The Residents’ Perceptions Towards Economic, Socio-Cultural And Environmental Effects Of University
Yıl 2016,
Cilt: 8 Sayı: 4, 66 - 85, 31.12.2016
Mutlu Uygun
,
Sinan Mete
,
Fatma Zişan Kara
,
Haşim Bağcı
Öz
The purpose of this research is to examine residents’ perceptions towards economic, socio-cultural and environmental effects of
university and university student depending some personal characteristics. For this purpose, based on quantitative methods,
the data was collected by convenience sampling method from 634 residents in Aksaray population with a tool created by use of
pre-tested the validity and reliability of scales in the literature. The data were analyzed by SPSS statistical software program
through the descriptive statistics, factor analysis, the correlation analysis (Pearson) and multivariate analysis of variance
(MANOVA). The results exposed to residents’ perceptions towards effects of university and university student consist of three
dimensions including economic, socio-cultural and environmental effects and some negative perceptions also detected but these
are generally positive. In addition, it determined that these perceptions can differentiate by personal characteristics such as
gender, age and education..
Kaynakça
- Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. & Dulupçu, M. A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 yılları örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (2), 165-178.
Allinson, J. (2006). Over educated, over exuberant and over here? The impact of students on cities. Planning Practice and Research, 21 (1), 79-94.
Arap, S. K. (2010). Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Dergisi, 65 (1), 1-29.
Atik, H. (1999). Üniversitelerin yerel ekonomiye katkıları: Teori ve Erciyes üniversitesi üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15, 99- 109.
Aydemir S. E. (1994). Karadeniz Teknik üniversitesinin kent ve bölge ekonomisine doğrudan ve dolaylı ekonomik etkileri. Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, 195-210.
Babbie, E., R. (2007). The practice of social research (11th Ed.). Belmont, CA: Thomson / Wadsworth.
Beck, R., Elliott, D., Meisel, J. & Wagner, M. (1995). Economic impact studies of regional public colleges and universities. Growth and Change, 245-260.
Bilgin Turna, G. (2015). Being a university student in a small city: students’ perception of Rize / Turkey. VF AST Transaction on Education and Social Sciences, 7 (1), 73-75.
Bleaney, M. F., Binks, M. R., Greenaway, D., Reed, G. V. & Whynes, D. K. (1992). What does a university add to its local economy. Applied Economics, 24, 305-311.
Charles, D. (2003). Universities and territorial development: Reshaping the regional role of UK universities. Local Economy, 18 (1), 7-20.
Charles, D. (2006). Universities as key knowledge infrastructures in regional innovation systems. Innovation, 19 (1), 117-130.
Chatterton, P. & Goddard, J. (2000). The response of higher education institutions to regional needs. European Journal of Education, 35 (4), 475-496.
Chatterton, P. (1999). University students and city centres: the formation of exclusive geographies: The case of Bristol, UK. Geoforum, 30, 117-133.
Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının kent ekonomisine katkısı (Uşak üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (31), 169-179.
Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, Yerel Ekonomiler Özel Sayısı, Mayıs, 90-101.
sınırlı olan bu araştırmanın başka kentlerde de
yürütülmesi yararlı sonuçlar doğuracaktır.
Demireli, C. & Taşkın, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin bulundukları şehre ekonomik katkıları: Kütahya il merkezi örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 321-328.
Doğan, D. (2013). Yeni kurulan üniversitelerin sorunları ve çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3 (2), 108- 116.
Ergün, E. (2003). Afyon Kocatepe üniversitesi Bolvadin meslek yüksekokulu’nun Bolvadin’in sosyo-kültürel yapısına ve ekonomisine katkıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 5 (1), 63-78.
Erkekoğlu, H. (2000). Bölge üniversitelerinin yerel ekonomiye katkıları: Sivas Cumhuriyet üniversitesi örneği. Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16, 203-210.
Görkemli, H. N. (2009). Selçuk üniversitesi’nin Konya kent ekonomisine etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
Green, S.B., Salkind, N. J. & Akey, T. M. (2000). Using SPSS for Windows Analyzing and Understanding Data. New Jersey: Prentice Hall.
Gültekin, N., Çelik, A. & Nas, Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kente katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (24), 264-269.
Halterbeck, M. & Conlon, G. (2015). The economic and social impact of Cardiff university. London: London Economics.
