Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitim: Öğretim Üyeleri ve Öğrenciler için Motive Ediciler, Önleyiciler ve Etkisizleştiriciler

Yıl 2021, Cilt: 40 Sayı: 2, 551 - 590, 30.12.2021

Öz

Teknolojik gelişmeler şimdiye kadar mesafeleri kapatmış olup, 50 yıl öncesine kıyasla insanlar internet sayesinde dünyanın her yerinden her şeye ulaşabilmektedir. Sadece ürünler temelinde değil, aynı zamanda satın alma, konaklama, sağlık hizmetleri, yiyecek-içecek gibi herhangi bir hizmet de çevrimiçi olarak sağlanabilmektedir. Bu hizmetlerden biri de eğitimdir. Özellikle doğal afet, savaş gibi olağanüstü hallerde veya günümüzde sosyal mesafenin gerekli olduğu pandemi durumunda, internet tabanlı uzaktan eğitim bir seçenekten çok zorunluluk haline gelmektedir. Bu çalışma, eğitimin önemli iki parçası olan hem öğretim üyeleri hem de doktora öğrencilerinin uzaktan eğitim için motivasyonlarını etkileyen faktörlerin ağırlıklarını incelemektedir. Bu amaçla katılımcıları için ayrı iki model oluşturulmuştur. Öğrenciler için geliştirilen ilk modelde üç ana kriter ve 12 alt kriter bulunmakta iken; öğretim üyeleri için geliştirilen ikinci modelde ise üç ana kriter ve toplam 14 alt kriter bulunmaktadır. Her iki modeldeki kriterlere literatür taraması, yazarların gözlemleri ve katılımcılarla yapılan görüşmelerle karar verilmiştir. Analiz için Analitik Hiyerarşi Süreci kullanılmıştır. Bu vaka çalışmasının sonuçları, her iki taraf için de örgün eğitim türünün en çok tercih edilen olduğunu göstermiştir. Akademisyenler için uzaktan eğitime yönelik motivasyonu en çok belirleyen faktör sayısal derslerde anlatım güçlüğü olurken, sınav ve derslere erişim sorunsalı ise doktora öğrencileri için en önemli faktör olarak bulunmuştur. Tartışma bölümünde hem öğretim üyeleri hem de öğrencilerin sonuçları motivasyon teorileri ile hem teorik olarak hem de Türkiye ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemi karşılaştırılarak ampirik olarak yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ. and Umurhan, H. (2015). Uzaktan eğitim ve öğretim üyelerini uzaktan eğitime teşvik eden faktörler. Journal of Research in Education and Teaching, 4(4), 353-363.
  • Abazaoğlu, İ. and Umurhan, H. (2015). Uzaktan eğitim ve öğretim üyelerini uzaktan eğitime teşvik eden faktörler. Journal of Research in Education and Teaching, 4(4), 353-363.
  • Akbal, H. and Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre AHP yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546.
  • Akbal, H. and Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre AHP yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546.
  • Akçay, S. and Gökçearslan, A. (2016). Grafik tasarım dersinde uzaktan eğitim yönteminin kullanımına yönelik bir uygulama ve öğrenci algıları: Gazi Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1983-2004.
  • Akçay, S. and Gökçearslan, A. (2016). Grafik tasarım dersinde uzaktan eğitim yönteminin kullanımına yönelik bir uygulama ve öğrenci algıları: Gazi Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1983-2004.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Aksu, A. (2009). Kriz yönetimi ve vizyoner liderlik. Journal of Yaşar University, 4(15), 2435-2450.
  • Aksu, A. (2009). Kriz yönetimi ve vizyoner liderlik. Journal of Yaşar University, 4(15), 2435-2450.
  • Akyıldız, S. T. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696.
  • Akyıldız, S. T. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696.
  • Alderfer, C. P. (1969). An empirical test of a new theory of human needs. Organizational Behavior and Human Performance, 4(2), 142-175.
  • Alderfer, C. P. (1969). An empirical test of a new theory of human needs. Organizational Behavior and Human Performance, 4(2), 142-175.
  • Alghamdi, A., Karpinski, A. C., Lepp, A. and Barkley, J. (2020). Online and face-to-face classroom multitasking and academic performance: Moderated mediation with self-efficacy for self-regulated learning and gender. Computers in Human Behavior, 102, 214-222.
  • Alghamdi, A., Karpinski, A. C., Lepp, A. and Barkley, J. (2020). Online and face-to-face classroom multitasking and academic performance: Moderated mediation with self-efficacy for self-regulated learning and gender. Computers in Human Behavior, 102, 214-222.
  • Altunbay, M. and Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde “z kuşağı” bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 10(1), 127-142.
  • Altunbay, M. and Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde “z kuşağı” bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 10(1), 127-142.
  • Altuntaş, E. Y., Başaran, M., Özeke, B. and Yılmaz, H. (2020). COVID–19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Altuntaş, E. Y., Başaran, M., Özeke, B. and Yılmaz, H. (2020). COVID–19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Anderson, T. (2011). Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University. Retrieved December 27, 2020 from https://biblioteca.pucv.cl/site/colecciones/manuales_u/99Z_Anderson_2008-Theory_and_Practice_of_Online_Learning.pdf.
  • Anderson, T. (2011). Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University. Retrieved December 27, 2020 from https://biblioteca.pucv.cl/site/colecciones/manuales_u/99Z_Anderson_2008-Theory_and_Practice_of_Online_Learning.pdf.
  • Andrade, M. S., Miller, R. M., Kunz, M. B. and Ratliff, J. M. (2020). Online learning in schools of business: The impact of quality assurance measures. Journal of Education for Business, 95(1), 37-44.
  • Andrade, M. S., Miller, R. M., Kunz, M. B. and Ratliff, J. M. (2020). Online learning in schools of business: The impact of quality assurance measures. Journal of Education for Business, 95(1), 37-44.
  • Aras, E. and Karakaya, Y. E. (2020). Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: nitel bir çalışma. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 1-12.
  • Aras, E. and Karakaya, Y. E. (2020). Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: nitel bir çalışma. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 1-12.
  • Bakioğlu, B. and Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bakioğlu, B. and Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Balıkçıoğlu, N., Öz, D. Ç. and Işın, N. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Balıkçıoğlu, N., Öz, D. Ç. and Işın, N. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Becerikli, S. Y. (2013). Kuşaklararası iletişim farklılığı: bilim teknoloji ve yenilik haberleri üzerinden bir odak grup çalışması. Selçuk İletişim, 8(1), 5-18.
