BibTex RIS Kaynak Göster

A Research On The Perception Of Organizational Change Process

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, 125 - 134, 14.07.2016

Öz

The main purpose of the study, teachers in the education sector, to explore perceptions about the change. This goal, depending on the province a "Change Management in Education on "The 195 in-service training of teachers participating in are search carried out on. In the study, teachers' perspectives of change, preparation for change, change, feel, change, influence and change the resistance levels were found to be descriptive. In this context, that there are doubts concerning the change as designed, change is necessary for the individual knowledge, skills / capabilities and tools were thought to be inadequate. In addition, study, change and in full disclosure of the processes, institutions and individuals on the overall impact of the change was less.

Kaynakça

  • Aslan, Ş. (2009). Duygusal Zekâ ve Dönüşümcü, Etkileşimci Liderlik, 1. Basım Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Basım, N. ve Şeşen, H. (2008). “Örgütsel Değişim ve Değişim Yönetimi”, Çağdaş Yönetim ve Örgütsel Başarım, (Ed. M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik), Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları, ss.379–419.
  • Balcı, A. (2000). Örgütsel Gelişme, 2.Baskı, Ankara:Pegem Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri, 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bensghir Kaya, T.l ve Leblebici, D. N. (2001). “Teknolojik Gelişmenin Örgütler ve Örgütsel Değişim Üzerindeki Yansımaları”, Amme İdaresi Dergisi, 34(2), ss. 19–37.
  • Bubshait, K. A.; Burney, M. A. ve Nadeem, I.A. (1998). “An Integrated Model for Managing Organizational Change”, JKAU, Econ.& Adm. 11 pp. 3–14.
  • De Jager, P. (2001). “Resistance to Change: A New View of an Old Problem”, The Futurist, May-June, pp. 24-27.
  • Gates, B.l (2000). Dijital Sinir Sistemiyle Düşünce Hızında Çalışmak, (Çev.Ali Cevat Akkoyunlu), İstanbul: Doğan Kitapçılık.
  • Gibson, R. (1997). “İşi Yeniden Düşünmek”, Geleceği Yeniden Düşünmek, (Çev.Sinem Gül) İstanbul: Sabah Kitapları, 1-12. Grenfell, Debbie (2010). “The Challenges and Opprtunities of a Changing World”, NZJHRM, 10(2), pp. 145-150. http://www.nzjhrm.co.nz
  • Hammer, M. ve Champy, J. (1993). Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution, NewYork: Harper Business.
  • Herscovitch, L. (2003). Resistance to Organizational Change: Toward A Multidimensional Conceptualization, University of Western Ontario London, Ontario-Canada (Order No. NQ96828). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (305084941).,
  • Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği, No: 45, İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım.
  • Lipinskienè, D. ve Stokaitè, L. (2006). “Teamwork in Changing Environment: theoretical background”, Ekonomika ir Vadyba; Aktualijos ir Perspektyvos, 2(7), pp. 103-108.
  • Mullins, L. (1993). Management and Organizational Behavior, London: Pitman Publishing.
  • Ohno, T. (1998). Toyota Ruhu, (Çev. Canan Feyyat), İstanbul: Scala Yayıncılık ve Tanıtım.
  • Owens, R. G. (1987). Organizational Behavior in Education, New Jersey: Prentice-Hall International.
  • Rafferty, A. E. ve Griffin, M.A. (2006). “Perceptions of Organizational Change: A Stress and Coping Perspective”, Journal of Applied Psychology, 91(5), pp. 1154–1162.
  • Robins, S. ve Barnwell, N. (2002). Organization Theory: Concepts and Cases, Australia, Frenchs Forest: Pearson Education.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1995). Örgütsel Psikoloji, 1.Baskı, Bursa: Ezgi Yayınları.
  • Scott, W. R. (1992). Organizations Rational, Natural, and Open Systems, New Jersey: Prentice Hall.
  • Susanto, A. B. (2008). “Organizational Readiness for Change: A Case Study on Change Readiness in a Manufacturing Company in Indonesia”, International Journal of Management Perspectives, 2(1), pp. 50–61.
  • Yeniçeri, Ö. (2002). Örgütsel Değişmenin Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Örgütsel Değişim Sürecinin Algılanmasına Yönelik Betimsel Bir Araştırma

