Rasyonel seçim
teorisinin aksine, yapılan çok sayıda çalışma tüketici seçimlerinin seçimin
bağlam özelliğine duyarlı olduğunu ortaya koymuştur. Bunlardan tuzak etkisi,
seçim setine eklenen yeni seçeneğin diğer seçeneklerin tercih payını
değiştirdiğini varsaymaktadır. Tuzak etkisi ürün karması ve fiyatlama gibi
birçok pazarlama kararı için stratejik öneme sahiptir. Bu çalışmada tuzak
etkisinin iki önemli temsilcisi olan cazibe ve uzlaşı etkisinin yanında, bu
etkilerin ürün özellikleri ile etkileşimi de incelenmiştir. Bu amaçla karma
faktöriyel tasarım oluşturulmuş ve araştırma verileri tekrarlı ölçüm ANOVA ile
analiz edilmiştir. Araştırma bulguları cazibe etkisinin olduğunu, ancak uzlaşı
etkisinin olmadığını göstermiştir. Sonuçlar aynı zamanda cazibe etkisinin ürün
özelliğine göre farklılaşmadığına işaret etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 10 Sayı: 3 |