  • Becerikli, S. Y. (2013). Kuşaklararası iletişim farklılığı: bilim teknoloji ve yenilik haberleri üzerinden bir odak grup çalışması. Selçuk İletişim, 8(1), 5-18.
  • Bolliger, D. U. and Halupa, C. (2018). Online student perceptions of engagement, transactional distance, and outcomes. Distance Education, 39(3), 299-316.
  • Bolliger, D. U. and Halupa, C. (2018). Online student perceptions of engagement, transactional distance, and outcomes. Distance Education, 39(3), 299-316.
  • Bostancı, B. (2016). Dijital göz yorgunluğu sendromu ve kuru göz. MN Oftalmoloji Kuru Göz Özel Sayısı, MN Oftalmoloji Cilt 23, 96-99.
  • Bostancı, B. (2016). Dijital göz yorgunluğu sendromu ve kuru göz. MN Oftalmoloji Kuru Göz Özel Sayısı, MN Oftalmoloji Cilt 23, 96-99.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2019). From distance education to open and distance learning: A holistic evaluation of history, definitions, and theories. In Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism (pp. 252-273). IGI Global.
  • Bozkurt, A. (2019). From distance education to open and distance learning: A holistic evaluation of history, definitions, and theories. In Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism (pp. 252-273). IGI Global.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri. Başkent University Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri. Başkent University Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Can, E., (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, E., (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Casey, D. M. (2008). The historical development of distance education through technology. TechTrends, 52(2), 45-51.
  • Casey, D. M. (2008). The historical development of distance education through technology. TechTrends, 52(2), 45-51.
  • Chen, Y., Lou, H. and Luo, W. (2002). Distance learning technology adoption: A motivation perspective. Journal of Computer Information Systems, 42(2), 38-43.
  • Chen, Y., Lou, H. and Luo, W. (2002). Distance learning technology adoption: A motivation perspective. Journal of Computer Information Systems, 42(2), 38-43.
  • Cheng, G. and Chau, J. (2016). Exploring the relationships between learning styles, online participation, learning achievement and course satisfaction: An empirical study of a blended learning course. British Journal of Educational Technology, 47(2), 257-278.
  • Cheng, G. and Chau, J. (2016). Exploring the relationships between learning styles, online participation, learning achievement and course satisfaction: An empirical study of a blended learning course. British Journal of Educational Technology, 47(2), 257-278.
  • Clark, J. T. (2020). Distance education. In Clinical Engineering Handbook (pp. 410-415). Academic Press.
  • Clark, J. T. (2020). Distance education. In Clinical Engineering Handbook (pp. 410-415). Academic Press.
  • Çoban, S. (2012). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. Retrieved, 1, 2013.
  • Çoban, S. (2012). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. Retrieved, 1, 2013.
  • Crawford, G. and Williams, C. (1985). The Analysis of Subjective Judgment Matrices. Project AIR FORCE Report Prepared for the United States Air Force, 1-34.
  • Crawford, G. and Williams, C. (1985). The Analysis of Subjective Judgment Matrices. Project AIR FORCE Report Prepared for the United States Air Force, 1-34.
  • Çukadar, S. and Çelik, S. (2003). İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Çukadar, S. and Çelik, S. (2003). İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Cutri, R. M. and Mena, J. (2020). A critical reconceptualization of faculty readiness for online teaching. Distance Education, 41(3), 361-380.
  • Cutri, R. M. and Mena, J. (2020). A critical reconceptualization of faculty readiness for online teaching. Distance Education, 41(3), 361-380.
  • Dağ, F. (2016). Examination of the professional development studies for the development of technological competence of teachers in Turkey in the context of lifelong learning (Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi). Journal of Human Sciences, 13(1), 90-111.
  • Dağ, F. (2016). Examination of the professional development studies for the development of technological competence of teachers in Turkey in the context of lifelong learning (Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi). Journal of Human Sciences, 13(1), 90-111.
  • Dong, Q. and Cooper, O. (2016). A peer to peer dynamic adaptive consensus reaching model for the group Ahp decision making. European Journal of Operational Research, 250/2, 521-530. http://dx.doi.org/10.1016/j.ejor.2015.09.016 (12.02.2019). Dumford, A. D. and Miller, A. L. (2018). Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, 30(3), 452-465.
  • Dong, Q. and Cooper, O. (2016). A peer to peer dynamic adaptive consensus reaching model for the group Ahp decision making. European Journal of Operational Research, 250/2, 521-530. http://dx.doi.org/10.1016/j.ejor.2015.09.016 (12.02.2019). Dumford, A. D. and Miller, A. L. (2018). Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, 30(3), 452-465.
  • Durak, G., Çankaya, S. and İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Durak, G., Çankaya, S. and İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Foucoult, M. (1975). Discipline and punish. A. Sheridan, Tr., Paris, FR, Gallimard.
  • Foucoult, M. (1975). Discipline and punish. A. Sheridan, Tr., Paris, FR, Gallimard.
  • Genç, M. F. and Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Genç, M. F. and Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Gök, B. and Çakmak, E. K. (2020). Uzaktan eğitimde ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 1915-1931.
  • Gök, B. and Çakmak, E. K. (2020). Uzaktan eğitimde ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 1915-1931.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. and Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. and Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Johnson, N., Veletsianos, G. and Seaman, J. (2020). US faculty and administrators' experiences and approaches in the early weeks of the COVID-19 pandemic. Online Learning, 24(2), 6-21.
  • Johnson, N., Veletsianos, G. and Seaman, J. (2020). US faculty and administrators' experiences and approaches in the early weeks of the COVID-19 pandemic. Online Learning, 24(2), 6-21.
  • Kadıbeşegil, S. (2001). Kriz geliyorum der. “Kriz iletişimi ve yönetimi.” İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
  • Kadıbeşegil, S. (2001). Kriz geliyorum der. “Kriz iletişimi ve yönetimi.” İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
  • Karadağ, E. and Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karadağ, E. and Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. and Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. and Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. and Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. and Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kaya, Z. (2019). Uzaktan ve açık eğitimde ilk televizyon dersleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 8(3), ISSN: 2146-9199.
  • Kaya, Z. (2019). Uzaktan ve açık eğitimde ilk televizyon dersleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 8(3), ISSN: 2146-9199.
  • Keskin, M. and Kaya, Ö., D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Keskin, M. and Kaya, Ö., D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course instructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course instructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39.
