Bu
çalışmanın amacı, otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının
işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerindeki
etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla içsel pazarlamanın bağımsız değişken
olduğunu, hizmet verme yatkınlığı ve
olumlu sosyal davranışların ise bağımlı değişken olduğunu içeren bir model
önerilmiş ve bu model çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırmada
kullanılan veriler, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan
işgörenlere uygulanan anket yoluyla toplanmış ve verilerin analizi için merkezi
eğilim ölçüleri, korelasyon ve regresyon gibi istatiksel analizler
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda otel işletmelerinde içsel pazarlama
uygulamalarının yaygın olduğu, işgörenlerin olumlu sosyal davranışlar
sergilediği ve hizmet verme yatkınlıklarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca otel işletmelerindeki içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin
hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerinde belirleyici bir
etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.
Otel işletmeleri İçsel pazarlama Hizmet verme yatkınlığı Olumlu sosyal davranışlar Nevşehir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 3 |