Research Article
BibTex RIS Cite

Satisfaction in Public Relations: A Research on Gaziantep Metropolitan Municipality Alo 153 Call Center

Year 2021, Volume: 13 Issue: 3, 75 - 86, 21.09.2021
https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.901648

Abstract

References

  • Asna, A. (1997). Halkla İlişkiler Public Relations P.R. Dünden Bugüne Bir Sanat- Meslek Öyküsü, Sabah Kitapları, İstanbul.
  • Çiçek, Y. (2014). Geçmişten Günümüze Türkiye’de Yerel Yönetimler, Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11 Sayı:1, Kahramanmaraş.
  • Easton, D. (1965). A Systems Analysis of Political Life, New York, John Wile.
  • Ergun, T. (2004). Kamu Yönetimi Kuram ve Siyasa Oluşturma, TODAİE, Yayın No: 322, Ankara.
  • Eryılmaz, B. (2011). Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara.
  • Gordon, J.C. (1997). “Interpreting Definitions of Public Relations: Self Assessment and a Symbolic Interactionalism-Based Alternative”, Public Relations Review, 23(1).
  • Gürüz, D. (2003). Halkla İlişkiler Teknikleri, 2. Baskı, Ege Ün. İletişim Fak. Yayınları, İzmir.
  • Heywood, A. (2010). Siyaset, ed. Buğra Kalkan, Adres Yayınları, Ankara.
  • Hutton, J.G. (1999). “The Definition, Dimensions and Domain of Public Relations”, Public Realions Review, Vol.25, No.2.
  • Keleş, R. (2012). Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, İstanbul.
  • Malone, G. (1988). Political Advocacy and Cultural Communications: Organising the Nation’s Public Diplomacy, Lanheim, University of America.
  • Nadaroğlu, H. (1994). Mahalli İdareler Teorisi Ekonomisi Uygulaması, 5. Baskı, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Ortaylı, İ. (1985). Tanzimattan Cumhuriyete Yerel Yönetim Geleneği, Hil Yayınları, İstanbul.
  • Tortop, N. (1993). Halkla İlişkiler, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Uysal, B. (1987). ''Yerel Yönetimin Çevresi- Halkla İlişkiler ve Kanaat Araştırmaları'', Amme İdaresi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1.
  • Yalçındağ, S. (1996). Belediyelerimiz ve Halkla İlişkileri, TODAİE Yayınları, 1. Baskı, Ankara.
  • “Büyükşehir Kanunu”, Türkiye Büyük Millet Meclisi, http:// www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5216.htm (Erişim Tarihi:14.08.2016).
  • (https://gantep.bel.tr) (Erişim Tarihi:08.06.2016).

Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma

Year 2021, Volume: 13 Issue: 3, 75 - 86, 21.09.2021
https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.901648

Abstract

Bu çalışmada belediyelerde halkla ilişkiler anlayışı çerçevesinde, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi bünyesinde kurulduğu Ağustos 2014’den bu yana faaliyet gösteren Alo 153 çağrı merkezinden duyulan memnuniyet düzeyinin, dönemsel veriler ışığında incelemesi yapılmaktadır. Bu düşünce dayanılarak, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı tarafından yaptırılan Haziran-Temmuz-Ağustos 2015 ve Haziran-Temmuz-Ağustos 2016 tarihlerini kapsayan hizmet memnuniyet araştırmalarının sonuçları incelenmiş, elde edilen bulgular neticesinde ve bir yıllık dönemde meydana gelen değişiklik çerçevesinde, Alo 153 çağrı merkezinden duyulan memnuniyet düzeyinin nedensel-karşılaştırmalı yöntem ile analizi yapılmıştır. Bu analiz sırasında, Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı personeline uygulanan “yarı yapılandırılmış mülakat” sonucunda elde edilen verilerden de faydalanılmıştır.

References

  • Asna, A. (1997). Halkla İlişkiler Public Relations P.R. Dünden Bugüne Bir Sanat- Meslek Öyküsü, Sabah Kitapları, İstanbul.
  • Çiçek, Y. (2014). Geçmişten Günümüze Türkiye’de Yerel Yönetimler, Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11 Sayı:1, Kahramanmaraş.
  • Easton, D. (1965). A Systems Analysis of Political Life, New York, John Wile.
  • Ergun, T. (2004). Kamu Yönetimi Kuram ve Siyasa Oluşturma, TODAİE, Yayın No: 322, Ankara.
  • Eryılmaz, B. (2011). Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara.
  • Gordon, J.C. (1997). “Interpreting Definitions of Public Relations: Self Assessment and a Symbolic Interactionalism-Based Alternative”, Public Relations Review, 23(1).
  • Gürüz, D. (2003). Halkla İlişkiler Teknikleri, 2. Baskı, Ege Ün. İletişim Fak. Yayınları, İzmir.
  • Heywood, A. (2010). Siyaset, ed. Buğra Kalkan, Adres Yayınları, Ankara.
  • Hutton, J.G. (1999). “The Definition, Dimensions and Domain of Public Relations”, Public Realions Review, Vol.25, No.2.
  • Keleş, R. (2012). Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, İstanbul.
  • Malone, G. (1988). Political Advocacy and Cultural Communications: Organising the Nation’s Public Diplomacy, Lanheim, University of America.
  • Nadaroğlu, H. (1994). Mahalli İdareler Teorisi Ekonomisi Uygulaması, 5. Baskı, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Ortaylı, İ. (1985). Tanzimattan Cumhuriyete Yerel Yönetim Geleneği, Hil Yayınları, İstanbul.
  • Tortop, N. (1993). Halkla İlişkiler, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Uysal, B. (1987). ''Yerel Yönetimin Çevresi- Halkla İlişkiler ve Kanaat Araştırmaları'', Amme İdaresi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1.
  • Yalçındağ, S. (1996). Belediyelerimiz ve Halkla İlişkileri, TODAİE Yayınları, 1. Baskı, Ankara.
  • “Büyükşehir Kanunu”, Türkiye Büyük Millet Meclisi, http:// www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5216.htm (Erişim Tarihi:14.08.2016).
  • (https://gantep.bel.tr) (Erişim Tarihi:08.06.2016).
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Science
Journal Section Research Article
Authors

İbrahim Halil Menek 0000-0002-6339-4161

Publication Date September 21, 2021
Published in Issue Year 2021Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Menek, İ. H. (2021). Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 75-86. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.901648
AMA Menek İH. Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma. Journal of ASU FEAS. September 2021;13(3):75-86. doi:10.52791/aksarayiibd.901648
Chicago Menek, İbrahim Halil. “Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13, no. 3 (September 2021): 75-86. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.901648.
EndNote Menek İH (September 1, 2021) Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13 3 75–86.
IEEE İ. H. Menek, “Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma”, Journal of ASU FEAS, vol. 13, no. 3, pp. 75–86, 2021, doi: 10.52791/aksarayiibd.901648.
ISNAD Menek, İbrahim Halil. “Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma”. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13/3 (September 2021), 75-86. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.901648.
JAMA Menek İH. Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma. Journal of ASU FEAS. 2021;13:75–86.
MLA Menek, İbrahim Halil. “Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 13, no. 3, 2021, pp. 75-86, doi:10.52791/aksarayiibd.901648.
Vancouver Menek İH. Halkla İlişkilerde Memnuniyet: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çağrı Merkezi Üzerine Bir Araştırma. Journal of ASU FEAS. 2021;13(3):75-86.