Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
(KKTC), 1983 yılında Kıbrıs Adası’nın Kuzeyinde Kıbrıslı Türkler tarafından
kurulmuş genç bir devlettir. KKTC’de 28 belediye vardır ve yerel hizmetler
belediyeler eliyle yürütülmektedir. Belediye olamayan yerleşim yerlerinde de
yerel hizmetler muhtarlıklar tarafından görülmektedir. 2009 yılında yapılan bir
düzenleme ile köyler belediyelere bağlanmıştır. KKTC’deki yerel yönetimleri
düzenleyen birçok yasa bulunmaktadır. KKTC yerel yönetim sisteminde,
belediyeler hizmet sunarken birçok sorun ile karşılaşmaktadırlar. Teknoloji
çağında, belediyelerin yerel hizmetlerini teknoloji yardımı ile sunmaları
hizmette etkinliği artıran önemli faktörlerden biridir. Özellikle son yıllarda,
bilgi ve iletişim teknolojilerinin belediyecilik hizmetlerinde kullanılmaya
başlanması ile belediyelerin teknolojik entegrasyonu büyük bir önem
kazanmıştır. Yerel yönetimlerde gerekli teknolojik altyapının kurulması ve
elektronik belediyecilik uygulamalarına geçiş ülkenin sosyo-ekonomik, kültürel ve
siyasal yapısı ile ilişkilendirilebilir. Bu çalışmada, KKTC’de bulunan
belediyelerin yerel hizmet sunumunda bilişim teknolojilerini ne ölçüde
kullanmakta oldukları analiz edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda belediye
başkanları ve/veya çalışanlarına yönelik bir anket hazırlanmış, bilişim
teknolojilerinin yerel hizmette kullanım alanları tespit edilmiştir. Ayrıca
konu ile ilgili merkezi yönetim temsilcileri ve yerel yönetim temsilcileri ile
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak KKTC’de Yerel Hizmet Sunumunda
Bilişim Teknolojilerinin kullanım oranı ve hizmette teknolojiye verilen önem
ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 10 Sayı: 4 |