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, 125 - 134, 14.07.2016

Öz

Araştırmanın temel amacı, eğitim kurumlarında öğretmenlerin, değişimle ilgili algılamalarını ortaya koymaktır. Bu amaca bağlı olarak, A İlinde “Eğitimde Değişim Yönetimi” konusunda 195 öğretmen üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin değişime bakış açıları, değişime hazırlıkları, değişimden hissettikleri, değişimden etkilenme ve değişime direnme düzeyleri betimsel olarak tespit edilmiştir. Bu bağlamda, değişimin tasarlandığı gibi yapılmasına ilişkin algılamalar ayrıntılı ortaya konularak, değişim için gerekli olan bireysel bilgi, beceri/yeteneklerin ve araç-gereçlerin yeterlilik düzeyleri saptanmıştır. Ayrıca çalışmada, değişimle ilgili süreçlerin açıklanma düzeyi ve değişimin kurum ve birey üzerine genel etkisi de belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aslan, Ş. (2009). Duygusal Zekâ ve Dönüşümcü, Etkileşimci Liderlik, 1. Basım Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Basım, N. ve Şeşen, H. (2008). “Örgütsel Değişim ve Değişim Yönetimi”, Çağdaş Yönetim ve Örgütsel Başarım, (Ed. M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik), Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları, ss.379–419.
  • Balcı, A. (2000). Örgütsel Gelişme, 2.Baskı, Ankara:Pegem Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri, 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bensghir Kaya, T.l ve Leblebici, D. N. (2001). “Teknolojik Gelişmenin Örgütler ve Örgütsel Değişim Üzerindeki Yansımaları”, Amme İdaresi Dergisi, 34(2), ss. 19–37.
  • Bubshait, K. A.; Burney, M. A. ve Nadeem, I.A. (1998). “An Integrated Model for Managing Organizational Change”, JKAU, Econ.& Adm. 11 pp. 3–14.
  • De Jager, P. (2001). “Resistance to Change: A New View of an Old Problem”, The Futurist, May-June, pp. 24-27.
  • Gates, B.l (2000). Dijital Sinir Sistemiyle Düşünce Hızında Çalışmak, (Çev.Ali Cevat Akkoyunlu), İstanbul: Doğan Kitapçılık.
  • Gibson, R. (1997). “İşi Yeniden Düşünmek”, Geleceği Yeniden Düşünmek, (Çev.Sinem Gül) İstanbul: Sabah Kitapları, 1-12. Grenfell, Debbie (2010). “The Challenges and Opprtunities of a Changing World”, NZJHRM, 10(2), pp. 145-150. http://www.nzjhrm.co.nz
  • Hammer, M. ve Champy, J. (1993). Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution, NewYork: Harper Business.
  • Herscovitch, L. (2003). Resistance to Organizational Change: Toward A Multidimensional Conceptualization, University of Western Ontario London, Ontario-Canada (Order No. NQ96828). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (305084941).,
  • Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği, No: 45, İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım.
  • Lipinskienè, D. ve Stokaitè, L. (2006). “Teamwork in Changing Environment: theoretical background”, Ekonomika ir Vadyba; Aktualijos ir Perspektyvos, 2(7), pp. 103-108.
  • Mullins, L. (1993). Management and Organizational Behavior, London: Pitman Publishing.
  • Ohno, T. (1998). Toyota Ruhu, (Çev. Canan Feyyat), İstanbul: Scala Yayıncılık ve Tanıtım.
  • Owens, R. G. (1987). Organizational Behavior in Education, New Jersey: Prentice-Hall International.
  • Rafferty, A. E. ve Griffin, M.A. (2006). “Perceptions of Organizational Change: A Stress and Coping Perspective”, Journal of Applied Psychology, 91(5), pp. 1154–1162.
  • Robins, S. ve Barnwell, N. (2002). Organization Theory: Concepts and Cases, Australia, Frenchs Forest: Pearson Education.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1995). Örgütsel Psikoloji, 1.Baskı, Bursa: Ezgi Yayınları.
  • Scott, W. R. (1992). Organizations Rational, Natural, and Open Systems, New Jersey: Prentice Hall.
  • Susanto, A. B. (2008). “Organizational Readiness for Change: A Case Study on Change Readiness in a Manufacturing Company in Indonesia”, International Journal of Management Perspectives, 2(1), pp. 50–61.
  • Yeniçeri, Ö. (2002). Örgütsel Değişmenin Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43TN26VS
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Zeliha Seçkin

Yavuz Demirel

Mehmet Faruk Özçınar

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Seçkin, Z., Demirel, Y., & Özçınar, M. F. (2016). Örgütsel Değişim Sürecinin Algılanmasına Yönelik Betimsel Bir Araştırma. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 125-134.