Markanın, firmaya ne kadar bir değer kazandırdığı firma yönetimi açısından önemli bir sorun olmaktadır. Bu noktada markanın yaratmış olduğu değerin bilinmesi, firmanın marka yönetimi konusundaki stratejisinin belirlenmesi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışma; marka değerinin hesaplanmasında kullanılan gelir temelli yaklaşımlardan Hiroshi yönteminin tanıtılması ve uygulanması kapsamında hazırlanmıştır. Yöntem Japonya Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı’nca önerilen yöntem olarak bilinmektedir. Çalışma; Japonya Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı’nca önerilen yöntem temel alınarak yapılmıştır. Adı geçen yöntem, firmalara ait ve markayla ilişkilendirilebilen bazı mali bilgilerden yola çıkarak marka değerini hesaplamaktadır. Uygulamaya baz alınan firmalar İMKB Tekstil Sektörü’nden seçilmiştir.
Quantity of brand value, which is required to know recovering the cost of brand investment, is not well known by firm management. Moreover, determining brand value is important in terms of challenging brand strategies. The study is based on a model proposed by Ministry of Economy, Trade and Industry of Japan. This model measures brand value using some financial data related to brand .In this analyze IMKB quoted textile industry firms parameters chosen.
Other ID | JA44CF68TH |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2009 |
Published in Issue | Year 2009Volume: 1 Issue: 1 |