  • Koçel, T. (2020). İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 18. Baskı, İstanbul
  • Koçel, T. (2020). İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 18. Baskı, İstanbul
  • Korucuk, B. (2020). Sınıf öğretmenleri gözüyle uzaktan eğitim memnuniyet faktörlerinin derecelendirilmesine yönelik bir çalışma: Giresun ili örneği. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 1(2), 189-202.
  • Korucuk, B. (2020). Sınıf öğretmenleri gözüyle uzaktan eğitim memnuniyet faktörlerinin derecelendirilmesine yönelik bir çalışma: Giresun ili örneği. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 1(2), 189-202.
  • Krassmann, A. L., da Rocha Mazzuco, A. E., Melo, M., Bessa, M. and Bercht, M. (2020). Usability and Sense of Presence in Virtual Worlds for Distance Education: A Case Study with Virtual Reality Experts. In CSEDU, (1) (pp. 155-162).
  • Krassmann, A. L., da Rocha Mazzuco, A. E., Melo, M., Bessa, M. and Bercht, M. (2020). Usability and Sense of Presence in Virtual Worlds for Distance Education: A Case Study with Virtual Reality Experts. In CSEDU, (1) (pp. 155-162).
  • Lewin, K. (1947). Group decision and social change. Readings in social psychology, 3(1), 197-211.
  • Lewin, K. (1947). Group decision and social change. Readings in social psychology, 3(1), 197-211.
  • Lewis, C. C. and Abdul-Hamid, H. (2006). Implementing effective online teaching practices: Voices of exemplary faculty. Innovative Higher Education, 31(2), 83-98.
  • Lewis, C. C. and Abdul-Hamid, H. (2006). Implementing effective online teaching practices: Voices of exemplary faculty. Innovative Higher Education, 31(2), 83-98.
  • Maslow, A. H. (1970). Motivation and Personality. 2nd ed. New York: Harper & Row.
  • Maslow, A. H. (1970). Motivation and Personality. 2nd ed. New York: Harper & Row.
  • Mitchell, M. M. and Delgado, C. (2014). Online learning: Advantages and challenges in implementing an effective practicum experience. Open Journal of Nursing, 4(6), 379.
  • Mitchell, M. M. and Delgado, C. (2014). Online learning: Advantages and challenges in implementing an effective practicum experience. Open Journal of Nursing, 4(6), 379.
  • Moralista, R. and Oducado, R. M. (2020). Faculty Perception Toward Online Education in Higher Education During the Coronavirus Disease 19 (COVID-19) Pandemic. Available at SSRN 3636438.
  • Moralista, R. and Oducado, R. M. (2020). Faculty Perception Toward Online Education in Higher Education During the Coronavirus Disease 19 (COVID-19) Pandemic. Available at SSRN 3636438.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özbek, O. E. A. (2014). Açık ve uzaktan öğrenmenin günümüzdeki durumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, Ağustos 3(3), Makale No: 14 ISSN: 2146-9199.
  • Özbek, O. E. A. (2014). Açık ve uzaktan öğrenmenin günümüzdeki durumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, Ağustos 3(3), Makale No: 14 ISSN: 2146-9199.
  • Özgül, M., Sarıkaya, İ. and Öztürk, M. (2016). Örgün eğitimde ve uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Özgül, M., Sarıkaya, İ. and Öztürk, M. (2016). Örgün eğitimde ve uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Palvia, S., Aeron, P., Gupta, P., Mahapatra, D., Parida, R., Rosner, R. and Sindhi, S. (2018) Online Education: Worldwide Status, Challenges, Trends, and Implications. Journal of Global Information Technology Management, 21(4), 233-241, DOI: 10.1080/1097198X.2018.1542262
  • Palvia, S., Aeron, P., Gupta, P., Mahapatra, D., Parida, R., Rosner, R. and Sindhi, S. (2018) Online Education: Worldwide Status, Challenges, Trends, and Implications. Journal of Global Information Technology Management, 21(4), 233-241, DOI: 10.1080/1097198X.2018.1542262
  • Pant, A. (2014). Distance Learning: History, Problems and Solutions. Advances in Computer Science and Information Technology, 1(2), 65-70.
  • Pant, A. (2014). Distance Learning: History, Problems and Solutions. Advances in Computer Science and Information Technology, 1(2), 65-70.
  • Papi, C. and Büyükaslan, A. (2007). Türkiye ve Fransa’daki uzaktan eğitimde gelişmeler: Hangi eğitim hakkı. In Marsilya: Colloque Tice Mediterranee-Uzaktan Eğitimde İnsan/Değişim Sorunsalı.
  • Papi, C. and Büyükaslan, A. (2007). Türkiye ve Fransa’daki uzaktan eğitimde gelişmeler: Hangi eğitim hakkı. In Marsilya: Colloque Tice Mediterranee-Uzaktan Eğitimde İnsan/Değişim Sorunsalı.
  • Peloso, R. M., Ferruzzi, F., Mori, A. A., Camacho, D. P., Franzin, L. C. D. S., Margioto Teston, A. P. and Freitas, K. M. S. (2020). Notes from the field: concerns of health-related higher education students in Brazil pertaining to distance learning during the coronavirus pandemic. Evaluation & the Health Professions, 43(3), 201-203.
  • Peloso, R. M., Ferruzzi, F., Mori, A. A., Camacho, D. P., Franzin, L. C. D. S., Margioto Teston, A. P. and Freitas, K. M. S. (2020). Notes from the field: concerns of health-related higher education students in Brazil pertaining to distance learning during the coronavirus pandemic. Evaluation & the Health Professions, 43(3), 201-203.
  • Ruggeri, A. (2017). People have always whinged about young adults. Here's proof. Retrieved December 28, 2020 from https://www.bbc.com/worklife/article/20171003-proof-that-people-have-always-complained-about-young-adults.
  • Ruggeri, A. (2017). People have always whinged about young adults. Here's proof. Retrieved December 28, 2020 from https://www.bbc.com/worklife/article/20171003-proof-that-people-have-always-complained-about-young-adults.
  • Saaty, T. L. (1986). Axiomatic Foundation of the Analytic Hierarchy Process. Management Science, 32(7), 841-855.
  • Saaty, T. L. (1986). Axiomatic Foundation of the Analytic Hierarchy Process. Management Science, 32(7), 841-855.
  • Saaty, T. L. (1990). “An Exposition of the AHP in Reply to the Paper Remarks on the Analytic Hierarchy Process”. Management Science, 36/3, 259-268.
  • Saaty, T. L. (1990). “An Exposition of the AHP in Reply to the Paper Remarks on the Analytic Hierarchy Process”. Management Science, 36/3, 259-268.
