Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF CAREER ADAPTATION OF HEALTH SERVICES VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS / Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Uyumlarının İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 97 - 118, 30.04.2022
https://doi.org/10.29216/ueip.1088022

Öz

The aim of the study is to determine the career adaptability of the Health Services Vocational School students and whether these abilities show a significant difference according to their demographic characteristics. In this context, the Career Adaptability Scale, the validity and reliability study of which was conducted by Kanten (2012), was used to measure the career adaptability of students. As a result of the analysis of the data obtained from 455 Health Services Vocational School students studying at Ondokuz Mayıs University, it was seen that the career adaptability of the students was high. In addition, the career adaptability of the students showed a significant difference only in the anxiety and curiosity sub-dimensions of the scale (p<0.05); It was concluded that career adaptability did not show a significant difference (p>0.05) in terms of students' class, program type and positions. In the analyzes made, while the career adaptability of the students did not show a significant difference according to the place of residence of the families, it was found that there was a significant difference (p<0.05) in the career adaptability of the students in all dimensions except for the anxiety sub-dimension in terms of the regions of residence of the families.

Kaynakça

  • Akdemir, A., Karagöz, A. M., Salihoğlu, G., Konakay, G., Adalı, P., Koçyiğit, E., ve Zaimoğlu, Ö. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Planlarının Motivasyon Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 52-90.
  • Archer, S., ve Yates, J. (2017). Understanding Potential Career Changers’ Experience of Career Confidence Following a Positive Psychology Based Coaching Programme. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 10 (2), 157-175.
  • Arslan, D., ve Sart, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu Ve Kariyer Seçiminin Demografik Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. In Proceedings of 12th SCF International Conference on Contemporary Issues in Social Sciences, 252-270, Antalya.
  • Arthur, M. B., Khapova, S. N., ve Wilderom, C. P. (2005). Career Success in a Boundaryless Career World. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 26 (2), 177-202.
  • Avcı, S. Ç., Işık G., Cetişli, N. E., Üşümez, D., Şencandan, B. ve Bektaş, C. Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Değerleri Ve Kariyer Planları. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6 (2), 256-265.
  • Ay F., Keçe M., İnci İ., Alkan N. ve Acar G. (2018). Ebelik Öğrencilerinin Meslek Algıları Ve Kariyer Planlarını Etkileyen Faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7 (2), 74-82.
  • Bayrakceken, E. ve Buztepe, S. (2021). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Streslerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (3), 260-266.
  • Boo, S., Wang, C. ve Kim, M. (2021). Career Adaptability, Future Time Perspective, and Career Anxiety among Undergraduate Students: A Cross-National Comparison. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 29, 100328.
  • Caza, A., Brower, H. H. ve Wayne, J. H. (2015). Effects of a Holistic, Experiential Curriculum on Business Students' Satisfaction and Career Confidence. The International Journal of Management Education, 13 (1), 75-83.
  • Colakoglu, S. N. (2011). The Impact of Career Boundarylessness on Subjective Career Success: The Role of Career Competencies, Career Autonomy, and Career Insecurity. Journal of Vocational Behavior, 79 (1), 47-59.
  • Çağlar S, Gözen D, Kerimoğlu GY, Kılıklı N. ve Ağar M. (2017). Hemşirelik Fakültesi Birinci Ve Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Mezuniyet Sonrası Kariyer Planlarının İncelenmesi. F. N. Hemşirelik Dergisi, 25, 41-48.
  • Çinar, H. G., Yılmaz, D., Arkan, B. ve Arslan, M. (2021). Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Kariyer Planlama Eğilimlerinin Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 47 (3), 439-444.
  • Duffy, R. D. (2010). Sense of Control and Career Adaptability among Undergraduate Students. Journal of Career Assessment, 18 (4), 420-430.
  • Eryilmaz, A. ve Kara, A. (2018). Öğretmen Adaylarının Kariyer Uyumluluklarının, Cinsiyet Ve Algılanan Kontrol Açısından İncelenmesi. İş, Güç: Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 20 (1), 43-5.
  • Gül, H., Maksüdünov, A., Yamaltdinova, A. ve Abdildaev, M. (2019). Öğrencilerin Demografik Özelliklerinin Kariyer Uyumluluğu Ve İyimserliği İle İlişkisi: Kırgızistan Örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 21 (36), 34-46.
  • Haase, H. ve LautenschlaGer, A. (2011). Career Choice Motivations of University Students. International Journal of Business Administration, 2 (1), 2-13.
  • Hirschi, A. (2009). Career Adaptability Development in Adolescence: Multiple Predictors and Effect on Sense of Power and Life Satisfaction, Journal of Vocational Behavior, 74 (2), 145-155.
  • Igbaria, M., Greenhaus, J. H. ve Parasuraman, S. (1991). Career Orientations of MIS Employees: An Empirical Analysis. MIS Quarterly, 15(2), 151-169.
