Yeni medya
teknolojilerindeki gelişmeler ve değişimler, dijital oyun ve oyuncu kavramları,
eleştirel medya çalışmaları literatüründe çoğu kavram ve olguyla kesişmektedir.
Bu çalışma, yeni medyanın bir unsuru olan dijital oyunların dijital ekonomi
içerisindeki yapısını ekonomi-politik açıdan irdelemektedir. Çalışmada, dijital
oyun literatüründeki tartışmalardan hareketle, kültür endüstrisi, tüketim
kültürü ve bilişsel kapitalizm ile ilgili kavramsal tartışmalara yer
verilmektedir. Ayrıca çalışma, oyun ve oyuncunun nasıl kültür endüstrisi ürünü
haline dönüştüğünü ve dijital oyunların dijital ekonomideki yerini eleştirel bir
bakış açısıyla ortaya koymaktadır. Bu amaç doğrultusunda dijital oyunların hem
kültür endüstrisi ürünü olduğu hem de kapitalist üretime hizmet eden bir yapıya
sahip olduğu iddia edilmektedir. Bu araştırmada mevcut çalışmalardan ve bakış
açılarından farklı olarak, dijital oyunların kültürel öğeler bileşenlerinin
olduğu ve dijital oyun kavramının yeniden değerlendirilmesi gereken bir olgu
olduğu iddia edilmektedir. Çalışmada dijital oyun ve oyuncu kavramsal
çözümlemeleri, kültür endüstrisi ve dijital ekonomi kavram setleriyle birlikte
tartışılmıştır. Ayrıca araştırmada, dijital oyunların yaratıcı endüstrinin
farklı bileşenleriyle birlikte ele alınması gerekliliği üzerinde durulmuştur.
Dijital oyunlar, alınıp satılan bir metaya dönüşmekle kalmamıştır. Tüketim
kültürü, dijital oyunlar sayesinde yeniden üretilmektedir. Dijital oyunların
kültürel, entelektüel ve yaratıcı endüstriyel bileşenlerden meydana geldiği ve
meta değeri için üretildiği belirtilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 12 Sayı: 2 |