BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA DEĞERİNİN HESAPLANMASINDA GELİR TEMELLİ YAKLAŞIMLARA BİR ALTERNATATİF: HIROSHI YÖNTEMİ VE İMKB TEKSTİL SEKTÖRÜ UYGULAMASI

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 40, 31.01.2009

Öz

Markanın, firmaya ne kadar bir değer kazandırdığı firma yönetimi açısından önemli bir sorun olmaktadır. Bu noktada markanın yaratmış olduğu değerin bilinmesi, firmanın marka yönetimi konusundaki stratejisinin belirlenmesi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışma; marka değerinin hesaplanmasında kullanılan gelir temelli yaklaşımlardan Hiroshi yönteminin tanıtılması ve uygulanması kapsamında hazırlanmıştır. Yöntem Japonya Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı’nca önerilen yöntem olarak bilinmektedir. Çalışma; Japonya Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı’nca önerilen yöntem temel alınarak yapılmıştır. Adı geçen yöntem, firmalara ait ve markayla ilişkilendirilebilen bazı mali bilgilerden yola çıkarak marka değerini hesaplamaktadır. Uygulamaya baz alınan firmalar İMKB Tekstil Sektörü’nden seçilmiştir.

Kaynakça

  • BURSALI, Osman Barlas. (2007). Marka Değerinin Tespiti ve Denizli Tekstil Sektörü Üzerinde Uygulanması, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • DOYLE, Peter. (2003). Değer Temelli Pazarlama, Çev: Gülfidan BARIŞ, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • FARQUHAR, Peter; HAN, Julia Y. (1992). Brands on the Balance Sheet, Marketing Management, Winter , (s: 16-22).
  • FELDWICK, P. (1996). What is Brand Equity Anyway and How Do You Measure it?, Journal of the Market Reasarch Society, Vol.38, No.2, (s:85-104).
  • FERNANDEZ, Pablo. (2001). Valuation Of Brands And Intellectual Capital, Research Paper, December 2001, (Erişim) http://pages.stern.nyu.edu/~adamodar/pdfiles/articles/brandvaluationmet hods.pdf,12.04.2005.
  • KAYA, Yusuf. (2002). Marka Değerleme Metotları ve Bu Metotların
  • Kullanımında Sermaye Piyasası Mevzuatı Açısından Çıkabilecek
  • Sorunlar, SPK Denetleme Dairesi, İstanbul.
  • The Report of the Committee on Brand Valuation; The Ministry of Economy, Trade and Industry The Government of Japan, June 24, 2002, (Erişim) http://www.meti.go.jp/english/information/downloadfiles/cbrandvalue.pdf .
  • YÜKSEL, Ülkü ve YÜKSEL, Aslı. (2005). Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Yayınları, İstanbul.
Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 40, 31.01.2009

Öz

Quantity of brand value, which is required to know recovering the cost of brand investment, is not well known by firm management. Moreover, determining brand value is important in terms of challenging brand strategies. The study is based on a model proposed by Ministry of Economy, Trade and Industry of Japan. This model measures brand value using some financial data related to brand .In this analyze IMKB quoted textile industry firms parameters chosen.

Kaynakça

  • BURSALI, Osman Barlas. (2007). Marka Değerinin Tespiti ve Denizli Tekstil Sektörü Üzerinde Uygulanması, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • DOYLE, Peter. (2003). Değer Temelli Pazarlama, Çev: Gülfidan BARIŞ, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • FARQUHAR, Peter; HAN, Julia Y. (1992). Brands on the Balance Sheet, Marketing Management, Winter , (s: 16-22).
  • FELDWICK, P. (1996). What is Brand Equity Anyway and How Do You Measure it?, Journal of the Market Reasarch Society, Vol.38, No.2, (s:85-104).
  • FERNANDEZ, Pablo. (2001). Valuation Of Brands And Intellectual Capital, Research Paper, December 2001, (Erişim) http://pages.stern.nyu.edu/~adamodar/pdfiles/articles/brandvaluationmet hods.pdf,12.04.2005.
  • KAYA, Yusuf. (2002). Marka Değerleme Metotları ve Bu Metotların
  • Kullanımında Sermaye Piyasası Mevzuatı Açısından Çıkabilecek
  • Sorunlar, SPK Denetleme Dairesi, İstanbul.
  • The Report of the Committee on Brand Valuation; The Ministry of Economy, Trade and Industry The Government of Japan, June 24, 2002, (Erişim) http://www.meti.go.jp/english/information/downloadfiles/cbrandvalue.pdf .
  • YÜKSEL, Ülkü ve YÜKSEL, Aslı. (2005). Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Yayınları, İstanbul.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44CF68TH
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Osman Barlas Bursalı

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bursalı, O. B. (2009). MARKA DEĞERİNİN HESAPLANMASINDA GELİR TEMELLİ YAKLAŞIMLARA BİR ALTERNATATİF: HIROSHI YÖNTEMİ VE İMKB TEKSTİL SEKTÖRÜ UYGULAMASI. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 29-40.