BibTex RIS Kaynak Göster

KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 149 - 161, 31.01.2009

Öz

Bu çalışma KKTC imar ve planlama sistemini analiz etmektedir. Araştırmada, kentsel planlama sistemi detaylı olarak açıklanmış, sistemde ortaya çıkan problemler nedenleri ile birlikte ele alınmıştır. KKTC kentsel planlama sisteminin daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikle Kıbrıs Adası’nın genel durumu ortaya konulacaktır. Ayrıca bu araştırma, KKTC planlama sistemini etkileyen faktörleri incelemektedir. Bu faktörler Kıbrıs Adası’nın bölünmüş olması, KKTC’nin uluslararası alanda tanınmaması ve Kıbrıs’ın AB üyesi olmasıdır. Ayrıca bu çalışmada, KKTC’de şehir planlamasından sorumlu olan ‘Şehir Planlama Makamı’nın ne ölçüde etkili olduğu ve KKTC planlama sisteminin etkin bir şekilde çalışmamasının nedenleri sorgulanacaktır.

Kaynakça

  • ATUN, Resmiye Alpar ve ATUN, Hakkı. (2007). Sustainability and the Role of Urban Governance within the Changing Political and Spatial Context of the Northern Cyprus, 6. Uluslararası Kıbrıs Araştırmaları Kongresi, 24- 26 Ekim, Kıbrıs Araştırmaları Merkezi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Kuzey Kıbrıs.
  • Başkent Lefkoşa İmar Planı (2000). Katılım Raporu, Cilt 2, Şehir Planlama Dairesi, Ekim, Lefkoşa.
  • HOŞKARA, Şebnem ve HOŞKARA, Ercan(2007). Kentleşme, Annan Planı Sonrasında Kuzey Kıbrıs’ta İnşaat Sektörüne, Mimarlık ve Planlamaya Eleştirel Bir Bakış, Mimarlık, Mart-Nisan, S.334
  • KELEŞ, Ruşen (2008). Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, 10. Baskı, Ankara.
  • KELEŞ, Ruşen. (2001a). KKTC’de Kent, İmar ve Planlama, KKTC’de Kent, İmar ve Planlama, Arkitekt, S.484, Şubat.
  • KELEŞ, Ruşen. (2001b). 28.02.2001 yılında KKTC Başsavcısı Sayın Akın Sait’e yazmış olduğu yazı.
  • KELEŞ, Ruşen (2000a). Planlamada Haklar, Ödevler ve Sorumluluklar (Kamu
  • Yararı ve Kazanılmış Hak Kavramları), Şehir Planlama Dairesi, Lefkoşa
  • İmar Planı Katılım Toplantısı Raporu, Lefkoşa.
  • KELEŞ, Ruşen. (2000b). “KKTC’nin İmar Politikasında Kurumsallaşma Modelleri (Birleşik Kurul’un Yeri ve Önemi)” KKTC Eski Başsavcısı, Akın Sait’e yazılmış olan rapor.
  • KELEŞ Ruşen ve MESUTOĞLU, Layık. (1999), Yeni Kavramlar Işığında Gazimağusa’nın Geleceğini Planlamak, Gazimağusa Sempozyumu, 25- 28 Ekim, Doğu Akdeniz Üniversitesi ve Gazimağusa Belediyesi.
  • KKTC Başbakanlık DPÖ İstatistik ve Araştırma Dairesi (1999). 15 Aralık 1996 Genel Nüfus Sayımı Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, Ankara.
  • KKTC Cumhurbaşkanlığı, “Kısa Kıbrıs Tarihi” http;://www.kktcb.eu/index.
  • ÖZTEK, Ertan. (2007/1). Kuzey Kıbrıs’ta Şehir Plancıları ve Mimar İlişkileri Planlama Dergisi, Sayı. 39.
  • TAGWELL, Rexford G. (1954). The Place of Planning in Society, Department of the Treasury Govt. Service Office- Printing Division San Juan. Puerto Rico.
  • YORUCU, Vedat ve KELEŞ, Ruşen. (2007). The Construction Boom and Environmental Protection in Northern Cyprus as a Concequence of the Annan Plan, Construction Management and Economics, Ocak.
Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 149 - 161, 31.01.2009

Öz

This study analyzes the reconstruction and urban planning system of the TRNC (Turkish Republic of Northern Cyprus). The aim of the study is explaining urban planning in detail and reveals the problems of the planning system. Primarily this research will explain general situation of Cyprus and emphasize the urban planning of the TRNC. Afterword the research analyzes planning system of TRNC in detailed. Additionally, this research investigates the effects of some factors on TRNC planning system such as; Cyprus is a divided country, TRNC is not recognized by international society, and Cyprus is an EU country. Moreover, TRNC has “urban planning authority” which is responsible for all urban planning activities in the North part of the island. The effectiveness of the “urban planning authority” will be mentioned on the research. As a reality, urban planning system of the TRNC is not working properly. Finally this study presents the problems of urban planning in TRNC.

