Research Article
BibTex RIS Cite

İşletmelerde Kullanılan Bilişim Teknolojisi Tabanlı İletişim Sistemlerinin İşletme Performansına Etkisi

Year 2022, , 159 - 168, 30.06.2022
https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.962433

Abstract

Bilişim teknolojisi bilginin işlenmesi, saklanması, dönüştürülmesi ve ilgili birimlere iletilerek bu bilgilere güvenli bir şekilde erişilmesini sağlamaktadır. Bilişim teknolojisinin yaygınlaşmasıyla beraber iletişim programlarının kullanımı işletmelerde önemli ölçüde yer almaya başlamıştır. Çalışmanın amacı; bilişim teknolojisi tabanlı iletişim sistemlerinin işletme performansına olan etkilerinin araştırılmasıdır. Araştırmada Anket yöntemi ile Malatya organize sanayi bölgesinde faaliyet gösteren bir tekstil işletmesi örneklem olarak alınmıştır Araştırmada istatistikî olarak yapılan istatistikî analizlerde Frekans, güvenilirlik ve basit regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda işletme için olumlu sonuçlarının olduğu tespit edilmiştir. Kurulmuş olan hipotezlerin tamamı kabul görmüş olup; İletişim teknolojileri de her geçen gün farklı şekillerde yenilenmektedir. İşletmeler arasındaki rekabet nedeniyle coğrafi sınırlar önemini kaybetmeye başlamış olup bu da işletmelerin hızlı, güvenilir ve doğru bir şekilde karar vermesini sağlayarak rekabet üstünlüğü sağlamaları için sektörel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmelerini zorunlu kılmıştır.

References

  • Akkoç, H. (2008). Öğrenen Örgüt Oluşumunda Bilgi Yönetimi Uygulamalarının Rolü: Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Uygulaması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Afyon). https://tez.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Alpar, R. (2001). Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Arslan, E. (2011). Otel İşletmelerinde Bilişim Teknolojileri Kullanımı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Üzerindeki Etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya). https://tez.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Atak, M. (2005). Örgütlerde Resmi Olmayan İletişimin Yeri ve Önemi. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, (2), 59-67.
  • Bresnehan, J. (2018). What Good is Technology? Governıngh I.T. CIO Enterprise Magazine, (Erişim tarihi: 24.12.2016).
  • Can A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Ankara, Pegem Akademi.
  • Dönmez, M. K. (2007). İşletmelerde Bilişim Teknolojileri ve İşletme Performansı Üzerine Etkileri: Bişkekte Seyahat Acenteleri Üzerine Bir Uygulama, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırgızistan – Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bişkek). https://tez.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Elibol, H. (2005). Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3), 155-162.
  • Güleş, H. K., Bülbül, H., & Çağlıyan, V. (2014). Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletme Performansına Etkisi: Küçük Ve Orta Ölçekli Sanayi İşletmelerinde Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(6), 61-83.
  • Kelly, K. (1998). New Rules For The New Economy: 10 Radical Strategiesfor a Connected World, New York, Viking Press.
  • Lester, P. & Bishop, L. (2000). Handbook of Tests and Measurement in Education and the Social Sciences The Scarecrow Press Inc (Second Edition), Lanham, Maryland.
  • Öcal, M. E. & Keleş, E. (2012). İnşaat İşletmelerinin İç Ve Dış İletişiminde Etkinliğin Artırılmasına Yönelik Bir Sistem Önerisi, Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 27(1), 1-12.
  • Özdemir, L. (2009). Yönetimde Bilişim Teknolojisi Etkinlik Sistemi Üzerine Bir Araştırma, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Papazoğlu, M. & Tsalgatidou, A. (2000). Business-to-Business Electronic Commerce Issuesand Solutions, Decision Support Systems, 29(4), 301-304.
  • Porter, M. & Victor, M. (1985). How Information Gives You Competitive Advantage, Harvard Business Review, 63 (4), 149–160.
Year 2022, , 159 - 168, 30.06.2022
https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.962433

Abstract

References

  • Akkoç, H. (2008). Öğrenen Örgüt Oluşumunda Bilgi Yönetimi Uygulamalarının Rolü: Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Uygulaması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Afyon). https://tez.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Alpar, R. (2001). Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Arslan, E. (2011). Otel İşletmelerinde Bilişim Teknolojileri Kullanımı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Üzerindeki Etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya). https://tez.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Atak, M. (2005). Örgütlerde Resmi Olmayan İletişimin Yeri ve Önemi. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, (2), 59-67.
  • Bresnehan, J. (2018). What Good is Technology? Governıngh I.T. CIO Enterprise Magazine, (Erişim tarihi: 24.12.2016).
  • Can A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Ankara, Pegem Akademi.
  • Dönmez, M. K. (2007). İşletmelerde Bilişim Teknolojileri ve İşletme Performansı Üzerine Etkileri: Bişkekte Seyahat Acenteleri Üzerine Bir Uygulama, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırgızistan – Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bişkek). https://tez.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Elibol, H. (2005). Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3), 155-162.
  • Güleş, H. K., Bülbül, H., & Çağlıyan, V. (2014). Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletme Performansına Etkisi: Küçük Ve Orta Ölçekli Sanayi İşletmelerinde Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(6), 61-83.
  • Kelly, K. (1998). New Rules For The New Economy: 10 Radical Strategiesfor a Connected World, New York, Viking Press.
  • Lester, P. & Bishop, L. (2000). Handbook of Tests and Measurement in Education and the Social Sciences The Scarecrow Press Inc (Second Edition), Lanham, Maryland.
  • Öcal, M. E. & Keleş, E. (2012). İnşaat İşletmelerinin İç Ve Dış İletişiminde Etkinliğin Artırılmasına Yönelik Bir Sistem Önerisi, Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 27(1), 1-12.
  • Özdemir, L. (2009). Yönetimde Bilişim Teknolojisi Etkinlik Sistemi Üzerine Bir Araştırma, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Papazoğlu, M. & Tsalgatidou, A. (2000). Business-to-Business Electronic Commerce Issuesand Solutions, Decision Support Systems, 29(4), 301-304.
  • Porter, M. & Victor, M. (1985). How Information Gives You Competitive Advantage, Harvard Business Review, 63 (4), 149–160.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Berkant Dulkadir 0000-0002-6074-9473

Muhammed Ardıç 0000-0002-2439-7247

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Dulkadir, B., & Ardıç, M. (2022). İşletmelerde Kullanılan Bilişim Teknolojisi Tabanlı İletişim Sistemlerinin İşletme Performansına Etkisi. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 159-168. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.962433