  • Johnston, C. S., Luciano, E. C., Maggiori, C., Ruch, W. ve Rossier, J. (2013). Validation of the German version of the Career Adapt-Abilities Scale and its Relation to Orientations to Happiness and Work Stress. Journal of Vocational Behavior, 83 (3), 295-304.
  • Kahraman, F. (2020). Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Kariyer Danışmanlığının Kariyer Kararsızlığı Ve Kariyer Karar Verme Yetkinliği Üzerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kanten S. (2012). Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (16), 191-205.
  • Karadaş, A., Duran, S. ve Kaynak, S. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Kariyer Planlamaya Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. SDÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Online First, 1-8.
  • Kavurmacı, M., Tan M., Arıkan, D. ve Yıldız, İ. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime Ve Kariyer Planlamaya Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 24 (2), 192-201.
  • Kim, Y. H. ve Choi, N. Y. (2019). Career Decision self‐efficacy of Asian American Students: The Role of Curiosity and Ethnic Identity. The Career Development Quarterly, 67 (1), 32-46.
  • Koen, J., Klehe, U. C. ve Van Vianen, A. E. (2012). Training Career Adaptability to Facilitate a Successful School-To-Work Transition. Journal of Vocational Behavior, 81 (3), 395-408.
  • Lally, P. S. ve Kerr, G. A. (2005). The Career Planning, Athletic Identity, and Student Role Identity of Intercollegiate Student Athletes. Research Quarterly for Exercise and Sport, 76 (3), 275-285.
  • Newton, D. A., Grayson, M. S. ve Whitley, T. W. (1998). What Predicts Medical Student Career Choice?. Journal of General Internal Medicine, 13 (3), 200-203.
  • Odabaşı, Y. (1999). Anket Yöntemi. Ali Atıf Bir (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde Eskişehir (s.1081) içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Okolie, U. C., Ochinanwata, C., Ochinanwata, N., Igwe, P. A. ve Okorie, G. O. (2021). Perceived Supervisor Support and Learner’s Career Curiosity: The Mediating Effect of Sense of Belonging, Engagement and Self-Efficacy. Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 11(5), 966-982.
  • Okur Z. ve Baykal, Ü. (2016). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Eğilimi. Aydın Sağlık Dergisi, 2 (2), 23-35.
  • Özler, D. E., Mercan, N. ve Yeni, Z. (2016). Y Kuşağının Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kariyer Uyum Yetenekleri Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 18 (4), 145-162.
  • Pisarik, C. T., Rowell, P. C. ve Thompson, L. K. (2017). A Phenomenological Study of Career Anxiety among College Students. The Career Development Quarterly, 65 (4), 339-352.
  • Sarsıkoğlu, A. F. ve Bacanlı, F. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Engelleri İle Kariyer Uyumlulukları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (13), 95-113.
  • Savickas, M. L. (2005). The Theory and Practice of Career Construction. S.D. Brown, R.W. Lent (Eds.), Career Development and Counseling (s.42-70) içinde. New Jersey: John Wiley and Sons Inc.
  • Savickas, M. L. ve Porfeli, E. J. (2011). Revision of the Career Maturity Inventory: The Adaptability Form. Journal of Career Assessment, 19, 355–374.
  • Savickas, M. L. ve Porfeli, E.J. (2012). The Career Adapt-Abilities Scale: Construction, Reliability, and Measurement Equivalence Across 13 Countries, Journal of Vocational Behavior, 80, 661-673.
  • Schein, E. H. (1996). Career Anchors Revisited: Implications for Career Development in the 21st Century. Academy of Management Perspectives, 10(4), 80-88.
  • Schein, E.H. (1987). Individuals and Careers. J.W. Lorsch (ed.). Handbook of Organizational Behavior (s.155-171) içinde, USA:Prentice-Hall.
  • Sekaran, U. (1992). Research Methods for Business. Canada: John Wiley and Sons, Inc.
  • Sönmez, B., Önal M. ve Yıldız, G. (2019). Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Kariyer Değerleri Ve Kariyer Geleceği Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(1), 127-135.
  • Stake, J. E. ve Noonan, M. (1985). The Influence of Teacher Models on The Career Confidence and Motivation of College Students. Sex Roles, 12(9), 1023-1031.
  • Taş, M. A. ve Alparslan, A. M. (2020). Kültürel Değerler, Psikolojik Sermaye Ve Kariyer Uyum Yeteneği İlişkisine Dair Bir Saha Araştırması. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (Özel Sayı), 417-440.
  • Tien, H. L. S., Wang, Y. C., Chu, H. C. ve Huang, T. L. (2012). Career Adapt-Abilities Scale—Taiwan Form: Psychometric Properties and Construct Validity. Journal of Vocational Behavior, 80 (3), 744-747.
  • Tüfekci N. ve Türktemiz, H. (2019). Sağlık Hizmetleri Alanında Eğitim Gören Mezuniyet Aşamasındaki Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumları İle Kariyer Geleceğinin Değerlendirilmesi. 3. Uluslararası 13. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi, 970-971, Sakarya.
  • Tüfekci, N. ve Abacıoğlu, S. (2019). Investigation of Health Students Anxiety Level of Finding Job and Career Future Levels. Journal of Current Researches on Health Sector, 9 (2), 27-48.
  • Van Vianen, A. E., Klehe, U. C., Koen, J. ve Dries, N. (2012). Career Adapt-Abilities Scale-Netherlands Form: Psychometric Properties and Relationships to Ability, Personality, and Regulatory Focus. Journal of Vocational Behavior, 80 (3), 716-724.
  • Zacher, H. (2014). Career Adaptability Predicts Subjective Career Success Above and Beyond Personality Traits and Core Self-Evaluations. Journal of Vocational Behavior, 84 (1), 21-30.

