Gelişen rekabet ortamında firmaların stratejik planlarının yapılmasında önemli bir araç olan oyun teorisinin önemi, gün geçtikçe artmaktadır. Oyun teorisi uygulamalarına, sosyal bilimler, ekonomi, politika gibi rekabetin yer aldığı her alanda rastlanabilir. Bu makalede, Kırıkkale Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği bölümünde okuyan öğrencilerin akıllı telefon kullanımında en çok kullanılan iki firma anket yoluyla belirlenmiştir. Öğrencilerin hangi özelliklere önem verdiği oyun teorisi kullanılarak araştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin beğenilerinin, akıllı telefon firmalarının reklam stratejilerini nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu amaçla iki ayrı oyun problemi önerilmiştir. Birincisi rakiplerin birbirine göre olan durumunu ifade eden iki kişili sıfır toplamlı oyun teorisi, ikincisi ise her iki oyuncunun öğrencilerin beklentilerini ne kadar karşılayabildiğini gösteren iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyun teorisi yöntemidir.
Nash Dengesi Sıfır Toplamlı Oyun Sıfır Toplamlı Olmayan Oyun
The importance of game theory is an important tool in making the strategic plan of the company in the evolving competitive environment, it is increasing day by day. Game theory applications, social sciences, economics, the competition can be found in all areas where such policies.In this article, Kırıkkale University, Faculty of Engineering, Industrial Engineering students studying in the use of smart phones is in part determined by the two firms most commonly used questionnaire. Students are given the importance which properties were investigated using game theory. The purpose of this study, appreciation of students is to examine whether the smart phone company how it affects advertising strategies. For this purpose, two game problems have been proposed. The first two-handed rival by expressing the condition that the zero-sum game theory, the latter method is a two-person zero-sum game theory without showing what the expectations of the students, both players can meet up.
Diğer ID | JA43TY84YE |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 7 Sayı: 3 |