Bu araştırma, iş yerinde yalnızlığın sosyal medya bağımlılığına etkisini incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 473 kişiden oluşmaktadır. Veriler, kartopu örneklem yöntemiyle ve google anket kullanılarak; Demografik Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği V3 aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Bağımsız Örneklem T Testi, Anova Testi ve Korelasyon testi kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda, sosyal medya bağımlılığı ile yalnızlık arasında pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır (p<0,05). Yapılan regresyon analizi sonuçları da korelasyon analizi sonuçlarını desteklemektedir. Ayrıca demografik değişkenlerin, sosyal medya bağımlılığı ve yalnızlık ölçek puanlarını etkilediği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022Volume: 14 Issue: 1 |