Örgütsel ustalık bir organizasyonun iki faklı stratejiyi aynı anda uygulayabilme becerisidir. Hızla değişen çevre koşulları ve bu koşullara uyum sağlama zorunluluğu ustalık stratejisinin önemini artırmıştır. Usta örgütler yararlanıcı ve araştırıcı stratejileri eş zamanlı olarak kullanabilmektedirler. Yararlanma stratejisi; üretim, etkinlik, var olan teknolojilerin ve açık bilginin kullanılması gibi faaliyetlerle ilgilidir. Bunun tam tersi şekilde araştırma stratejisi; çeşitlilik, risk, esneklik, yenilik gibi unsurları içermektedir. Bahsedilen iki stratejinin uygulanması yani bir firmanın eş zamanlı olarak araştırmacı ve yararlanıcı yenilikleri takip edebilme becerisi, firmaların hayatta kalabilmesi açısından oldukça önemlidir. Yapılan çalışmanın temel amacı örgütsel ustalık kavramını teorik açıdan inceleyerek, araştırma kapsamındaki işletmelerin örgütsel ustalık düzeylerini belirlemek ve kaç işletmenin ustalık grubunda yer aldığına ilişkin bir durum tespiti yapmaktır. Araştırma verileri Kayseri OSB’de faaliyet gösteren 91 üretim işletmelerinden toplanmıştır. Araştırma kapsamındaki işletmelerin yaklaşık % 32’sinin (29 işletme) usta örgütler grubunda yer aldığı sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışmada, ustalık stratejisinin önemine değinilerek, işletme yöneticilerine yönelik bazı önerilerde de bulunulmuştur.
Örgütsel Ustalık Araştırma ve Yararlanma Stratejileri Kümeleme
Diğer ID | JA43VM55GD |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 7 Sayı: 1 |