The main topic of this study is to determine how and to what extent ethnic entrepreneurs utilize social networks
to establish and develop their enterprises. Turkish entrepreneurs working in Doner producing and selling
sector in Germany compromise the sample of this study. Face to face and in-dept interviews were held with 15
Turkish entrepreneurs. The findings of the study emphasize the critical role of personal networks of Turkish
entrepreneurs in establishing and developing their enterprises.
Ethnic entrepreneurship ethnic minority social networks Turkish entrepreneurs
Bu çalışmanın temel konusu, etnik girişimcilerin işletmelerini kurmada ve büyütmede sosyal ağlarından nasıl
ve ne ölçüde yararlandıklarıdır. Çalışmanın örneklemini Almanya’da dönercilik sektöründe faaliyet gösteren
Türk girişimciler oluşturmuştur. 15 Türk girişimci ile yüz yüze, derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Araştırmanın
bulguları, Türk girişimcilerin işletme kurma kararını vermede ve işlerini yürütmelerinde, sahip oldukları
kişisel ağların kritik rolünü vurgulamaktadır.
Etnik girişimcilik etnik azınlık sosyal ağlar Türk girişimciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 9 Sayı: 2 |