Bu çalışmanın amacı; otel işletmelerinde yenilik algısı ve uygulamaları ile bunların işletme performansı üzerindeki
etkisini ortaya koymaktır. Çalışma, nitel araştırma yöntemine dayanan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak gerçekleştirilmiş ve bölge olarak İç Anadolu Bölgesi ve il bazında Ankara ve Konya’da faaliyet
gösteren dört ve beş yıldızlı 29 adet otel işletmesi çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada, otel işletmelerinin
üst düzey yönetcileri ile görüşülmüş ve elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmada yer alan
otellerin kategorisi, işletme türü, sahip olunan sertifikaları ve ödülleri, yenilikçi uygulamaları ile yenilik faaliyetlerinin
otel işletmelerinin satış ve karlılığına etkisi incelenmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde otellerde
süreç ve organizasyonel yeniliklerden çok ürün ve pazarlama yeniliklerinin gerçekleştirilmesinde yoğunlaşıldığı
görülmüştür. Yeniliklerin, işletmelerin gelecekteki satışları üzerinde olumlu bir etkisi olduğu görülürken,
yenilikçi faaliyetleri gerçekleştirdiklerini belirten otel yöneticilerinin, bu faaliyetlerle ilgili somut örnekler verememeleri,
yenilikçi davranışlar ile ilgili somut bulgulara ulaşılmasını engellemiştir. Araştırmaya dahil olan
otel işletmelerinde yenilik yönetiminin yöneticiler tarafından önemsendiği, ancak uygulama ve süreç yönetimi
konusunda yenilik kavaramının, yenilik türlerinin ve bu sürecin nasıl yönetilmesi gerektiğinin net bir şekilde
anlaşılamamasından kaynaklı sorunlar olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 9 Sayı: 2 |