Time” TheAmericanEconomicReview, Vol. 84, No. 3. (Jun., 1994), pp. 359-368.
  • Porter, M. (2011). “Rekabet Üzerine” Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı
  • Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı (2012)“Daha iyi yarınların peşinde koşanların çabalarına destek vererek “Fark Yaratanları Türkiye’ye tanıtıyoruz”.
  • Sarıkaya, M. (2010). Üçüncü sektörde yönetsel ve kavramsal dönüşüm: sosyal kâr amaçlı örgütler] C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 1,
  • Sen, A. (1983). “Development: WhichWayNow?” EconomicJournal, 99, s. 745-762.
  • TheSchwab Foundation forSocialEntrepreneurship (thevoice of socialinnovation) (2006) “Outstanding- SocialEntrepreneurs”
  • The World Bank (2009) “ReshapingEconomicGeog- raphy” World Develeopment Report
  • Tüysüz, N. (2011). “Sosyal Sermayenin Ekonomik Gelişme Açısından Önemi ve Sosyal Sermaye Endeksinin Hesaplanması,T.C. Kalkınma Bakanlığı Planlama Uzmanlığı Tezi Yayın no: 2827.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Kahraman Kalyoncu

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kalyoncu, K. (2017). Sosyal Girişimcilik ve Ekonomik Büyüme İlişkisi Üzerine Kısa Bir Değerlendirme. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(4), 127-136.