  • Saaty, T. L. (2008). “Decision Making with the Analytic Hierarchy Process”, Int. J. Services Sciences, 1/1, 83-98.
  • Saaty, T. L. (2008). “Decision Making with the Analytic Hierarchy Process”, Int. J. Services Sciences, 1/1, 83-98.
  • Saaty, T. L. and Sodenkamp, M. (2008). Making Decisions in Hierarchic and Network Systems. International Journal of Applied Decision Sciences, 1(1), 24-79.
  • Saaty, T. L. and Sodenkamp, M. (2008). Making Decisions in Hierarchic and Network Systems. International Journal of Applied Decision Sciences, 1(1), 24-79.
  • Saaty, T. L. and Tran, L. T. (2007). On the Invalidity of Fuzzifying Numerical Judgments in the Analytic Hierarchy Process. Mathematical and Computer Modelling, 46, 962-975.
  • Saaty, T. L. and Tran, L. T. (2007). On the Invalidity of Fuzzifying Numerical Judgments in the Analytic Hierarchy Process. Mathematical and Computer Modelling, 46, 962-975.
  • Saaty, T. L. and Zoffer, H. J. (2012). A New Approach to the Middle East Conflict: The Analytic Hierarchy Process. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 19, 201-225.
  • Saaty, T. L. and Zoffer, H. J. (2012). A New Approach to the Middle East Conflict: The Analytic Hierarchy Process. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 19, 201-225.
  • Sarı, E. and Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: Covid-19 örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(2), 49-63.
  • Sarı, E. and Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: Covid-19 örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(2), 49-63.
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122.
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122.
  • Şenel, A. and Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Şenel, A. and Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Serçemeli, M. and Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştirma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Serçemeli, M. and Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştirma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Shelton, B. E., Hung, J. L. and Lowenthal, P. R. (2017). Predicting student success by modeling student interaction in asynchronous online courses. Distance Education, 38(1), 59-69.
  • Shelton, B. E., Hung, J. L. and Lowenthal, P. R. (2017). Predicting student success by modeling student interaction in asynchronous online courses. Distance Education, 38(1), 59-69.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. and Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: foundations of distance education. (5th ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. and Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: foundations of distance education. (5th ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Simpson, M. and Anderson, B. (2012). History and heritage in open, flexible and distance education. Journal of Open, Flexible, and Distance Learning, 16(2), 1-10.
  • Simpson, M. and Anderson, B. (2012). History and heritage in open, flexible and distance education. Journal of Open, Flexible, and Distance Learning, 16(2), 1-10.
  • Sırakaya, M., Sırakaya, D. A. and Çakmak, E. K. (2015). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 87-104.
  • Sırakaya, M., Sırakaya, D. A. and Çakmak, E. K. (2015). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 87-104.
  • Surapati, P. and Mukhopadhyaya, D. (2011). Grey Relational Analysis Based Intuitionistic Fuzzy Multi-Criteria Group Decision Making Approach For Teacher Selection in Higher Education. International Journal of Computer Applications, 34/10, 21-29.
  • Surapati, P. and Mukhopadhyaya, D. (2011). Grey Relational Analysis Based Intuitionistic Fuzzy Multi-Criteria Group Decision Making Approach For Teacher Selection in Higher Education. International Journal of Computer Applications, 34/10, 21-29.
  • Taylor, J. C. (2001). Fifth generation distance education. Instructional Science and Technology, 4(1), 1-14.
  • Taylor, J. C. (2001). Fifth generation distance education. Instructional Science and Technology, 4(1), 1-14.
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan eğitim kullanılan hizmet içi eğitim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35.
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan eğitim kullanılan hizmet içi eğitim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A. and Moser, U. (2020). Educational gains of in‐person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID‐19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A. and Moser, U. (2020). Educational gains of in‐person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID‐19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology.
  • Triantaphyllou, E. and Mann, S. H. (1995). Using the analytic hierarchy process for decision making in engineering applications: Some challenges. International Journal of Industrial Engineering: Applications and Practice, 2/1, 35-44.
  • Triantaphyllou, E. and Mann, S. H. (1995). Using the analytic hierarchy process for decision making in engineering applications: Some challenges. International Journal of Industrial Engineering: Applications and Practice, 2/1, 35-44.
  • Turner, A. (2015). Generation Z: Technology and social interest. The Journal of Individual Psychology, 71(2), 103-113.
  • Turner, A. (2015). Generation Z: Technology and social interest. The Journal of Individual Psychology, 71(2), 103-113.
  • Üçer, N., (2020). Pandemi (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitim araçlarının etkinliğinin üniversite öğrencileri tarafından değerlendirilmesine kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı. Global Media Journal TR Edition, 11(21), s. 206-233.
  • Üçer, N., (2020). Pandemi (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitim araçlarının etkinliğinin üniversite öğrencileri tarafından değerlendirilmesine kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı. Global Media Journal TR Edition, 11(21), s. 206-233.
  • Ünal, Ö. F. (2011). Analitik hiyerarşi prosesi ve personel seçimi alanında uygulamaları. Akdeniz Üniversitesi Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3/2, 18-38.
  • Ünal, Ö. F. (2011). Analitik hiyerarşi prosesi ve personel seçimi alanında uygulamaları. Akdeniz Üniversitesi Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3/2, 18-38.
  • Unesco, Basic Guide to Open Educational Resources. Retrieved December 26, 2020 from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000215804.
  • Unesco, Basic Guide to Open Educational Resources. Retrieved December 26, 2020 from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000215804.
  • Unger, S. and Meiran, W. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266.
  • Unger, S. and Meiran, W. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266.
  • Wei, H. C. and Chou, C. (2020). Online learning performance and satisfaction: do perceptions and readiness matter?. Distance Education, 41(1), 48-69.
  • Wei, H. C. and Chou, C. (2020). Online learning performance and satisfaction: do perceptions and readiness matter?. Distance Education, 41(1), 48-69.
  • Weidlich, J. and Bastiaens, T. J. (2018). Technology Matters–The impact of transactional distance on satisfaction in Online Distance Learning. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(3).
  • Weidlich, J. and Bastiaens, T. J. (2018). Technology Matters–The impact of transactional distance on satisfaction in Online Distance Learning. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(3).
