Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 8, 78 - 90, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Aysin,N. (2018). Turist Rehberlerinin Duygusal Zeka İle Rehberlik Stilleri İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Behera,K,A. (2016). Understanding Emotional Intelligence in Educational Context,International Journal of Humanities And Social Science Invention, International Journal of Humanities and Social Science Invention, 5(2), 17-28.
  • Cerit, E. (2018). Sosyal Beceri Geliştirme Eğitim Programının Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Kayseri.
  • Delice, M ve Günbeyi, M. (2013). Duygusal Zekâ Ve Liderlik İlişkisinin İncelenmesi: Polis Teşkilatı Örneği, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1
  • Deniz,M,E ve Yılmaz, E.(2004). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zeka Yetenekleri Ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi
  • Ergin,F, E (2000). Üniversite Öğrencilerinin Sahip Oldukları Duygusal Zeka Düzeyi İle 16 Kişilik Özelliği Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Girgin,G,(2009). Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zekânın Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, KKTC - Milli Eğitim Dergisi
  • Ocak, R, (2016). Why Emotıonal Intellıgence And Empathy Matter In Busıness Settıngs: An Investıgatıon Of Theır Predıctors And Theır Contrıbutıon To Job Satısfactıon And Conflıct Management, İstanbul Bilgi University, İstanbul.
  • Sevindik,F, Uncu,F ve Dağ, G,D,(2012). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Tıp Dergisi, 26(1), 21-26.
  • Süslü, S, (2016). Duygusal Zeka ve Örgütsel Stres: Örgütlerde Hemşirelerin Duygusal Zeka Becerileri ve Stresle Başa Çıkma Düzeyleri Arasındaki İlişki, Beykent Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Yıldız,M,(2016). Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zeka Yaşam Doyumu ve Depresyonu Cinsiyet ve Sınıf Seviyelerine Göre Etkileri, Uluslar arası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(11), 451-474.

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 8, 78 - 90, 31.12.2019

Öz

Duygusal zeka kişinin bütün hayatını etkileyen olmazsa olmazlardan
biridir. Duygusal zeka son yıllarda özellikle iş yaşamında önemli
görülmektedir. Bu nedenle günümüz gençlerinin duygusal zekalarının yüksek
olması toplumun refahı üzerinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu
çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin
belirlenmesidir. Bu amaçla duygusal zeka düzeylerinin demografik faktörlere
göre değişiklik gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma grubu 190
öğrenciden oluşmaktadır (%76,8 kadın, %23,2 erkek). Veriler anket
yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde Kruskal Wallis Testi ve Mann
Whitney U testi kullanılmıştır. Duygusal zeka düzeyi; duygularını kontrol
etme, duygularının farkında olma, kendini motive etme, empati ve sosyal
beceri alt ölçekleriyle ölçülmüştür. Duygularının farkında olma, duygularını
kontrol etme, kendini motive etme, empati ve sosyal beceri alt ölçeklerinden
alınan toplam puan ortalamaları arasında ailenin gelir düzeyine göre
istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır.

Kaynakça

  • Aysin,N. (2018). Turist Rehberlerinin Duygusal Zeka İle Rehberlik Stilleri İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Behera,K,A. (2016). Understanding Emotional Intelligence in Educational Context,International Journal of Humanities And Social Science Invention, International Journal of Humanities and Social Science Invention, 5(2), 17-28.
  • Cerit, E. (2018). Sosyal Beceri Geliştirme Eğitim Programının Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Kayseri.
  • Delice, M ve Günbeyi, M. (2013). Duygusal Zekâ Ve Liderlik İlişkisinin İncelenmesi: Polis Teşkilatı Örneği, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1
  • Deniz,M,E ve Yılmaz, E.(2004). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zeka Yetenekleri Ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi
  • Ergin,F, E (2000). Üniversite Öğrencilerinin Sahip Oldukları Duygusal Zeka Düzeyi İle 16 Kişilik Özelliği Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Girgin,G,(2009). Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zekânın Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, KKTC - Milli Eğitim Dergisi
  • Ocak, R, (2016). Why Emotıonal Intellıgence And Empathy Matter In Busıness Settıngs: An Investıgatıon Of Theır Predıctors And Theır Contrıbutıon To Job Satısfactıon And Conflıct Management, İstanbul Bilgi University, İstanbul.
  • Sevindik,F, Uncu,F ve Dağ, G,D,(2012). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Tıp Dergisi, 26(1), 21-26.
  • Süslü, S, (2016). Duygusal Zeka ve Örgütsel Stres: Örgütlerde Hemşirelerin Duygusal Zeka Becerileri ve Stresle Başa Çıkma Düzeyleri Arasındaki İlişki, Beykent Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Yıldız,M,(2016). Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zeka Yaşam Doyumu ve Depresyonu Cinsiyet ve Sınıf Seviyelerine Göre Etkileri, Uluslar arası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(11), 451-474.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Nihan Arıbaş

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Arıbaş, A. N. (2019). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(8), 78-90.