Makale, öğrencilerin abonelik yıllarına bağlı olarak Vodafone, TT (Avea) ve
Turkcell operatörlerine ait mobil telefon hizmet sağlayıcı tercihlerini ölçmektedir.
Bu amaçla, Çukurova Üniversitesi öğrencilerine 2011-2017 periyodunda yüz yüze
uygulanan anket yöntemi ile öğrencilerin bir servis sağlayıcıda kalış süresi ve
bir servis sağlayıcıdan ayrılma sayılarını kapsayan veriler elde edilmiştir. İlk
abonelik yılından itibaren öğrencilerin Adana’da belirlenen operatörler
arasında geçiş sayısı ve aynı operatörde kalış süresi yıllık bazda analiz
edilerek firmaların telekomünikasyon pazar payları hesaplanmıştır. Sonuçlar
gösteriyor ki 1) İlk abonelik yılında operatörlerin düşük olan
abone kayıp oranlarının içerisinde Turkcell en yüksek orana sahiptir; 2) Servis
sağlayıcı olan Vodafone, TT (Avea) ve Turkcell operatörlerinin hepsi ilk
abonelik yılından sonra büyük oranda müşteri kaybına uğramıştır. Zamana bağlı
olarak bu oran azalmıştır; 3) Genel olarak Turkcell ve Vodafone abone
oranları simetriye yakın bir davranış göstermiştir; 4) Turkcell
operatörü her abonelik yılında müşteri kaybı en yüksek firma olmasına rağmen
aynı yıllarda en yüksek abonelik oranlarına sahiptir; 5) Yedi
yıllık abonelik periyodunda Turkcell öğrenciler tarafından en çok tercih edilen
operatördür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 11 Issue: 2 |