Harris, R. (1997). The impact of the university of Portsmouth on the local economy. Urban Studies, 34 (4), 605-626.
Hsu, C. H. (2006). Tao residents’ perceptions of social and cultrual ımpacts of tourism in Lan-Yu, Taiwan park. (Master Thesis) Recration, and Tourism Management Clemson Univesity.
Hubbard, P. (2009). Geographies of studentification and purpose built student accommodation: Leading separate lives?. Environment and Planning, 41, 1903-1923.
Huggins, R. & Cooke, P. (1997). The economic impact of Cardiff university: Inovation, learning and job generation. Geo Journal, 41 (4), 325-337.
Huggins, R. & Johnston, A. (2009). The economic and innovation contribution of universities: A regional perspective. Environment and Planning C: Government and Policy, 27 (6), 1088-1106.
Insch, A. & Sun, B. (2013). University students’ needs and satisfaction with their host city. Journal of Place Management and Development, 6 (3), 178-171.
Işık, Ş. (2008). Türkiye'de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (3), 159-181.
Kaşlı, M. & Serel, A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 15 (2), 99-113.
Kenyon, E. L. (1997). Seasonal sub-communities: The impact of student households on residential communities. The British Journal of Sociology, 48 (2), 286-301
Sayfa | 84
AKSARAY ÜNİVERSİTESİ İİBF DERGİSİ, Aralık, 2016, Cilt 8, Sayı 4
Kim, K. (2002). The effect of tourism impacts upon quality of life of residents in the community, hospitality and tourism management. Virginia Polytechnic Institute and State Universty, Blacksburg, Virginia.
Kotosz, B. (2013). The local economic impact of higher education institutions in Hungaryın. In. K.J. Khavand (Ed), Intellectual Capital Management: Global Perspectives on Higher Education, Science and Technology (pp. 45-60). Iran: IICM.
Köse, İ. A. (2012). Yükseköğretim kurumlarında öğrenci sadakati. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2 (2), 114-118.
Neuman, W. L. (2000). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Boston: Allyn and Bacon.
Nunnally, J. C. (1978). Psychometric Theory (2nd Edt). New York: McGraw-Hill.
Oxford Economics (2013). The impact of the university of Birmingham. University of Birmingham.
Öztürk, S., Torun, İ. & Özkök, Y. (2011). Anadolu’da kurulan üniversitelerin illerin sosyo-ekonomik yapılarına katkıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 145-158.
Pallant, J., A. (2007). Step by step guide to data analysis using spss for windows (Third Edition). New York: McGraw Hill, Open Uniersity Press.
Phelps, R. P. (1998). The effect of university host community size on state growth. Economics of Education Review, 17 (2), 149-158.
Sağır, A. & İnci, Ü. (2013). Karabük’te üniversite algısı: Karabük üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, II, 2 (2), 49-81.
Sankır, H. & Gürdal A. D. (2014). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve kentin üniversite algısı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4 (2), 90-98.
Sankır, H. &Gürdal, A. D. (2013). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve şehrin üniversite algısı. Ankara: Orient Yayıncılık.
Sargın, S. (2007). Türkiye’de üniversitelerin gelişim süreci ve bölgesel dağılımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (5), 133-150.
Selçuk, G. N. (2012). Atatürk üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve Erzurum ekonomisine katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 317-330.
Soysal, A., Bakan, S., Özçalıcı, M., Kaymaz, Y. & Söylemez, C. (2013). Kilis 7 Aralık üniversitesi öğrencilerinin Kilis ekonomisine katkısı: 2011-2012 eğitim-öğretim yılı örneği. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24, 261-276.
Sürmeli, F. (2008). Anadolu üniversitesinin Eskişehir’e etkileri ve şehrin üniversiteyi algılayışı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi 073623 Nolu Proje Raporu.
Şen, A. (2011). Local income and employment impact of universiteies: The case of İzmir university of economics. Journal of Applied Economics and Business Research, 1, 25-42
Tabachnick, B. G. & Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics (5th Edt.). Boston: Pearson Education.
Taşçı D., Gökalp E., Genç Kumtepe E., Kumtepe, A. T., Toprak E., Tosunoğlu, T. & Sürmeli, A. (2008). Anadolu üniversitesinin Eskişehir'e etkileri ve şehrin üniversiteyi algılayışı. F.Sürmeli (Ed.), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Proje 073623.
