Bu araştırmanın amacı, Beypazarı’na gelen yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketimini etkileyen nedenlerin güdüler açısından incelenmesi ve yerel yiyecek güdülerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu doğrultuda, Beypazarı’nı ziyaret eden ve yerel yiyecek tüketen yerli ziyaretçiler ile anket tekniği kullanılarak yüz yüze görüşme yapılmış ve toplam 385 yerli ziyaretçiden veriler toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketimini etkileyen güdülerin dört faktör altında toplandığı saptanmıştır. Kabul edilebilir geçerliliğe ve güvenilirliğe sahip olan bu faktörler; ‘kültürel güdüler’, ’fiziksel güdüler’, ‘bireylerarası güdüler’ ve ‘psikolojik rahatlama güdüleri’ şeklinde adlandırılmıştır. Farklılık araştırıcı istatistiksel analizler sonucunda, yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek güdüleri ile cinsiyet ve eğitim durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır. Demografik değişkenlerden bir diğeri olan yerli ziyaretçilerin yaşları ile yerel yiyecek güdüleri arasındaki ilişki ise korelasyon analizi ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, yerel yiyecek tüketim güdülerinden yalnızca bireylerarası güdüler ve psikolojik rahatlama güdüleri ile yaş arasında olumlu yönde, ancak düşük bir ilişkinin mevcut olduğu saptanmıştır. Araştırma sonucunda ortaya çıkan yerel yiyecek tüketim güdüleri, ilgili alanyazındaki teorik ve görgül araştırma sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmıştır. Ayrıca, turizm sektöründeki uygulayıcılara bu faktörleri önemli bir güdülenme unsuru olarak dikkate almaları hususunda önerilerde bulunulmuştur.
Yerel Yiyecek Yiyecek Tüketimi Seyahat Güdüleri Yerli Ziyaretçi Beypazarı
The purpose of this study is to examine the factors that affect local food consumption of domestic visitors to Beypazarı in terms of tourism motivations and to identify their local food consumption motivations. In this context, face to face interviews via questionnaire were conducted with domestic visitors who came to Beypazarı and consumed local food. Data was collected from a total of 385 domestic visitors by means of a data collection tool developed for this study. According to research findings, motivations that affect domestic visitors’ local food consumption were grouped under four factors. The factors which have acceptable validity and reliability scores were named as “cultural motivations”, “physical motivations”, “interpersonal motivations”, and “psychological relief motivations”. Exploratory analysis of mean differences showed that no statistically significant differences were found between local food consumption motivation of domestic visitors in terms of gender and education level. To determine the relationship between age as one of demographic variables and local food consumption motivation, correlation analysis was performed. According to the findings, it was determined that local food consumption motivation has a positive but weak correlation with interpersonal motivations and psychological relief motivations. Local food motivations of visitors were discussed by comparing the results of this study with the results of theoretical and empirical researches found in the relevant literature. In addition, some recommendations were made for tourism practitioners to consider in mind the factors that emerged from this research as important elements of motivation that affect local food consumption.
Local Food Food Consumption Travel Motivations Domestic Visitor Beypazarı
Diğer ID | JA43TD99YV |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 8 Sayı: 1 |