Demokratik ülkelerde bütün siyasi partiler tek başına iktidara gelmek için çaba gösterirler. İktidara gelmenin en önemli kıstası ise, seçmenin desteğini almaktır. Bu sebeple, günümüzde siyasi partiler seçmen nezdinde değer oluşturma ve politika üretme konusunda çok yoğun çaba içerisine girmişler ancak seçmenlerin istek ve ihtiyaçlarını anlama konusunda yeterince başarılı olamamışlardır. Bu doğrultuda, herhangi bir ülkede uyumlu bir iktidarın varlığından ve seçmenin memnuniyetinden söz edebilmek için liderlerin negatif/pozitif söylemlerini göz önüne almak gerekmektedir. Adalet ve Kalkınma Partisi (Ak Parti) Recep Tayyip ERDOĞAN tarafından kurulduğundan itibaren tüm seçimleri kazanmıştır. Bu çalışma, Ak Partinin güçlü marka olgusunu ve seçmen nezdinde marka değerini anlama amacıyla yapılmıştır.
All poltical parties try to come to power alone in democratical countries. The most important criterion of coming into power is to take voters’ support. Therefore, currently (in todays world) political parties. Have tried to form brand equity in the eyes of voters and develop a policy according to this but they haven’t been successful enough to understand. Voters’ needs and demands. So, the presence of an agreeable power and voters’ satisfaction can be expressed by voters’ prefence of government party despite positive/negative expressions and wearing out situations. Ak Party has won all elections since it was founded by Recep Tayyip ERDOĞAN. This study has been done with the aim of understanding Ak Party’s phenomenon of being a strong brand and learning its brand equity in the eye of voters.
Other ID | JA43TP36BB |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 8 Issue: 1 |