Taşçı, D., Gökalp, E., Genç Kumtepe, E., Kumtepe, A. T. ve Toprak, E. (2011). Kentin üniversite algısı: Anadolu üniversitesi ve Eskişehir örneği. Amme İdaresi Dergisi, 44 (2), 131-146.
Torun, İ. & S. Öztürk (2013). Yükseköğretimin etkinleştirilmesi ve taşra üniversitelerinin önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27 (1), 197-208.
Torun, İ., S. Öztürk & L. Gelibolu (2009). Yöre halkının üniversiteye bakışı ve beklentileri: Kars Kafkas üniversitesi örneği. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 169- 189.
Tösten, R. Çenberlitaş, İ. & Gökoğlan, K. (2013). Dicle üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve Diyarbakır ekonomisine katkısı. Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, 5 (10), 90- 114.
Tutar, E. (2005). Üniversitelerin yerel ekonomiye katkısı (Niğde örneği). Ankara: Detay Yayıncılık.
Türkkahraman, M. & Tutar, H. (2009). Sosyal değime ve çözülme bağlamında toplumda farklı kültür ve anlayışların yeri ve önemi. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-16.
Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
Uygun, M., Mete, S. & Akın, H. B. (2013). İnanç turizminin sosyo-kültürel etkilerine yönelik yerel halk algısı. International Conference on Religious Turism and Tolerence Proceedings, 09-12 Mayıs, Konya, ss.1305-1320.
www.aksaray.edu.tr www.aksaray.gov.tr www.yok.gov.tr
Yayar, R. & Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa üniversitesinin Tokat ili ekonomisine etkisi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5 (8), 106-122.
Yılmaz, M. & Kaynak, S. (2011). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversiteden beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (4), 55-73.a
Üniversitenin Kente Olan Ekonomik, Sosyo-Kültürel ve Çevresel Etkilerine Yönelik Yerel Halk Algısı
Yıl 2016,
Cilt: 8 Sayı: 4, 66 - 85, 31.12.2016
Mutlu Uygun
,
Sinan Mete
,
Fatma Zişan Kara
,
Haşim Bağcı
Öz
Bu araştırmanın amacı, üniversitenin ve üniversite öğrencilerinin kente olan sosyo-ekonomik, kültürel ve çevresel etkilerine
yönelik yerel halkın algısını bazı kişisel özelliklere bağlı olarak incelemektir. Bu amaçla, nicel yöntem esas alınarak, alanyazında
geçerlik ve güvenirlikleri önceden sınanmış ölçeklerden yararlanılarak oluşturulan bir veri toplama aracı ile Aksaray evreninde
yer alan 634 kişiden oluşan yerel halktan kolayda örnekleme yöntemine göre veri toplanmıştır. Veriler, SPSS istatistik yazılım
programı yoluyla betimsel istatistiklerden, faktör analizinden, korelasyon analizinden (Pearson) ve çok değişkenli varyans
analizinden (MANOVA) yararlanarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, yerel halkın üniversitenin ve öğrencilerin
etkilerine yönelik algılarının ekonomik, sosyal-kültürel ve çevresel olmak üzere üç boyuttan oluştuğunu ve yer yer bazı
olumsuz algılar da söz konusu olmakla birlikte bu algıların genel anlamda olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, bu
algıların cinsiyet, yaş, eğitim durumu gibi kişisel özelliklere göre farklılaşabildiği de saptanmıştır.
Kaynakça
- Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. & Dulupçu, M. A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 yılları örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (2), 165-178.
Allinson, J. (2006). Over educated, over exuberant and over here? The impact of students on cities. Planning Practice and Research, 21 (1), 79-94.
Arap, S. K. (2010). Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Dergisi, 65 (1), 1-29.
Atik, H. (1999). Üniversitelerin yerel ekonomiye katkıları: Teori ve Erciyes üniversitesi üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15, 99- 109.
Aydemir S. E. (1994). Karadeniz Teknik üniversitesinin kent ve bölge ekonomisine doğrudan ve dolaylı ekonomik etkileri. Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, 195-210.
Babbie, E., R. (2007). The practice of social research (11th Ed.). Belmont, CA: Thomson / Wadsworth.