  • Wirth, R. A. (2004). Lewin/Schein’s change theory. Retrieved December 25, 2020 from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.486.5728&rep=rep1&type=pdf
  • Wirth, R. A. (2004). Lewin/Schein’s change theory. Retrieved December 25, 2020 from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.486.5728&rep=rep1&type=pdf
  • Yavuzalp, N., Demirel, M., Taş, H. and Canbolat, G. (2017). Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim merkezlerinin mevcut durumu üzerine bir doküman analizi çalışması. Kastamonu Education Journal, 25(2). YÖK, Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar. Retrieved December 25, 2020 from https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Uzaktan_ogretim/yuksekogretim_kurumlarinda_uzaktan_ogretime_iliskin_usul_ve_esaslar.pdf
  • Yavuzalp, N., Demirel, M., Taş, H. and Canbolat, G. (2017). Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim merkezlerinin mevcut durumu üzerine bir doküman analizi çalışması. Kastamonu Education Journal, 25(2). YÖK, Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar. Retrieved December 25, 2020 from https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Uzaktan_ogretim/yuksekogretim_kurumlarinda_uzaktan_ogretime_iliskin_usul_ve_esaslar.pdf
  • Yolcu, H. H. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yolcu, H. H. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Zaiedi A. N. H. (2012). Multi-criteria evaluation approach for e-learning technologies: Selection criteria using AHP. International Journal on E-Learning, 11(4), s. 465-485.
  • Zaiedi A. N. H. (2012). Multi-criteria evaluation approach for e-learning technologies: Selection criteria using AHP. International Journal on E-Learning, 11(4), s. 465-485.

Distance Learning: The Motivators, the Preventers and the Neutralizers for Faculty Members and Students

Yıl 2021, Cilt: 40 Sayı: 2, 551 - 590, 30.12.2021

Öz

Technological developments have closed up the distances so far. Compared to 50 years ago, people can reach everything from all over the world thanks to internet. Not only products, but also any service can be provided online such as purchasing, accommodation, health services, catering and so on. One of these services is education. Especially in state of emergency such as natural disaster, war or in today’s case, pandemic when social distance is necessary, internet based distance learning becomes a must more than an option. This study examines the weights of factors affecting the motivation of both faculty members and doctoral students, who are two important parties of education, for distance learning. For this purpose two models are formed parties. In first model developed for students, there are three main criteria and 12 sub-criteria; while in second model developed for faculty members, there are three main criteria and 14 sub-criteria at total. Criteria for both model are decided either by literature review, authors’ observations and interviews with participants. Analytic Hierarchy Process is used in analysis. Results of this case study showed that for both parties, formal education type is the most preferred one. While expression difficulty in quantitative courses is the most determined one of the motivation for academicians, accessing problems of exams and courses is for doctoral students. In discussion part results of both faculty members and students are compared considering both theoretically such as motivational theories and empirically such as the education system of both Turkey and the developed countries.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ. and Umurhan, H. (2015). Uzaktan eğitim ve öğretim üyelerini uzaktan eğitime teşvik eden faktörler. Journal of Research in Education and Teaching, 4(4), 353-363.
  • Abazaoğlu, İ. and Umurhan, H. (2015). Uzaktan eğitim ve öğretim üyelerini uzaktan eğitime teşvik eden faktörler. Journal of Research in Education and Teaching, 4(4), 353-363.
  • Akbal, H. and Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre AHP yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546.
  • Akbal, H. and Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre AHP yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546.
  • Akçay, S. and Gökçearslan, A. (2016). Grafik tasarım dersinde uzaktan eğitim yönteminin kullanımına yönelik bir uygulama ve öğrenci algıları: Gazi Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1983-2004.
  • Akçay, S. and Gökçearslan, A. (2016). Grafik tasarım dersinde uzaktan eğitim yönteminin kullanımına yönelik bir uygulama ve öğrenci algıları: Gazi Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1983-2004.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Aksu, A. (2009). Kriz yönetimi ve vizyoner liderlik. Journal of Yaşar University, 4(15), 2435-2450.
  • Aksu, A. (2009). Kriz yönetimi ve vizyoner liderlik. Journal of Yaşar University, 4(15), 2435-2450.
  • Akyıldız, S. T. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696.
  • Akyıldız, S. T. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696.
  • Alderfer, C. P. (1969). An empirical test of a new theory of human needs. Organizational Behavior and Human Performance, 4(2), 142-175.
  • Alderfer, C. P. (1969). An empirical test of a new theory of human needs. Organizational Behavior and Human Performance, 4(2), 142-175.
  • Alghamdi, A., Karpinski, A. C., Lepp, A. and Barkley, J. (2020). Online and face-to-face classroom multitasking and academic performance: Moderated mediation with self-efficacy for self-regulated learning and gender. Computers in Human Behavior, 102, 214-222.
  • Alghamdi, A., Karpinski, A. C., Lepp, A. and Barkley, J. (2020). Online and face-to-face classroom multitasking and academic performance: Moderated mediation with self-efficacy for self-regulated learning and gender. Computers in Human Behavior, 102, 214-222.
  • Altunbay, M. and Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde “z kuşağı” bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 10(1), 127-142.
  • Altunbay, M. and Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde “z kuşağı” bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 10(1), 127-142.
  • Altuntaş, E. Y., Başaran, M., Özeke, B. and Yılmaz, H. (2020). COVID–19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Altuntaş, E. Y., Başaran, M., Özeke, B. and Yılmaz, H. (2020). COVID–19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Anderson, T. (2011). Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University. Retrieved December 27, 2020 from https://biblioteca.pucv.cl/site/colecciones/manuales_u/99Z_Anderson_2008-Theory_and_Practice_of_Online_Learning.pdf.
  • Anderson, T. (2011). Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University. Retrieved December 27, 2020 from https://biblioteca.pucv.cl/site/colecciones/manuales_u/99Z_Anderson_2008-Theory_and_Practice_of_Online_Learning.pdf.
  • Andrade, M. S., Miller, R. M., Kunz, M. B. and Ratliff, J. M. (2020). Online learning in schools of business: The impact of quality assurance measures. Journal of Education for Business, 95(1), 37-44.
  • Andrade, M. S., Miller, R. M., Kunz, M. B. and Ratliff, J. M. (2020). Online learning in schools of business: The impact of quality assurance measures. Journal of Education for Business, 95(1), 37-44.
  • Aras, E. and Karakaya, Y. E. (2020). Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: nitel bir çalışma. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 1-12.
  • Aras, E. and Karakaya, Y. E. (2020). Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: nitel bir çalışma. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 1-12.
  • Bakioğlu, B. and Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bakioğlu, B. and Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Balıkçıoğlu, N., Öz, D. Ç. and Işın, N. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Balıkçıoğlu, N., Öz, D. Ç. and Işın, N. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Becerikli, S. Y. (2013). Kuşaklararası iletişim farklılığı: bilim teknoloji ve yenilik haberleri üzerinden bir odak grup çalışması. Selçuk İletişim, 8(1), 5-18.