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER UYUMLARININ İNCELENMESİ / Examination Of Career Adaptation Of Health Services Vocational School Students

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 97 - 118, 30.04.2022
https://doi.org/10.29216/ueip.1088022

Öz

Çalışmanın amacı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin kariyer uyum yeteneklerini ve bu yeteneklerinin demografik özelliklerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Bu bağlamda öğrencilerin kariyer uyum yeteneklerini ölçmek için geçerlilik ve güvenirlik çalışması Kanten (2012) tarafından yapılan Kariyer Uyum Yeteneği Ölçeği kullanılmıştır. Ondokuz Mayıs Üniversitesinde eğitim gören 455 Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencisinden elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin kariyer uyum yeteneklerinin yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin kariyer uyum yeteneklerinin cinsiyetlerine göre ölçeğin sadece kaygı ve merak alt boyutlarında anlamlı bir farklılık (p<0.05) gösterdiği; kariyer uyum yeteneğinin öğrencilerin sınıf, program türü ve pozisyonları açısından anlamlı bir farklılık (p>0.05) göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan analizlerde öğrencilerin kariyer uyum yetenekleri ailelerin yerleşim yerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, ailelerin ikamet etikleri bölgeler açısından öğrencilerin kariyer uyum yeteneklerinde kaygı alt boyutu hariç tüm boyutlarda anlamlı bir farklılık (p<0.05) olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akdemir, A., Karagöz, A. M., Salihoğlu, G., Konakay, G., Adalı, P., Koçyiğit, E., ve Zaimoğlu, Ö. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Planlarının Motivasyon Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 52-90.
  • Archer, S., ve Yates, J. (2017). Understanding Potential Career Changers’ Experience of Career Confidence Following a Positive Psychology Based Coaching Programme. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 10 (2), 157-175.
  • Arslan, D., ve Sart, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu Ve Kariyer Seçiminin Demografik Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. In Proceedings of 12th SCF International Conference on Contemporary Issues in Social Sciences, 252-270, Antalya.
  • Arthur, M. B., Khapova, S. N., ve Wilderom, C. P. (2005). Career Success in a Boundaryless Career World. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 26 (2), 177-202.
  • Avcı, S. Ç., Işık G., Cetişli, N. E., Üşümez, D., Şencandan, B. ve Bektaş, C. Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Değerleri Ve Kariyer Planları. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6 (2), 256-265.
  • Ay F., Keçe M., İnci İ., Alkan N. ve Acar G. (2018). Ebelik Öğrencilerinin Meslek Algıları Ve Kariyer Planlarını Etkileyen Faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7 (2), 74-82.
  • Bayrakceken, E. ve Buztepe, S. (2021). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Streslerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (3), 260-266.
  • Boo, S., Wang, C. ve Kim, M. (2021). Career Adaptability, Future Time Perspective, and Career Anxiety among Undergraduate Students: A Cross-National Comparison. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 29, 100328.
  • Caza, A., Brower, H. H. ve Wayne, J. H. (2015). Effects of a Holistic, Experiential Curriculum on Business Students' Satisfaction and Career Confidence. The International Journal of Management Education, 13 (1), 75-83.
  • Colakoglu, S. N. (2011). The Impact of Career Boundarylessness on Subjective Career Success: The Role of Career Competencies, Career Autonomy, and Career Insecurity. Journal of Vocational Behavior, 79 (1), 47-59.