Beck, R., Elliott, D., Meisel, J. & Wagner, M. (1995). Economic impact studies of regional public colleges and universities. Growth and Change, 245-260.
Bilgin Turna, G. (2015). Being a university student in a small city: students’ perception of Rize / Turkey. VF AST Transaction on Education and Social Sciences, 7 (1), 73-75.
Bleaney, M. F., Binks, M. R., Greenaway, D., Reed, G. V. & Whynes, D. K. (1992). What does a university add to its local economy. Applied Economics, 24, 305-311.
Charles, D. (2003). Universities and territorial development: Reshaping the regional role of UK universities. Local Economy, 18 (1), 7-20.
Charles, D. (2006). Universities as key knowledge infrastructures in regional innovation systems. Innovation, 19 (1), 117-130.
Chatterton, P. & Goddard, J. (2000). The response of higher education institutions to regional needs. European Journal of Education, 35 (4), 475-496.
Chatterton, P. (1999). University students and city centres: the formation of exclusive geographies: The case of Bristol, UK. Geoforum, 30, 117-133.
Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının kent ekonomisine katkısı (Uşak üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (31), 169-179.
Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, Yerel Ekonomiler Özel Sayısı, Mayıs, 90-101.
sınırlı olan bu araştırmanın başka kentlerde de
yürütülmesi yararlı sonuçlar doğuracaktır.
Demireli, C. & Taşkın, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin bulundukları şehre ekonomik katkıları: Kütahya il merkezi örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 321-328.
Doğan, D. (2013). Yeni kurulan üniversitelerin sorunları ve çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3 (2), 108- 116.
Ergün, E. (2003). Afyon Kocatepe üniversitesi Bolvadin meslek yüksekokulu’nun Bolvadin’in sosyo-kültürel yapısına ve ekonomisine katkıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 5 (1), 63-78.
Erkekoğlu, H. (2000). Bölge üniversitelerinin yerel ekonomiye katkıları: Sivas Cumhuriyet üniversitesi örneği. Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16, 203-210.
Görkemli, H. N. (2009). Selçuk üniversitesi’nin Konya kent ekonomisine etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
Green, S.B., Salkind, N. J. & Akey, T. M. (2000). Using SPSS for Windows Analyzing and Understanding Data. New Jersey: Prentice Hall.
Gültekin, N., Çelik, A. & Nas, Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kente katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (24), 264-269.
Halterbeck, M. & Conlon, G. (2015). The economic and social impact of Cardiff university. London: London Economics.
Harris, R. (1997). The impact of the university of Portsmouth on the local economy. Urban Studies, 34 (4), 605-626.
Hsu, C. H. (2006). Tao residents’ perceptions of social and cultrual ımpacts of tourism in Lan-Yu, Taiwan park. (Master Thesis) Recration, and Tourism Management Clemson Univesity.
Hubbard, P. (2009). Geographies of studentification and purpose built student accommodation: Leading separate lives?. Environment and Planning, 41, 1903-1923.
Huggins, R. & Cooke, P. (1997). The economic impact of Cardiff university: Inovation, learning and job generation. Geo Journal, 41 (4), 325-337.
Huggins, R. & Johnston, A. (2009). The economic and innovation contribution of universities: A regional perspective. Environment and Planning C: Government and Policy, 27 (6), 1088-1106.
Insch, A. & Sun, B. (2013). University students’ needs and satisfaction with their host city. Journal of Place Management and Development, 6 (3), 178-171.
Işık, Ş. (2008). Türkiye'de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (3), 159-181.
Kaşlı, M. & Serel, A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 15 (2), 99-113.
Kenyon, E. L. (1997). Seasonal sub-communities: The impact of student households on residential communities. The British Journal of Sociology, 48 (2), 286-301
Sayfa | 84
AKSARAY ÜNİVERSİTESİ İİBF DERGİSİ, Aralık, 2016, Cilt 8, Sayı 4
Kim, K. (2002). The effect of tourism impacts upon quality of life of residents in the community, hospitality and tourism management. Virginia Polytechnic Institute and State Universty, Blacksburg, Virginia.
Kotosz, B. (2013). The local economic impact of higher education institutions in Hungaryın. In. K.J. Khavand (Ed), Intellectual Capital Management: Global Perspectives on Higher Education, Science and Technology (pp. 45-60). Iran: IICM.
