BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 3, 67 - 76, 31.12.2015

Öz

Gelişen rekabet ortamında firmaların stratejik planlarının yapılmasında önemli bir araç olan oyun teorisinin önemi, gün geçtikçe artmaktadır. Oyun teorisi uygulamalarına, sosyal bilimler, ekonomi, politika gibi rekabetin yer aldığı her alanda rastlanabilir. Bu makalede, Kırıkkale Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği bölümünde okuyan öğrencilerin akıllı telefon kullanımında en çok kullanılan iki firma anket yoluyla belirlenmiştir. Öğrencilerin hangi özelliklere önem verdiği oyun teorisi kullanılarak araştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin beğenilerinin, akıllı telefon firmalarının reklam stratejilerini nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu amaçla iki ayrı oyun problemi önerilmiştir. Birincisi rakiplerin birbirine göre olan durumunu ifade eden iki kişili sıfır toplamlı oyun teorisi, ikincisi ise her iki oyuncunun öğrencilerin beklentilerini ne kadar karşılayabildiğini gösteren iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyun teorisi yöntemidir.

Kaynakça

  • Albayrak, O., Koçer U., Kumaç, S., ve Uzun, V. (2014). Dizüstü bilgisayar tercihinde öğrenci beğenilerinin firmaların stratejilerine etkisi: oyun kuramı yaklaşımı Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayfa: 159-178
  • Baş, T. (2013). Anket nasıl hazırlanır?.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gökşen, Y., Doğan, O. ve Yaralıoğlu, K. (2009). Oyun teorisinin yerel seçimleri için uygulanması: İzmir ili uygulaması.
  • Ege Akademik Bakış, 9 (4): 1225-1241. Morton
  • NontechnicalIntroductionPaperback’’, Dover Publications, T Theory: A Nash J. (1951). Non-cooperativegametheory. TheAnnals of
  • Mathematics, Second Series, 54 (2): 286-295. Öztürk Ahmet.,“Yöneylem Araştırması”, 7.Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2001. T Rothkopf,
  • Modelingcompetitivebidding. Management Science, 40 (3): 384. Harstad, R. M. (1994).
  • Taha Hamdy A., ‘‘Yöneylem Araştırması“ 6. Basımdan Çeviri”, 2007.
  • Türel, O. (2005). Oyunlar teorisi çerçevesinden Türkiye-AB ilişkilerine genel bakış. Mülkiye, 29 (248): 13-21.
  • Yılmaz, E. (2009). Oyun teorisi. İstanbul: Literatür Yayınları. Ek-1. Anket Formu

Features Of Smart Phone Use in Terms of Student of The Game Theory And Analysis

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 3, 67 - 76, 31.12.2015

Öz

The importance of game theory is an important tool in making the strategic plan of the company in the evolving competitive environment, it is increasing day by day. Game theory applications, social sciences, economics, the competition can be found in all areas where such policies.In this article, Kırıkkale University, Faculty of Engineering, Industrial Engineering students studying in the use of smart phones is in part determined by the two firms most commonly used questionnaire. Students are given the importance which properties were investigated using game theory. The purpose of this study, appreciation of students is to examine whether the smart phone company how it affects advertising strategies. For this purpose, two game problems have been proposed. The first two-handed rival by expressing the condition that the zero-sum game theory, the latter method is a two-person zero-sum game theory without showing what the expectations of the students, both players can meet up.

Kaynakça

  • Albayrak, O., Koçer U., Kumaç, S., ve Uzun, V. (2014). Dizüstü bilgisayar tercihinde öğrenci beğenilerinin firmaların stratejilerine etkisi: oyun kuramı yaklaşımı Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayfa: 159-178
  • Baş, T. (2013). Anket nasıl hazırlanır?.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gökşen, Y., Doğan, O. ve Yaralıoğlu, K. (2009). Oyun teorisinin yerel seçimleri için uygulanması: İzmir ili uygulaması.
  • Ege Akademik Bakış, 9 (4): 1225-1241. Morton
  • NontechnicalIntroductionPaperback’’, Dover Publications, T Theory: A Nash J. (1951). Non-cooperativegametheory. TheAnnals of
  • Mathematics, Second Series, 54 (2): 286-295. Öztürk Ahmet.,“Yöneylem Araştırması”, 7.Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2001. T Rothkopf,
  • Modelingcompetitivebidding. Management Science, 40 (3): 384. Harstad, R. M. (1994).
  • Taha Hamdy A., ‘‘Yöneylem Araştırması“ 6. Basımdan Çeviri”, 2007.
  • Türel, O. (2005). Oyunlar teorisi çerçevesinden Türkiye-AB ilişkilerine genel bakış. Mülkiye, 29 (248): 13-21.
  • Yılmaz, E. (2009). Oyun teorisi. İstanbul: Literatür Yayınları. Ek-1. Anket Formu
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43TY84YE
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Resül Doğan

Muhammet Yavuz

İsmail Küçükdemirci

Tamer Eren

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Doğan, R., Yavuz, M., Küçükdemirci, İ., Eren, T. (2015). Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 67-76.
AMA Doğan R, Yavuz M, Küçükdemirci İ, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. ASÜ İİBF Dergisi. Aralık 2015;7(3):67-76.
Chicago Doğan, Resül, Muhammet Yavuz, İsmail Küçükdemirci, ve Tamer Eren. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2015): 67-76.
EndNote Doğan R, Yavuz M, Küçükdemirci İ, Eren T (01 Aralık 2015) Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7 3 67–76.
IEEE R. Doğan, M. Yavuz, İ. Küçükdemirci, ve T. Eren, “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi”, ASÜ İİBF Dergisi, c. 7, sy. 3, ss. 67–76, 2015.
ISNAD Doğan, Resül vd. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7/3 (Aralık 2015), 67-76.
JAMA Doğan R, Yavuz M, Küçükdemirci İ, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. ASÜ İİBF Dergisi. 2015;7:67–76.
MLA Doğan, Resül vd. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 3, 2015, ss. 67-76.
Vancouver Doğan R, Yavuz M, Küçükdemirci İ, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. ASÜ İİBF Dergisi. 2015;7(3):67-76.