Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Mobil Operatör Tercihlerinin Ölçümü

Year 2019, Volume: 11 Issue: 2, 23 - 30, 28.06.2019

Abstract

Makale, öğrencilerin abonelik yıllarına bağlı olarak Vodafone, TT (Avea) ve
Turkcell operatörlerine ait mobil telefon hizmet sağlayıcı tercihlerini ölçmektedir.
Bu amaçla, Çukurova Üniversitesi öğrencilerine
2011-2017 periyodunda yüz yüze
uygulanan anket yöntemi ile öğrencilerin bir servis sağlayıcıda kalış süresi ve
bir servis sağlayıcıdan ayrılma sayılarını kapsayan veriler elde edilmiştir. İ
lk
abonelik yılından itibaren öğrencilerin Adana’da belirlenen operatörler
arasında geçiş sayısı ve aynı operatörde kalış süresi yıllık bazda analiz
edilerek firmaların telekomünikasyon pazar payları hesaplanmıştır.
Sonuçlar
gösteriyor ki 1)
İlk abonelik yılında operatörlerin düşük olan
abone kayıp oranlarının içerisinde Turkcell en yüksek orana sahiptir; 2)
Servis
sağlayıcı olan Vodafone, TT (Avea) ve Turkcell operatörlerinin hepsi ilk
abonelik yılından sonra büyük oranda müşteri kaybına uğramıştır. Zamana bağlı
olarak bu oran azalmıştır; 3)
Genel olarak Turkcell ve Vodafone abone
oranları simetriye yakın bir davranış göstermiştir;
4) Turkcell
operatörü her abonelik yılında müşteri kaybı en yüksek firma olmasına rağmen
aynı yıllarda en yüksek abonelik oranlarına sahiptir
; 5) Yedi
yıllık abonelik periyodunda Turkcell öğrenciler tarafından en çok tercih edilen
operatördür.

References

  • Adebiyi, S. O., Oyatoye, E. O., & Mojekwu, J. N. (2015). Predicting customer churn and retention rates in Nigeria’s mobile telecommunication industry using Markov chain modelling. Acta Universitatis Sapientiae, Economics and Business, 3(1), 67-80.
  • Ahn, J. H., Han, S. P., & Lee, Y. S. (2006). Customer churn analysis: Churn determinants and mediation effects of partial defection in the Korean mobile telecommunications service industry. Telecommunications policy, 30(10-11), 552-568.
  • Bagdadioglu, N., & Cetinkaya, M. (2010). Sequencing in telecommunications reform: A review of the Turkish case. Telecommunications Policy, 34(11), 726-735.
  • Genç, A., & Narin, M. (2016). Türkiye'de Mobil Numara Taşınabilirliği Uygulamasının Fiyat ve Rekabet Üzerine Etkileri: Panel Veri Analizi. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 2(2), 91-116.
  • Güngör, M., & Evren, G. (2010). Mobil numara taşınabilirliği: Rekabete ve tüketicilere etkileri, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Sektörel Araştırma ve Stratejiler Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Gürsoy, U. T. Ş. (2010). Customer churn analysis in telecommunication sector. Istanbul University Journal of the School of Business, 39(1), 35-49.
  • Jahanzeb, S., & Jabeen, S. (2007). Churn management in the telecom industry of Pakistan: A comparative study of Ufone and Telenor. Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management, 14(2), 120-129.
  • Karabag, S. F., & Berggren, C. (2011). Mobile communications in Turkey: from first mover advantages to management capabilities. Emeraldinsight, 13(2), 72-84.
  • Keramati, A., & Ardabili, S. M. (2011). Churn analysis for an Iranian mobile operator. Telecommunications Policy, 35(4), 344-356.
  • Kıral, E. (2018). Markov Analizi ile cep telefonu operatör tercihlerinin belirlenmesi: Adana ili üzerine bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(1), 35-47.
  • Kiral, E., & Mavruk, C. (2018). Students’ Carrıer Preferences After Implementatıon Of Mobıle Number Portabılıty. Research Journal of Business and Management, 5(1), 73-80.
  • Kim, H. S., & Yoon, C. H. (2004). Determinants of subscriber churn and customer loyalty in the Korean mobile telephony market. Telecommunications policy, 28(9-10), 751-765.
  • Sharma, V., Kapse, M., & Sonwalkar, J. (2016). Predicting the Consumers' Brand Switching Behavior for Cellphones: Application of Markov Chain Models. IUP Journal of Marketing Management, 15(4), 31-43.
  • Shin, D. H. (2007). A study of mobile number portability effects in the United States. Telematics and Informatics, 24(1), 1-14.
  • Shin, D. H., & Kim, W. Y. (2008). Forecasting customer switching intention in mobile service: An exploratory study of predictive factors in mobile number portability. Technological Forecasting and Social Change, 75(6), 854-874.
  • Sutherland, W. (2007). Mobile number protability, Emeraldinsight, 9(4), 10-24.
Year 2019, Volume: 11 Issue: 2, 23 - 30, 28.06.2019