Köse, İ. A. (2012). Yükseköğretim kurumlarında öğrenci sadakati. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2 (2), 114-118.
Neuman, W. L. (2000). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Boston: Allyn and Bacon.
Nunnally, J. C. (1978). Psychometric Theory (2nd Edt). New York: McGraw-Hill.
Oxford Economics (2013). The impact of the university of Birmingham. University of Birmingham.
Öztürk, S., Torun, İ. & Özkök, Y. (2011). Anadolu’da kurulan üniversitelerin illerin sosyo-ekonomik yapılarına katkıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 145-158.
Pallant, J., A. (2007). Step by step guide to data analysis using spss for windows (Third Edition). New York: McGraw Hill, Open Uniersity Press.
Phelps, R. P. (1998). The effect of university host community size on state growth. Economics of Education Review, 17 (2), 149-158.
Sağır, A. & İnci, Ü. (2013). Karabük’te üniversite algısı: Karabük üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, II, 2 (2), 49-81.
Sankır, H. & Gürdal A. D. (2014). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve kentin üniversite algısı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4 (2), 90-98.
Sankır, H. &Gürdal, A. D. (2013). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve şehrin üniversite algısı. Ankara: Orient Yayıncılık.
Sargın, S. (2007). Türkiye’de üniversitelerin gelişim süreci ve bölgesel dağılımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (5), 133-150.
Selçuk, G. N. (2012). Atatürk üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve Erzurum ekonomisine katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 317-330.
Soysal, A., Bakan, S., Özçalıcı, M., Kaymaz, Y. & Söylemez, C. (2013). Kilis 7 Aralık üniversitesi öğrencilerinin Kilis ekonomisine katkısı: 2011-2012 eğitim-öğretim yılı örneği. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24, 261-276.
Sürmeli, F. (2008). Anadolu üniversitesinin Eskişehir’e etkileri ve şehrin üniversiteyi algılayışı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi 073623 Nolu Proje Raporu.
Şen, A. (2011). Local income and employment impact of universiteies: The case of İzmir university of economics. Journal of Applied Economics and Business Research, 1, 25-42
Tabachnick, B. G. & Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics (5th Edt.). Boston: Pearson Education.
Taşçı D., Gökalp E., Genç Kumtepe E., Kumtepe, A. T., Toprak E., Tosunoğlu, T. & Sürmeli, A. (2008). Anadolu üniversitesinin Eskişehir'e etkileri ve şehrin üniversiteyi algılayışı. F.Sürmeli (Ed.), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Proje 073623.
Taşçı, D., Gökalp, E., Genç Kumtepe, E., Kumtepe, A. T. ve Toprak, E. (2011). Kentin üniversite algısı: Anadolu üniversitesi ve Eskişehir örneği. Amme İdaresi Dergisi, 44 (2), 131-146.
Torun, İ. & S. Öztürk (2013). Yükseköğretimin etkinleştirilmesi ve taşra üniversitelerinin önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27 (1), 197-208.
Torun, İ., S. Öztürk & L. Gelibolu (2009). Yöre halkının üniversiteye bakışı ve beklentileri: Kars Kafkas üniversitesi örneği. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 169- 189.
Tösten, R. Çenberlitaş, İ. & Gökoğlan, K. (2013). Dicle üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve Diyarbakır ekonomisine katkısı. Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, 5 (10), 90- 114.
Tutar, E. (2005). Üniversitelerin yerel ekonomiye katkısı (Niğde örneği). Ankara: Detay Yayıncılık.
Türkkahraman, M. & Tutar, H. (2009). Sosyal değime ve çözülme bağlamında toplumda farklı kültür ve anlayışların yeri ve önemi. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-16.
Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
Uygun, M., Mete, S. & Akın, H. B. (2013). İnanç turizminin sosyo-kültürel etkilerine yönelik yerel halk algısı. International Conference on Religious Turism and Tolerence Proceedings, 09-12 Mayıs, Konya, ss.1305-1320.
www.aksaray.edu.tr www.aksaray.gov.tr www.yok.gov.tr
Yayar, R. & Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa üniversitesinin Tokat ili ekonomisine etkisi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5 (8), 106-122.
Yılmaz, M. & Kaynak, S. (2011). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversiteden beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (4), 55-73.a