The main purpose of the study, teachers in the education sector, to explore perceptions about the change. This goal, depending on the province a "Change Management in Education on "The 195 in-service training of teachers participating in are search carried out on. In the study, teachers' perspectives of change, preparation for change, change, feel, change, influence and change the resistance levels were found to be descriptive. In this context, that there are doubts concerning the change as designed, change is necessary for the individual knowledge, skills / capabilities and tools were thought to be inadequate. In addition, study, change and in full disclosure of the processes, institutions and individuals on the overall impact of the change was less.
Araştırmanın temel amacı, eğitim kurumlarında öğretmenlerin, değişimle ilgili algılamalarını ortaya koymaktır. Bu amaca bağlı olarak, A İlinde “Eğitimde Değişim Yönetimi” konusunda 195 öğretmen üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin değişime bakış açıları, değişime hazırlıkları, değişimden hissettikleri, değişimden etkilenme ve değişime direnme düzeyleri betimsel olarak tespit edilmiştir. Bu bağlamda, değişimin tasarlandığı gibi yapılmasına ilişkin algılamalar ayrıntılı ortaya konularak, değişim için gerekli olan bireysel bilgi, beceri/yeteneklerin ve araç-gereçlerin yeterlilik düzeyleri saptanmıştır. Ayrıca çalışmada, değişimle ilgili süreçlerin açıklanma düzeyi ve değişimin kurum ve birey üzerine genel etkisi de belirlenmiştir.
Other ID | JA43TN26VS |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 8 Issue: 1 |