  • Becerikli, S. Y. (2013). Kuşaklararası iletişim farklılığı: bilim teknoloji ve yenilik haberleri üzerinden bir odak grup çalışması. Selçuk İletişim, 8(1), 5-18.
  • Bolliger, D. U. and Halupa, C. (2018). Online student perceptions of engagement, transactional distance, and outcomes. Distance Education, 39(3), 299-316.
  • Bolliger, D. U. and Halupa, C. (2018). Online student perceptions of engagement, transactional distance, and outcomes. Distance Education, 39(3), 299-316.
  • Bostancı, B. (2016). Dijital göz yorgunluğu sendromu ve kuru göz. MN Oftalmoloji Kuru Göz Özel Sayısı, MN Oftalmoloji Cilt 23, 96-99.
  • Bostancı, B. (2016). Dijital göz yorgunluğu sendromu ve kuru göz. MN Oftalmoloji Kuru Göz Özel Sayısı, MN Oftalmoloji Cilt 23, 96-99.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2019). From distance education to open and distance learning: A holistic evaluation of history, definitions, and theories. In Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism (pp. 252-273). IGI Global.
  • Bozkurt, A. (2019). From distance education to open and distance learning: A holistic evaluation of history, definitions, and theories. In Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism (pp. 252-273). IGI Global.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri. Başkent University Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri. Başkent University Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Can, E., (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, E., (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Casey, D. M. (2008). The historical development of distance education through technology. TechTrends, 52(2), 45-51.
  • Casey, D. M. (2008). The historical development of distance education through technology. TechTrends, 52(2), 45-51.
  • Chen, Y., Lou, H. and Luo, W. (2002). Distance learning technology adoption: A motivation perspective. Journal of Computer Information Systems, 42(2), 38-43.
  • Chen, Y., Lou, H. and Luo, W. (2002). Distance learning technology adoption: A motivation perspective. Journal of Computer Information Systems, 42(2), 38-43.
  • Cheng, G. and Chau, J. (2016). Exploring the relationships between learning styles, online participation, learning achievement and course satisfaction: An empirical study of a blended learning course. British Journal of Educational Technology, 47(2), 257-278.
  • Cheng, G. and Chau, J. (2016). Exploring the relationships between learning styles, online participation, learning achievement and course satisfaction: An empirical study of a blended learning course. British Journal of Educational Technology, 47(2), 257-278.
  • Clark, J. T. (2020). Distance education. In Clinical Engineering Handbook (pp. 410-415). Academic Press.
  • Clark, J. T. (2020). Distance education. In Clinical Engineering Handbook (pp. 410-415). Academic Press.
  • Çoban, S. (2012). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. Retrieved, 1, 2013.
  • Çoban, S. (2012). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. Retrieved, 1, 2013.
  • Crawford, G. and Williams, C. (1985). The Analysis of Subjective Judgment Matrices. Project AIR FORCE Report Prepared for the United States Air Force, 1-34.
  • Crawford, G. and Williams, C. (1985). The Analysis of Subjective Judgment Matrices. Project AIR FORCE Report Prepared for the United States Air Force, 1-34.
  • Çukadar, S. and Çelik, S. (2003). İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Çukadar, S. and Çelik, S. (2003). İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Cutri, R. M. and Mena, J. (2020). A critical reconceptualization of faculty readiness for online teaching. Distance Education, 41(3), 361-380.
  • Cutri, R. M. and Mena, J. (2020). A critical reconceptualization of faculty readiness for online teaching. Distance Education, 41(3), 361-380.
  • Dağ, F. (2016). Examination of the professional development studies for the development of technological competence of teachers in Turkey in the context of lifelong learning (Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi). Journal of Human Sciences, 13(1), 90-111.
  • Dağ, F. (2016). Examination of the professional development studies for the development of technological competence of teachers in Turkey in the context of lifelong learning (Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi). Journal of Human Sciences, 13(1), 90-111.
  • Dong, Q. and Cooper, O. (2016). A peer to peer dynamic adaptive consensus reaching model for the group Ahp decision making. European Journal of Operational Research, 250/2, 521-530. http://dx.doi.org/10.1016/j.ejor.2015.09.016 (12.02.2019). Dumford, A. D. and Miller, A. L. (2018). Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, 30(3), 452-465.
  • Dong, Q. and Cooper, O. (2016). A peer to peer dynamic adaptive consensus reaching model for the group Ahp decision making. European Journal of Operational Research, 250/2, 521-530. http://dx.doi.org/10.1016/j.ejor.2015.09.016 (12.02.2019). Dumford, A. D. and Miller, A. L. (2018). Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, 30(3), 452-465.
  • Durak, G., Çankaya, S. and İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Durak, G., Çankaya, S. and İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Foucoult, M. (1975). Discipline and punish. A. Sheridan, Tr., Paris, FR, Gallimard.
  • Foucoult, M. (1975). Discipline and punish. A. Sheridan, Tr., Paris, FR, Gallimard.
  • Genç, M. F. and Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Genç, M. F. and Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Gök, B. and Çakmak, E. K. (2020). Uzaktan eğitimde ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 1915-1931.
  • Gök, B. and Çakmak, E. K. (2020). Uzaktan eğitimde ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 1915-1931.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. and Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. and Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Johnson, N., Veletsianos, G. and Seaman, J. (2020). US faculty and administrators' experiences and approaches in the early weeks of the COVID-19 pandemic. Online Learning, 24(2), 6-21.
  • Johnson, N., Veletsianos, G. and Seaman, J. (2020). US faculty and administrators' experiences and approaches in the early weeks of the COVID-19 pandemic. Online Learning, 24(2), 6-21.
  • Kadıbeşegil, S. (2001). Kriz geliyorum der. “Kriz iletişimi ve yönetimi.” İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
  • Kadıbeşegil, S. (2001). Kriz geliyorum der. “Kriz iletişimi ve yönetimi.” İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
  • Karadağ, E. and Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karadağ, E. and Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. and Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. and Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. and Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. and Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kaya, Z. (2019). Uzaktan ve açık eğitimde ilk televizyon dersleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 8(3), ISSN: 2146-9199.
  • Kaya, Z. (2019). Uzaktan ve açık eğitimde ilk televizyon dersleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 8(3), ISSN: 2146-9199.