  • Çağlar S, Gözen D, Kerimoğlu GY, Kılıklı N. ve Ağar M. (2017). Hemşirelik Fakültesi Birinci Ve Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Mezuniyet Sonrası Kariyer Planlarının İncelenmesi. F. N. Hemşirelik Dergisi, 25, 41-48.
  • Çinar, H. G., Yılmaz, D., Arkan, B. ve Arslan, M. (2021). Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Kariyer Planlama Eğilimlerinin Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 47 (3), 439-444.
  • Duffy, R. D. (2010). Sense of Control and Career Adaptability among Undergraduate Students. Journal of Career Assessment, 18 (4), 420-430.
  • Eryilmaz, A. ve Kara, A. (2018). Öğretmen Adaylarının Kariyer Uyumluluklarının, Cinsiyet Ve Algılanan Kontrol Açısından İncelenmesi. İş, Güç: Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 20 (1), 43-5.
  • Gül, H., Maksüdünov, A., Yamaltdinova, A. ve Abdildaev, M. (2019). Öğrencilerin Demografik Özelliklerinin Kariyer Uyumluluğu Ve İyimserliği İle İlişkisi: Kırgızistan Örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 21 (36), 34-46.
  • Haase, H. ve LautenschlaGer, A. (2011). Career Choice Motivations of University Students. International Journal of Business Administration, 2 (1), 2-13.
  • Hirschi, A. (2009). Career Adaptability Development in Adolescence: Multiple Predictors and Effect on Sense of Power and Life Satisfaction, Journal of Vocational Behavior, 74 (2), 145-155.
  • Igbaria, M., Greenhaus, J. H. ve Parasuraman, S. (1991). Career Orientations of MIS Employees: An Empirical Analysis. MIS Quarterly, 15(2), 151-169.
  • Johnston, C. S., Luciano, E. C., Maggiori, C., Ruch, W. ve Rossier, J. (2013). Validation of the German version of the Career Adapt-Abilities Scale and its Relation to Orientations to Happiness and Work Stress. Journal of Vocational Behavior, 83 (3), 295-304.
  • Kahraman, F. (2020). Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Kariyer Danışmanlığının Kariyer Kararsızlığı Ve Kariyer Karar Verme Yetkinliği Üzerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kanten S. (2012). Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (16), 191-205.
  • Karadaş, A., Duran, S. ve Kaynak, S. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Kariyer Planlamaya Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. SDÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Online First, 1-8.
  • Kavurmacı, M., Tan M., Arıkan, D. ve Yıldız, İ. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime Ve Kariyer Planlamaya Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 24 (2), 192-201.
  • Kim, Y. H. ve Choi, N. Y. (2019). Career Decision self‐efficacy of Asian American Students: The Role of Curiosity and Ethnic Identity. The Career Development Quarterly, 67 (1), 32-46.
  • Koen, J., Klehe, U. C. ve Van Vianen, A. E. (2012). Training Career Adaptability to Facilitate a Successful School-To-Work Transition. Journal of Vocational Behavior, 81 (3), 395-408.
  • Lally, P. S. ve Kerr, G. A. (2005). The Career Planning, Athletic Identity, and Student Role Identity of Intercollegiate Student Athletes. Research Quarterly for Exercise and Sport, 76 (3), 275-285.
  • Newton, D. A., Grayson, M. S. ve Whitley, T. W. (1998). What Predicts Medical Student Career Choice?. Journal of General Internal Medicine, 13 (3), 200-203.
  • Odabaşı, Y. (1999). Anket Yöntemi. Ali Atıf Bir (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde Eskişehir (s.1081) içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Okolie, U. C., Ochinanwata, C., Ochinanwata, N., Igwe, P. A. ve Okorie, G. O. (2021). Perceived Supervisor Support and Learner’s Career Curiosity: The Mediating Effect of Sense of Belonging, Engagement and Self-Efficacy. Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 11(5), 966-982.
  • Okur Z. ve Baykal, Ü. (2016). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Eğilimi. Aydın Sağlık Dergisi, 2 (2), 23-35.