Kaynakça

  • ATUN, Resmiye Alpar ve ATUN, Hakkı. (2007). Sustainability and the Role of Urban Governance within the Changing Political and Spatial Context of the Northern Cyprus, 6. Uluslararası Kıbrıs Araştırmaları Kongresi, 24- 26 Ekim, Kıbrıs Araştırmaları Merkezi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Kuzey Kıbrıs.
  • Başkent Lefkoşa İmar Planı (2000). Katılım Raporu, Cilt 2, Şehir Planlama Dairesi, Ekim, Lefkoşa.
  • HOŞKARA, Şebnem ve HOŞKARA, Ercan(2007). Kentleşme, Annan Planı Sonrasında Kuzey Kıbrıs’ta İnşaat Sektörüne, Mimarlık ve Planlamaya Eleştirel Bir Bakış, Mimarlık, Mart-Nisan, S.334
  • KELEŞ, Ruşen (2008). Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, 10. Baskı, Ankara.
  • KELEŞ, Ruşen. (2001a). KKTC’de Kent, İmar ve Planlama, KKTC’de Kent, İmar ve Planlama, Arkitekt, S.484, Şubat.
  • KELEŞ, Ruşen. (2001b). 28.02.2001 yılında KKTC Başsavcısı Sayın Akın Sait’e yazmış olduğu yazı.
  • KELEŞ, Ruşen (2000a). Planlamada Haklar, Ödevler ve Sorumluluklar (Kamu
  • Yararı ve Kazanılmış Hak Kavramları), Şehir Planlama Dairesi, Lefkoşa
  • İmar Planı Katılım Toplantısı Raporu, Lefkoşa.
  • KELEŞ, Ruşen. (2000b). “KKTC’nin İmar Politikasında Kurumsallaşma Modelleri (Birleşik Kurul’un Yeri ve Önemi)” KKTC Eski Başsavcısı, Akın Sait’e yazılmış olan rapor.
  • KELEŞ Ruşen ve MESUTOĞLU, Layık. (1999), Yeni Kavramlar Işığında Gazimağusa’nın Geleceğini Planlamak, Gazimağusa Sempozyumu, 25- 28 Ekim, Doğu Akdeniz Üniversitesi ve Gazimağusa Belediyesi.
  • KKTC Başbakanlık DPÖ İstatistik ve Araştırma Dairesi (1999). 15 Aralık 1996 Genel Nüfus Sayımı Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, Ankara.
  • KKTC Cumhurbaşkanlığı, “Kısa Kıbrıs Tarihi” http;://www.kktcb.eu/index.
  • ÖZTEK, Ertan. (2007/1). Kuzey Kıbrıs’ta Şehir Plancıları ve Mimar İlişkileri Planlama Dergisi, Sayı. 39.
  • TAGWELL, Rexford G. (1954). The Place of Planning in Society, Department of the Treasury Govt. Service Office- Printing Division San Juan. Puerto Rico.
  • YORUCU, Vedat ve KELEŞ, Ruşen. (2007). The Construction Boom and Environmental Protection in Northern Cyprus as a Concequence of the Annan Plan, Construction Management and Economics, Ocak.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44CY96RB
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Deniz İşçioğlu

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İşçioğlu, D. (2009). KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 149-161.
AMA İşçioğlu D. KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. ASÜ İİBF Dergisi. Ocak 2009;1(1):149-161.
Chicago İşçioğlu, Deniz. “KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Ocak 2009): 149-61.
EndNote İşçioğlu D (01 Ocak 2009) KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 1 149–161.
IEEE D. İşçioğlu, “KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, ASÜ İİBF Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 149–161, 2009.
ISNAD İşçioğlu, Deniz. “KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/1 (Ocak 2009), 149-161.
JAMA İşçioğlu D. KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. ASÜ İİBF Dergisi. 2009;1:149–161.
MLA İşçioğlu, Deniz. “KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2009, ss. 149-61.
Vancouver İşçioğlu D. KKTC KENTSEL POLİTİKASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. ASÜ İİBF Dergisi. 2009;1(1):149-61.