BibTex RIS Cite

Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi

Year 2015, Volume: 7 Issue: 2, 67 - 76, 01.07.2015

Abstract

Gelişen rekabet ortamında firmaların stratejik planlarının yapılmasında önemli bir araç olan oyun teorisinin önemi, gün geçtikçe artmaktadır. Oyun teorisi uygulamalarına, sosyal bilimler, ekonomi, politika gibi rekabetin yer aldığı her alanda rastlanabilir. Bu makalede, Kırıkkale Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği bölümünde okuyan öğrencilerin akıllı telefon kullanımında en çok kullanılan iki firma anket yoluyla belirlenmiştir. Öğrencilerin hangi özelliklere önem verdiği oyun teorisi kullanılarak araştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin beğenilerinin, akıllı telefon firmalarının reklam stratejilerini nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu amaçla iki ayrı oyun problemi önerilmiştir. Birincisi rakiplerin birbirine göre olan durumunu ifade eden iki kişili sıfır toplamlı oyun teorisi, ikincisi ise her iki oyuncunun öğrencilerin beklentilerini ne kadar karşılayabildiğini gösteren iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyun teorisi yöntemidir

References

  • Albayrak, O., Koçer U., Kumaç, S., ve Uzun, V. (2014). Dizüstü bilgisayar tercihinde öğrenci beğenilerinin firmaların stratejilerine etkisi: oyun kuramı yaklaşımı Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayfa: 159-178
  • Baş, T. (2013). Anket nasıl hazırlanır?.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gökşen, Y., Doğan, O. ve Yaralıoğlu, K. (2009). Oyun teorisinin yerel seçimleri için uygulanması: İzmir ili uygulaması.
  • Ege Akademik Bakış, 9 (4): 1225-1241. Morton
  • NontechnicalIntroductionPaperback’’, Dover Publications, T Theory: A Nash J. (1951). Non-cooperativegametheory. TheAnnals of
  • Mathematics, Second Series, 54 (2): 286-295. Öztürk Ahmet.,“Yöneylem Araştırması”, 7.Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2001. T Rothkopf
  • Modelingcompetitivebidding. Management Science, 40 (3): 384. Harstad, R. M. (1994).
  • Taha Hamdy A., ‘‘Yöneylem Araştırması“ 6. Basımdan Çeviri”, 2007.
  • Türel, O. (2005). Oyunlar teorisi çerçevesinden Türkiye-AB ilişkilerine genel bakış. Mülkiye, 29 (248): 13-21.
  • Yılmaz, E. (2009). Oyun teorisi. İstanbul: Literatür Yayınları. Ek-1. Anket Formu
Year 2015, Volume: 7 Issue: 2, 67 - 76, 01.07.2015

Abstract

References

  • Albayrak, O., Koçer U., Kumaç, S., ve Uzun, V. (2014). Dizüstü bilgisayar tercihinde öğrenci beğenilerinin firmaların stratejilerine etkisi: oyun kuramı yaklaşımı Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayfa: 159-178
  • Baş, T. (2013). Anket nasıl hazırlanır?.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gökşen, Y., Doğan, O. ve Yaralıoğlu, K. (2009). Oyun teorisinin yerel seçimleri için uygulanması: İzmir ili uygulaması.
  • Ege Akademik Bakış, 9 (4): 1225-1241. Morton
  • NontechnicalIntroductionPaperback’’, Dover Publications, T Theory: A Nash J. (1951). Non-cooperativegametheory. TheAnnals of
  • Mathematics, Second Series, 54 (2): 286-295. Öztürk Ahmet.,“Yöneylem Araştırması”, 7.Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2001. T Rothkopf
  • Modelingcompetitivebidding. Management Science, 40 (3): 384. Harstad, R. M. (1994).
  • Taha Hamdy A., ‘‘Yöneylem Araştırması“ 6. Basımdan Çeviri”, 2007.
  • Türel, O. (2005). Oyunlar teorisi çerçevesinden Türkiye-AB ilişkilerine genel bakış. Mülkiye, 29 (248): 13-21.
  • Yılmaz, E. (2009). Oyun teorisi. İstanbul: Literatür Yayınları. Ek-1. Anket Formu
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Resül Doğan

Muhammet Yavuz

Tamer Eren

Publication Date July 1, 2015
Published in Issue Year 2015Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Doğan, R., Yavuz, M., & Eren, T. (2015). Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 67-76.
AMA Doğan R, Yavuz M, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Journal of ASU FEAS. July 2015;7(2):67-76.
Chicago Doğan, Resül, Muhammet Yavuz, and Tamer Eren. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7, no. 2 (July 2015): 67-76.
EndNote Doğan R, Yavuz M, Eren T (July 1, 2015) Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7 2 67–76.
IEEE R. Doğan, M. Yavuz, and T. Eren, “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi”, Journal of ASU FEAS, vol. 7, no. 2, pp. 67–76, 2015.
ISNAD Doğan, Resül et al. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7/2 (July 2015), 67-76.
JAMA Doğan R, Yavuz M, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Journal of ASU FEAS. 2015;7:67–76.
MLA Doğan, Resül et al. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, 2015, pp. 67-76.
Vancouver Doğan R, Yavuz M, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Journal of ASU FEAS. 2015;7(2):67-76.