  • Keskin, M. and Kaya, Ö., D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Keskin, M. and Kaya, Ö., D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course instructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course instructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39.
  • Koçel, T. (2020). İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 18. Baskı, İstanbul
  • Koçel, T. (2020). İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 18. Baskı, İstanbul
  • Korucuk, B. (2020). Sınıf öğretmenleri gözüyle uzaktan eğitim memnuniyet faktörlerinin derecelendirilmesine yönelik bir çalışma: Giresun ili örneği. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 1(2), 189-202.
  • Korucuk, B. (2020). Sınıf öğretmenleri gözüyle uzaktan eğitim memnuniyet faktörlerinin derecelendirilmesine yönelik bir çalışma: Giresun ili örneği. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 1(2), 189-202.
  • Krassmann, A. L., da Rocha Mazzuco, A. E., Melo, M., Bessa, M. and Bercht, M. (2020). Usability and Sense of Presence in Virtual Worlds for Distance Education: A Case Study with Virtual Reality Experts. In CSEDU, (1) (pp. 155-162).
  • Krassmann, A. L., da Rocha Mazzuco, A. E., Melo, M., Bessa, M. and Bercht, M. (2020). Usability and Sense of Presence in Virtual Worlds for Distance Education: A Case Study with Virtual Reality Experts. In CSEDU, (1) (pp. 155-162).
  • Lewin, K. (1947). Group decision and social change. Readings in social psychology, 3(1), 197-211.
  • Lewin, K. (1947). Group decision and social change. Readings in social psychology, 3(1), 197-211.
  • Lewis, C. C. and Abdul-Hamid, H. (2006). Implementing effective online teaching practices: Voices of exemplary faculty. Innovative Higher Education, 31(2), 83-98.
  • Lewis, C. C. and Abdul-Hamid, H. (2006). Implementing effective online teaching practices: Voices of exemplary faculty. Innovative Higher Education, 31(2), 83-98.
  • Maslow, A. H. (1970). Motivation and Personality. 2nd ed. New York: Harper & Row.
  • Maslow, A. H. (1970). Motivation and Personality. 2nd ed. New York: Harper & Row.
  • Mitchell, M. M. and Delgado, C. (2014). Online learning: Advantages and challenges in implementing an effective practicum experience. Open Journal of Nursing, 4(6), 379.
  • Mitchell, M. M. and Delgado, C. (2014). Online learning: Advantages and challenges in implementing an effective practicum experience. Open Journal of Nursing, 4(6), 379.
  • Moralista, R. and Oducado, R. M. (2020). Faculty Perception Toward Online Education in Higher Education During the Coronavirus Disease 19 (COVID-19) Pandemic. Available at SSRN 3636438.
  • Moralista, R. and Oducado, R. M. (2020). Faculty Perception Toward Online Education in Higher Education During the Coronavirus Disease 19 (COVID-19) Pandemic. Available at SSRN 3636438.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özbek, O. E. A. (2014). Açık ve uzaktan öğrenmenin günümüzdeki durumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, Ağustos 3(3), Makale No: 14 ISSN: 2146-9199.
  • Özbek, O. E. A. (2014). Açık ve uzaktan öğrenmenin günümüzdeki durumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, Ağustos 3(3), Makale No: 14 ISSN: 2146-9199.
  • Özgül, M., Sarıkaya, İ. and Öztürk, M. (2016). Örgün eğitimde ve uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Özgül, M., Sarıkaya, İ. and Öztürk, M. (2016). Örgün eğitimde ve uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Palvia, S., Aeron, P., Gupta, P., Mahapatra, D., Parida, R., Rosner, R. and Sindhi, S. (2018) Online Education: Worldwide Status, Challenges, Trends, and Implications. Journal of Global Information Technology Management, 21(4), 233-241, DOI: 10.1080/1097198X.2018.1542262
  • Palvia, S., Aeron, P., Gupta, P., Mahapatra, D., Parida, R., Rosner, R. and Sindhi, S. (2018) Online Education: Worldwide Status, Challenges, Trends, and Implications. Journal of Global Information Technology Management, 21(4), 233-241, DOI: 10.1080/1097198X.2018.1542262
  • Pant, A. (2014). Distance Learning: History, Problems and Solutions. Advances in Computer Science and Information Technology, 1(2), 65-70.
  • Pant, A. (2014). Distance Learning: History, Problems and Solutions. Advances in Computer Science and Information Technology, 1(2), 65-70.
  • Papi, C. and Büyükaslan, A. (2007). Türkiye ve Fransa’daki uzaktan eğitimde gelişmeler: Hangi eğitim hakkı. In Marsilya: Colloque Tice Mediterranee-Uzaktan Eğitimde İnsan/Değişim Sorunsalı.
  • Papi, C. and Büyükaslan, A. (2007). Türkiye ve Fransa’daki uzaktan eğitimde gelişmeler: Hangi eğitim hakkı. In Marsilya: Colloque Tice Mediterranee-Uzaktan Eğitimde İnsan/Değişim Sorunsalı.
  • Peloso, R. M., Ferruzzi, F., Mori, A. A., Camacho, D. P., Franzin, L. C. D. S., Margioto Teston, A. P. and Freitas, K. M. S. (2020). Notes from the field: concerns of health-related higher education students in Brazil pertaining to distance learning during the coronavirus pandemic. Evaluation & the Health Professions, 43(3), 201-203.
  • Peloso, R. M., Ferruzzi, F., Mori, A. A., Camacho, D. P., Franzin, L. C. D. S., Margioto Teston, A. P. and Freitas, K. M. S. (2020). Notes from the field: concerns of health-related higher education students in Brazil pertaining to distance learning during the coronavirus pandemic. Evaluation & the Health Professions, 43(3), 201-203.
  • Ruggeri, A. (2017). People have always whinged about young adults. Here's proof. Retrieved December 28, 2020 from https://www.bbc.com/worklife/article/20171003-proof-that-people-have-always-complained-about-young-adults.
  • Ruggeri, A. (2017). People have always whinged about young adults. Here's proof. Retrieved December 28, 2020 from https://www.bbc.com/worklife/article/20171003-proof-that-people-have-always-complained-about-young-adults.
  • Saaty, T. L. (1986). Axiomatic Foundation of the Analytic Hierarchy Process. Management Science, 32(7), 841-855.
  • Saaty, T. L. (1986). Axiomatic Foundation of the Analytic Hierarchy Process. Management Science, 32(7), 841-855.
  • Saaty, T. L. (1990). “An Exposition of the AHP in Reply to the Paper Remarks on the Analytic Hierarchy Process”. Management Science, 36/3, 259-268.
