BibTex RIS Cite

Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?

Year 2014, Volume: 6 Issue: 2, 24 - 32, 31.07.2014

Abstract

Turizm, Türkiye’de hem örgün, hem de yaygın eğitim şeklinde eğitimi verilen, oldukça popüler bir alandır. Sektörün ihtiyacı olan nitelikli iş gücünü yetiştirmeyi amaç edinen kamu ve özel eğitim kurumlarının sayısı oldukça fazladır. Sayının çok olması ise verilen turizm eğitiminin kalitesini sorgulamayı kaçınılmaz hale getirmektedir. Yiyecek içecek hizmetleri, turizm sektörünün olmazsa olmazı, yiyecek içecek eğitimi ise turizm eğitiminin üzerinde hassasiyetle durulması gereken bir kısmıdır. Öğrencilere kazandırılacak yetkinlikleri belirlemeye yönelik literatür taramasına dayalı yapılan bu çalışma; öncelikle Türkiye’deki turizm eğitim sistemini ve kalite konularını, sonrasında ise müşterilerin kalite beklentilerini karşılaması düşünülen öğrencilere, kazandırılması gereken yetkinlikler hakkında önerileri içermektedir. Çalışmanın literatüre katkı sağlaması ve konuya ilgi duyan diğer araştırmacılara yol gösterici olması amaçlanmaktadır.

References

  • Aksu, M. ve Bucak, T. (2012). Mesleki Turizm Eğitimi, Aksaray
  • Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, Temmuz, (s:7-18). Güven, E. (2010). Profesyonel Restoran Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Demirkol, Ş. ve Halis, M. (2010). Turizm İşletmelerinde
  • Toplam Kalite Yönetimi. Seçkin Yayıncılık, Ankara. Hacıoğlu, N. ve Avcıkurt, C. (2008). Turistik Ürün
  • Çeşitlendirmesi. Nobel Yayıncılık, Ankara. Kenar N. (2009), Yaygın Eğitim Kapsamında Mesleki Eğitim Sistemi, http://www.messegitim.com.tr/ti/579/0/YAYGIN-EGITIM
  • KAPSAMINDA-MESLEKI-EGITIM-SISTEMI. Yayınları, Öney, H. (2013). Alternatif Turizm içinde Gastronomi Turizmi,
  • Ed. Sadık Bahçe, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Sevgi, A. (1992). Turizm Eğitimi, Turizm Eğitimi Konferansı, 11 Aralık, Ankara.
  • Tavmergen, P. (2002). Turizm Sektöründe Kalite Yönetimi.
  • Seçkin Yayıncılık, Ankara. Timur, A. (1992). Türkiye’de Turizm Eğitiminin Yapısı,
  • Uygulanan Politikalar ve Sonuçlar, Turizm Eğitimi Konferansı, 9-11 Aralık, Ankara. Tuyluoğlu, T. (2003). Türkiye’de Turizm Eğitiminin Niteliği,
  • Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara (yayınlanmamış) (Kültür ve Turizm Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı), 2014. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14965/turizm-egitim- merkezleri-turem-kurulus-yonetmeligi.html, 3 Nisan 2014.
  • (Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü), 2014. http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/index.html, E.T: Mart 2014.
  • (Kültür ve Turizm Bakanlığı), 2014. http://www.kultur.gov.tr/TR/belge/1-19404/profesyonel- turist-rehberligi-kurslari.html, E.T: 30 Mart 2014.
  • (Mesleki Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü), 2014. http://mtegm.meb.gov.tr/TR/okullar.asp, E.T: 30 Mart 2014.
  • (Uluslararası Skal Dernekleri Federasyonu), 2014. http://www.skalturkey.com/hakkimizda, E.T: 03 Nisan 2014.
  • (Skal International İstanbul), 2014. http://www.skalistanbul.com/tr- tr/Content.aspx?CtID=16&RecID=1133, E.T: 30 Mart 2014.
  • (Turizm Araştırmaları Derneği), 2014. www.turad.org/uploads/AUTAM_TURAD_Turizm_Egitim_Raporu ppt, E.T: 30 Mart 2014.
  • (Hürriyet Gazetesi), 2014. http://www.hurriyet.com.tr/egitim/25530745.asp, Nisan 2014. E.T:
  • (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), 2014. http://themis.unwto.org/content/unwtotedqual, E.T: 03 Nisan
  • (1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu), 2014. http://personel.meb.gov.tr/daireler/mevzuat/mevzuatlar/milli
  • _egitim_temel_kanunu_1739.pdf, E.T: 03 Nisan 2014.
  • (4702 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu), 2014. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/3.html, E.T: 03 Nisan 2014.

DO SKILLS AND QUALIFICATIONS GAINED THROUGH TOURISM EDUCATION MEET EXPECTATIONS OF FOOD & BEVERAGE CUSTOMERS?

