İki taraflı piyasalar, platform olarak isimlendirilen firmalar aracılığıyla talep yapıları birbirinden farklı ve aralarında dolaylı ağ etkileri bulunan birden fazla farklı guruba eşanlı olarak hizmetin verildiği piyasalardır. Bu piyasaların çok yönlü yapısı, taraflar arasındaki dolaylı ağ etkileri ve fiyat yapısının işlem hacmi üzerindeki etkisi gibi özellikleri geleneksel piyasalar için geçerli olan birçok kabulün yeniden tartışılmasını ve değerlendirilmesini gerektirmiştir. Dolayısıyla iki taraflı piyasaların analiz ve değerlendirilmelerinde bu piyasaların kendine has karakteristiğini dikkate alarak yeni yol ve yöntemlerin tercih edilmesi ve/veya geleneksel yaklaşımların uyarlanarak kullanılması gerekmektedir. Bu noktada bu çalışma iki taraflı piyasalarda rekabet politikasının öne çıkan başlıklarından birisi olarak piyasa gücü konusunu literatürdeki son gelişmelerle ele almakta ve geleneksel yaklaşımdan farklılaşan özelliklerini tartışmaktadır. Çalışma amacı doğrultusunda dolaylı ağ etkileri, ölçek ekonomileri ve kullanım şekilleri gibi iki taraflı piyasalarda piyasa gücünün kaynaklarını ve pazar payları, Lerner Endeksi ve karlılık gibi iki taraflı piyasalarda piyasa gücünün göstergelerini detaylı olarak incelemektedir.
İki Taraflı Piyasalar Piyasa Gücü Dolaylı Ağ Etkileri Çoklu Kullanım Ölçek Ekonomileri
Two-sided markets are markets where services are provided simultaneously to more than one different group with different demand structures and indirect network effects between them, through companies called platforms. The multisided nature of these markets, the indirect network effects between the groups, and the effects of the price structure on the transaction volume necessitated the re-discussion and re-evaluation of many assumptions valid for traditional markets. So, in the analysis and evaluation of two-sided markets, taking into account the unique characteristics of these markets, new ways and methods should be preferred, and/or traditional approaches should be used by adapting them. At this point, this study deals with the issue of market power, as one of the prominent topics of competition policy, for two-sided markets with the latest developments in the literature and discusses its differentiating features from traditional approaches. For the purpose of the study, it examines the sources of market power in two-sided markets such as indirect network effects, economies of scale and usage patterns, and market power indicators such as market shares, Lerner Index, and profitability.
Two-Sided Markets Market Power Multihoming Indirect Network Effects Economies of Scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |