BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ON LOCATİON-BASED APPLİCATİON USİNG BEHAVIORS

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 4, 31 - 51, 01.12.2015

Öz

The usage of social media has been gradually increasing throughout the world. By
using the social media sites and smartphone applications such as Foursquare,
Facebook, Twitter, and Google Latitude, users are enable to share posts in order to
make notifications about what they do and where they are. In this regard, many
location sharing systems have been developed for more than 20 years, however,
some of them have just started to be accepted by consumers. With the increasing
usage of location-based services (LBS), which provide the location by determining
the geographic position information, users reaction toward such services have
become one of the important topics. Additionally, the availability of location-based
applications both on iOS and Android devices, has made the LBSs much more
accessible to mobile users.
This study aims to determine the factors that affect the users’ usage behaviors of
location based applications. For achieving this purpose, a field research was
conducted on young users, at the age range of 16-29, who are also the heavily users
of location based applications. ln this regard, 383 users from that age range were
selected for being applied the questionnaire using convenient sampling procedure.
Findings revealed that perceived functional value, hedonic value and social impact
affected user’s attitudes and then these attitudes had a positive influence on
purchasing intention.

KONUM TABANLI SOSYAL AĞ UYGULAMALARINI KULLANMA DAVRANIŞLARI: GENÇ KULLANICILAR ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 4, 31 - 51, 01.12.2015

Öz

Dünya genelinde sosyal medya kullanımı gittikçe artmaktadır. İnsanlar Foursquare, Facebook, Twitter, Google Latitude gibi sosyal medya siteleri ve akıllı telefon uygulamalarını kullanarak yer bildirimi yapmak ve bulundukları yerlerde neler yaptıklarını bildirmek amacıyla paylaşımlarda bulunmaktadırlar. Bu amaç için 20 yılı aşkın bir süredir birçok yer bildirim sistemi geliştirilmiş fakat bunlar sadece son birkaç yıldır tüketiciler tarafından tanınmaya başlanmıştır. Mobil cihazların coğrafi pozisyon bilgilerini belirleyerek yer tespiti sağlayan konum tabanlı servislerin (LBS – Location-based Services) kullanımının artmasıyla beraber, bu tür servislerin kullanıcı reaksiyonları önemli bir konu olmaya başlamıştır. Buna ek olarak, konum tabanlı uygulamaların mobil cihazlarda kullanılabilirliği LBS’leri mobil cihaz kullanıcıları için daha erişilebilir yapmıştır.
Bu çalışma ile kullanıcıların konum tabanlı uygulamaları kullanma davranışlarında
etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, konum tabanlı
uygulamaları yoğun bir şekilde kullanan 16-29 yaş aralığındaki genç nüfusa yönelik
olarak bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda bu yaş grubundaki
gençlerden kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 383 tanesine yüz yüze anket
yöntemi yoluyla anketler yapılmıştır.
Araştırma sonucunda algılanan fonksiyonel fayda, hedonik değer ve sosyal etkinin
kullanıcı tutumlarını etkilediği bunun da kullanım niyetine olumlu yönde yansıdığı
ortaya çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA69HV75GN
Bölüm Makale
Yazarlar

İkram Daştan

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Daştan, İ. (2015). KONUM TABANLI SOSYAL AĞ UYGULAMALARINI KULLANMA DAVRANIŞLARI: GENÇ KULLANICILAR ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Sakarya İktisat Dergisi, 4(4), 31-51.