Abstract

References

  • Adebiyi, S. O., Oyatoye, E. O., & Mojekwu, J. N. (2015). Predicting customer churn and retention rates in Nigeria’s mobile telecommunication industry using Markov chain modelling. Acta Universitatis Sapientiae, Economics and Business, 3(1), 67-80.
  • Ahn, J. H., Han, S. P., & Lee, Y. S. (2006). Customer churn analysis: Churn determinants and mediation effects of partial defection in the Korean mobile telecommunications service industry. Telecommunications policy, 30(10-11), 552-568.
  • Bagdadioglu, N., & Cetinkaya, M. (2010). Sequencing in telecommunications reform: A review of the Turkish case. Telecommunications Policy, 34(11), 726-735.
  • Genç, A., & Narin, M. (2016). Türkiye'de Mobil Numara Taşınabilirliği Uygulamasının Fiyat ve Rekabet Üzerine Etkileri: Panel Veri Analizi. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 2(2), 91-116.
  • Güngör, M., & Evren, G. (2010). Mobil numara taşınabilirliği: Rekabete ve tüketicilere etkileri, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Sektörel Araştırma ve Stratejiler Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Gürsoy, U. T. Ş. (2010). Customer churn analysis in telecommunication sector. Istanbul University Journal of the School of Business, 39(1), 35-49.
  • Jahanzeb, S., & Jabeen, S. (2007). Churn management in the telecom industry of Pakistan: A comparative study of Ufone and Telenor. Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management, 14(2), 120-129.
  • Karabag, S. F., & Berggren, C. (2011). Mobile communications in Turkey: from first mover advantages to management capabilities. Emeraldinsight, 13(2), 72-84.
  • Keramati, A., & Ardabili, S. M. (2011). Churn analysis for an Iranian mobile operator. Telecommunications Policy, 35(4), 344-356.
  • Kıral, E. (2018). Markov Analizi ile cep telefonu operatör tercihlerinin belirlenmesi: Adana ili üzerine bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(1), 35-47.
  • Kiral, E., & Mavruk, C. (2018). Students’ Carrıer Preferences After Implementatıon Of Mobıle Number Portabılıty. Research Journal of Business and Management, 5(1), 73-80.
  • Kim, H. S., & Yoon, C. H. (2004). Determinants of subscriber churn and customer loyalty in the Korean mobile telephony market. Telecommunications policy, 28(9-10), 751-765.
  • Sharma, V., Kapse, M., & Sonwalkar, J. (2016). Predicting the Consumers' Brand Switching Behavior for Cellphones: Application of Markov Chain Models. IUP Journal of Marketing Management, 15(4), 31-43.
  • Shin, D. H. (2007). A study of mobile number portability effects in the United States. Telematics and Informatics, 24(1), 1-14.
  • Shin, D. H., & Kim, W. Y. (2008). Forecasting customer switching intention in mobile service: An exploratory study of predictive factors in mobile number portability. Technological Forecasting and Social Change, 75(6), 854-874.
  • Sutherland, W. (2007). Mobile number protability, Emeraldinsight, 9(4), 10-24.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review Article
Authors

Ersin Kıral 0000-0001-6040-1795

Publication Date June 28, 2019
Published in Issue Year 2019Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Kıral, E. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Operatör Tercihlerinin Ölçümü. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(2), 23-30.