  • Özler, D. E., Mercan, N. ve Yeni, Z. (2016). Y Kuşağının Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kariyer Uyum Yetenekleri Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 18 (4), 145-162.
  • Pisarik, C. T., Rowell, P. C. ve Thompson, L. K. (2017). A Phenomenological Study of Career Anxiety among College Students. The Career Development Quarterly, 65 (4), 339-352.
  • Sarsıkoğlu, A. F. ve Bacanlı, F. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Engelleri İle Kariyer Uyumlulukları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (13), 95-113.
  • Savickas, M. L. (2005). The Theory and Practice of Career Construction. S.D. Brown, R.W. Lent (Eds.), Career Development and Counseling (s.42-70) içinde. New Jersey: John Wiley and Sons Inc.
  • Savickas, M. L. ve Porfeli, E. J. (2011). Revision of the Career Maturity Inventory: The Adaptability Form. Journal of Career Assessment, 19, 355–374.
  • Savickas, M. L. ve Porfeli, E.J. (2012). The Career Adapt-Abilities Scale: Construction, Reliability, and Measurement Equivalence Across 13 Countries, Journal of Vocational Behavior, 80, 661-673.
  • Schein, E. H. (1996). Career Anchors Revisited: Implications for Career Development in the 21st Century. Academy of Management Perspectives, 10(4), 80-88.
  • Schein, E.H. (1987). Individuals and Careers. J.W. Lorsch (ed.). Handbook of Organizational Behavior (s.155-171) içinde, USA:Prentice-Hall.
  • Sekaran, U. (1992). Research Methods for Business. Canada: John Wiley and Sons, Inc.
  • Sönmez, B., Önal M. ve Yıldız, G. (2019). Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Kariyer Değerleri Ve Kariyer Geleceği Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(1), 127-135.
  • Stake, J. E. ve Noonan, M. (1985). The Influence of Teacher Models on The Career Confidence and Motivation of College Students. Sex Roles, 12(9), 1023-1031.
  • Taş, M. A. ve Alparslan, A. M. (2020). Kültürel Değerler, Psikolojik Sermaye Ve Kariyer Uyum Yeteneği İlişkisine Dair Bir Saha Araştırması. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (Özel Sayı), 417-440.
  • Tien, H. L. S., Wang, Y. C., Chu, H. C. ve Huang, T. L. (2012). Career Adapt-Abilities Scale—Taiwan Form: Psychometric Properties and Construct Validity. Journal of Vocational Behavior, 80 (3), 744-747.
  • Tüfekci N. ve Türktemiz, H. (2019). Sağlık Hizmetleri Alanında Eğitim Gören Mezuniyet Aşamasındaki Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumları İle Kariyer Geleceğinin Değerlendirilmesi. 3. Uluslararası 13. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi, 970-971, Sakarya.
  • Tüfekci, N. ve Abacıoğlu, S. (2019). Investigation of Health Students Anxiety Level of Finding Job and Career Future Levels. Journal of Current Researches on Health Sector, 9 (2), 27-48.
  • Van Vianen, A. E., Klehe, U. C., Koen, J. ve Dries, N. (2012). Career Adapt-Abilities Scale-Netherlands Form: Psychometric Properties and Relationships to Ability, Personality, and Regulatory Focus. Journal of Vocational Behavior, 80 (3), 716-724.
  • Zacher, H. (2014). Career Adaptability Predicts Subjective Career Success Above and Beyond Personality Traits and Core Self-Evaluations. Journal of Vocational Behavior, 84 (1), 21-30.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Aysel Arslan 0000-0002-4973-7957

Hasan Gül 0000-0002-3720-5451

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, A., & Gül, H. (2022). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER UYUMLARININ İNCELENMESİ / Examination Of Career Adaptation Of Health Services Vocational School Students. Uluslararası Ekonomi İşletme Ve Politika Dergisi, 6(1), 97-118. https://doi.org/10.29216/ueip.1088022

Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat Bölümü
RİZE