Year 2014, Volume: 6 Issue: 2, 24 - 32, 31.07.2014

Abstract

Tourism is a very popular industry in Turkey and there are both formal and informal institutions for tourism education. There are numerous public and private training institutions which aim to meet tourism industry’s dire need: training qualified and skilled personnel. As the number of these institutions is indeed high, it is necessary to assess the quality of education they offer. Food & Beverage services are essential for the tourism industry while food and beverage training is a key part of tourism education, a part which all trainees should focus on. This research is based on literature review of resources that helps determining necessary competencies for tourism students to gain. This research primarily focuses on the tourism education in Turkey and provides insight about necessary skills that tourism students should gain in order to meet quality expectations of customers. This study intends to contribute to scientific literature and provide guidance to other researchers who may be interested in the subject matter.

References

  • Aksu, M. ve Bucak, T. (2012). Mesleki Turizm Eğitimi, Aksaray
  • Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, Temmuz, (s:7-18). Güven, E. (2010). Profesyonel Restoran Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Demirkol, Ş. ve Halis, M. (2010). Turizm İşletmelerinde
  • Toplam Kalite Yönetimi. Seçkin Yayıncılık, Ankara. Hacıoğlu, N. ve Avcıkurt, C. (2008). Turistik Ürün
  • Çeşitlendirmesi. Nobel Yayıncılık, Ankara. Kenar N. (2009), Yaygın Eğitim Kapsamında Mesleki Eğitim Sistemi, http://www.messegitim.com.tr/ti/579/0/YAYGIN-EGITIM
  • KAPSAMINDA-MESLEKI-EGITIM-SISTEMI. Yayınları, Öney, H. (2013). Alternatif Turizm içinde Gastronomi Turizmi,
  • Ed. Sadık Bahçe, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Sevgi, A. (1992). Turizm Eğitimi, Turizm Eğitimi Konferansı, 11 Aralık, Ankara.
  • Tavmergen, P. (2002). Turizm Sektöründe Kalite Yönetimi.
  • Seçkin Yayıncılık, Ankara. Timur, A. (1992). Türkiye’de Turizm Eğitiminin Yapısı,
  • Uygulanan Politikalar ve Sonuçlar, Turizm Eğitimi Konferansı, 9-11 Aralık, Ankara. Tuyluoğlu, T. (2003). Türkiye’de Turizm Eğitiminin Niteliği,
  • Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara (yayınlanmamış) (Kültür ve Turizm Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı), 2014. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14965/turizm-egitim- merkezleri-turem-kurulus-yonetmeligi.html, 3 Nisan 2014.
  • (Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü), 2014. http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/index.html, E.T: Mart 2014.
  • (Kültür ve Turizm Bakanlığı), 2014. http://www.kultur.gov.tr/TR/belge/1-19404/profesyonel- turist-rehberligi-kurslari.html, E.T: 30 Mart 2014.
  • (Mesleki Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü), 2014. http://mtegm.meb.gov.tr/TR/okullar.asp, E.T: 30 Mart 2014.
  • (Uluslararası Skal Dernekleri Federasyonu), 2014. http://www.skalturkey.com/hakkimizda, E.T: 03 Nisan 2014.
  • (Skal International İstanbul), 2014. http://www.skalistanbul.com/tr- tr/Content.aspx?CtID=16&RecID=1133, E.T: 30 Mart 2014.
  • (Turizm Araştırmaları Derneği), 2014. www.turad.org/uploads/AUTAM_TURAD_Turizm_Egitim_Raporu ppt, E.T: 30 Mart 2014.
  • (Hürriyet Gazetesi), 2014. http://www.hurriyet.com.tr/egitim/25530745.asp, Nisan 2014. E.T:
  • (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), 2014. http://themis.unwto.org/content/unwtotedqual, E.T: 03 Nisan
  • (1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu), 2014. http://personel.meb.gov.tr/daireler/mevzuat/mevzuatlar/milli
  • _egitim_temel_kanunu_1739.pdf, E.T: 03 Nisan 2014.
  • (4702 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu), 2014. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/3.html, E.T: 03 Nisan 2014.
There are 22 citations in total.

Details

Other ID JA43VZ99MP
Journal Section Review Article
Authors

Aysu Hatipoğlu

Orhan Batman

Publication Date July 31, 2014
Published in Issue Year 2014Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Hatipoğlu, A., & Batman, O. (2014). Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 24-32.
AMA Hatipoğlu A, Batman O. Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?. Journal of ASU FEAS. July 2014;6(2):24-32.
Chicago Hatipoğlu, Aysu, and Orhan Batman. “Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, no. 2 (July 2014): 24-32.
EndNote Hatipoğlu A, Batman O (July 1, 2014) Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 2 24–32.
IEEE A. Hatipoğlu and O. Batman, “Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?”, Journal of ASU FEAS, vol. 6, no. 2, pp. 24–32, 2014.
ISNAD Hatipoğlu, Aysu - Batman, Orhan. “Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?”. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/2 (July 2014), 24-32.
JAMA Hatipoğlu A, Batman O. Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?. Journal of ASU FEAS. 2014;6:24–32.
MLA Hatipoğlu, Aysu and Orhan Batman. “Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, 2014, pp. 24-32.
Vancouver Hatipoğlu A, Batman O. Turizm Eğitimiyle Kazanılacak Yetkinlikler, Yiyecek-İçecek Müşterisinin Kalite Beklentilerini Karşılıyor Mu?. Journal of ASU FEAS. 2014;6(2):24-32.