BibTex RIS Kaynak Göster

KARGO HİZMET SAĞLAYICILARINDA HİZMET KALİTESİ VE KURUMSAL MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: KONYA İLİ ÖRNEĞİ*

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 103 - 119, 30.06.2016

Öz

Bu çalışmada kurumsal müşterilerin kargo hizmetlerine yönelik hizmet kalitesi algısı ve müşteri memnuniyeti düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Hizmet kalitesini ölçmek amacıyla SERVQUAL Ölçeği, kurumsal müşteri memnuniyetini ölçmek için ise Müşteri Memnuniyet Endeksi kullanılmıştır. Zaman kısıtı ve maddi imkanlar sebebiyle araştırma Konya İli Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren orta ve büyük ölçekteki sanayi işletmeleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada veri, işletmelerin kargo faaliyetleri ile ilgilenen departman yetkililerinden yüz yüze anket yöntemi ile toplanmış, 116 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Araştırma bulguları sanayi işletmelerinin kargo taşımacılığı hizmetlerine yönelik beklentilerinin yüksek düzeyde olduğunu, buna karşın işletmelerin almış olduğu hizmetlere ilişkin algılarının beklentilerini karşılamadığını göstermiştir. Ayrıca yapılan hipotez testleri sonucunda, sanayi işletmelerinin kargo hizmet sağlayıcılardan beklentileri, algıları ve müşteri memnuniyeti düzeylerinin işletmelerin faaliyet gösterdiği sektörlere göre değiştiği ancak işletmelerin faaliyet süresi, çalışan sayısı ve çalışılan kargo şirketi değişkenlerine göre farklılık göstermediği de belirlenmiştir.

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 103 - 119, 30.06.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökçen Songur Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Arzum Büyükkeklik

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 5 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Songur, G., & Büyükkeklik, Y. D. D. A. (2016). KARGO HİZMET SAĞLAYICILARINDA HİZMET KALİTESİ VE KURUMSAL MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: KONYA İLİ ÖRNEĞİ*. Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 2(1), 103-119.

ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ

Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.  

Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.

Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur. 

MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ


Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.

ISSN: 2149 - 5823