As is known, products served by hotel establishments have their own characteristics, because they sale time, sometimes production and consumption are concurrent and some products cannot be stocked. These characteristics require hotels to serve products that match consumers’ expectations and satisfactions. The aim of this study is to present satisfaction degree of participants -which are personnel of universities that have the potential to affect the community- with hotels they stayed and data for businesses about unsatisfied parts during stays of participants so that businesses fix lacking parts. A satisfaction scale was established by literature review. This scale was applied to the personnel of Aksaray Universiy in a questionnaire form. The questionnaires collected were coded and analyzed with the help of computer software proper to the aim of the study. At the end, expectations and satisfactions were equal for the most of the participants, which means expectations were satisfied. Further, participants were compared by their demographical qualifications and satisfaction degrees. Demographical qualifications did not show statistically significant differences, yet types of accommodation establishments were the only qualifications which showed statistically significant difference as each type serves with a different quality.
Bilindiği üzere konaklama işletmelerinin sunduğu hizmetlerin kendine has özellikleri vardır. Konaklama işletmelerinin ürettiği birçok ürünün ancak eş zamanlı olarak tüketilebilmesi ve stoklanamaması, konaklama işletmelerinin müşteri beklentilerine uygun ve onları tatmin ve memnun edecek ürünler ortaya koymalarını gerekli kılar. Bu çalışmanın amacı, üniversite çalışanlarının gittikleri konaklama işletmelerinden memnuniyet düzeylerini ortaya koymak ve katılımcıların memnun olmadıkları unsurları göstererek işletmelere veri sağlamaktır. Bu amaçla literatürde bazı memnuniyet ölçekleri taranarak bir ölçek oluşturulmuştur. Bu ölçek, Aksaray Üniversitesi çalışanlarına anket olarak uygulanmıştır. Toplanan anketler, amaca uygun bir biçimde kodlanıp bilgisayar programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların büyük çoğunluğunun beklenti ve memnuniyet seviyelerinin aynı olduğu, yani konaklama işletmelerinin hizmet ve çalışanlarının niteliklerinden memnun oldukları veya diğer bir ifade ile beklentilerinin karşılandığı gözlenmiştir. Bunun yanı sıra, katılımcıların demografik niteliklerinin konakladıkları işletmelerdeki beklentilerini ve memnuniyetlerini etkileyip etkilemediğine de bakılmış; cinsiyet, yaş, medeni durum ve gelir seviyesi gibi niteliklerin ve konaklama işletmelerindeki kalış sürelerinin katılımcıların beklenti ve memnuniyet düzeylerine herhangi bir etkisi olmadığı, ancak her konaklama işletmesi türü farklı kalitede hizmet sunduğundan katılımcıların konaklama işletmesi türlerinden beklenti ve memnuniyetlerinin farklılık gösterdiği anlaşılmıştır.
Journal Section | Review Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 8 Issue: 2 |