  • Saaty, T. L. (1990). “An Exposition of the AHP in Reply to the Paper Remarks on the Analytic Hierarchy Process”. Management Science, 36/3, 259-268.
  • Saaty, T. L. (2008). “Decision Making with the Analytic Hierarchy Process”, Int. J. Services Sciences, 1/1, 83-98.
  • Saaty, T. L. (2008). “Decision Making with the Analytic Hierarchy Process”, Int. J. Services Sciences, 1/1, 83-98.
  • Saaty, T. L. and Sodenkamp, M. (2008). Making Decisions in Hierarchic and Network Systems. International Journal of Applied Decision Sciences, 1(1), 24-79.
  • Saaty, T. L. and Sodenkamp, M. (2008). Making Decisions in Hierarchic and Network Systems. International Journal of Applied Decision Sciences, 1(1), 24-79.
  • Saaty, T. L. and Tran, L. T. (2007). On the Invalidity of Fuzzifying Numerical Judgments in the Analytic Hierarchy Process. Mathematical and Computer Modelling, 46, 962-975.
  • Saaty, T. L. and Tran, L. T. (2007). On the Invalidity of Fuzzifying Numerical Judgments in the Analytic Hierarchy Process. Mathematical and Computer Modelling, 46, 962-975.
  • Saaty, T. L. and Zoffer, H. J. (2012). A New Approach to the Middle East Conflict: The Analytic Hierarchy Process. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 19, 201-225.
  • Saaty, T. L. and Zoffer, H. J. (2012). A New Approach to the Middle East Conflict: The Analytic Hierarchy Process. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 19, 201-225.
  • Sarı, E. and Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: Covid-19 örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(2), 49-63.
  • Sarı, E. and Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: Covid-19 örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(2), 49-63.
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122.
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122.
  • Şenel, A. and Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Şenel, A. and Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Serçemeli, M. and Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştirma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Serçemeli, M. and Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştirma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Shelton, B. E., Hung, J. L. and Lowenthal, P. R. (2017). Predicting student success by modeling student interaction in asynchronous online courses. Distance Education, 38(1), 59-69.
  • Shelton, B. E., Hung, J. L. and Lowenthal, P. R. (2017). Predicting student success by modeling student interaction in asynchronous online courses. Distance Education, 38(1), 59-69.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. and Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: foundations of distance education. (5th ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. and Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: foundations of distance education. (5th ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Simpson, M. and Anderson, B. (2012). History and heritage in open, flexible and distance education. Journal of Open, Flexible, and Distance Learning, 16(2), 1-10.
  • Simpson, M. and Anderson, B. (2012). History and heritage in open, flexible and distance education. Journal of Open, Flexible, and Distance Learning, 16(2), 1-10.
  • Sırakaya, M., Sırakaya, D. A. and Çakmak, E. K. (2015). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 87-104.
  • Sırakaya, M., Sırakaya, D. A. and Çakmak, E. K. (2015). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi sınava yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 87-104.
  • Surapati, P. and Mukhopadhyaya, D. (2011). Grey Relational Analysis Based Intuitionistic Fuzzy Multi-Criteria Group Decision Making Approach For Teacher Selection in Higher Education. International Journal of Computer Applications, 34/10, 21-29.
  • Surapati, P. and Mukhopadhyaya, D. (2011). Grey Relational Analysis Based Intuitionistic Fuzzy Multi-Criteria Group Decision Making Approach For Teacher Selection in Higher Education. International Journal of Computer Applications, 34/10, 21-29.
  • Taylor, J. C. (2001). Fifth generation distance education. Instructional Science and Technology, 4(1), 1-14.
  • Taylor, J. C. (2001). Fifth generation distance education. Instructional Science and Technology, 4(1), 1-14.
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan eğitim kullanılan hizmet içi eğitim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35.
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan eğitim kullanılan hizmet içi eğitim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A. and Moser, U. (2020). Educational gains of in‐person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID‐19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A. and Moser, U. (2020). Educational gains of in‐person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID‐19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology.
  • Triantaphyllou, E. and Mann, S. H. (1995). Using the analytic hierarchy process for decision making in engineering applications: Some challenges. International Journal of Industrial Engineering: Applications and Practice, 2/1, 35-44.
  • Triantaphyllou, E. and Mann, S. H. (1995). Using the analytic hierarchy process for decision making in engineering applications: Some challenges. International Journal of Industrial Engineering: Applications and Practice, 2/1, 35-44.
  • Turner, A. (2015). Generation Z: Technology and social interest. The Journal of Individual Psychology, 71(2), 103-113.
  • Turner, A. (2015). Generation Z: Technology and social interest. The Journal of Individual Psychology, 71(2), 103-113.
  • Üçer, N., (2020). Pandemi (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitim araçlarının etkinliğinin üniversite öğrencileri tarafından değerlendirilmesine kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı. Global Media Journal TR Edition, 11(21), s. 206-233.
  • Üçer, N., (2020). Pandemi (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitim araçlarının etkinliğinin üniversite öğrencileri tarafından değerlendirilmesine kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı. Global Media Journal TR Edition, 11(21), s. 206-233.
  • Ünal, Ö. F. (2011). Analitik hiyerarşi prosesi ve personel seçimi alanında uygulamaları. Akdeniz Üniversitesi Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3/2, 18-38.
  • Ünal, Ö. F. (2011). Analitik hiyerarşi prosesi ve personel seçimi alanında uygulamaları. Akdeniz Üniversitesi Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3/2, 18-38.
  • Unesco, Basic Guide to Open Educational Resources. Retrieved December 26, 2020 from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000215804.
  • Unesco, Basic Guide to Open Educational Resources. Retrieved December 26, 2020 from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000215804.
  • Unger, S. and Meiran, W. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266.
  • Unger, S. and Meiran, W. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266.
  • Wei, H. C. and Chou, C. (2020). Online learning performance and satisfaction: do perceptions and readiness matter?. Distance Education, 41(1), 48-69.
  • Wei, H. C. and Chou, C. (2020). Online learning performance and satisfaction: do perceptions and readiness matter?. Distance Education, 41(1), 48-69.
  • Weidlich, J. and Bastiaens, T. J. (2018). Technology Matters–The impact of transactional distance on satisfaction in Online Distance Learning. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(3).
  • Weidlich, J. and Bastiaens, T. J. (2018). Technology Matters–The impact of transactional distance on satisfaction in Online Distance Learning. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(3).
  • Wirth, R. A. (2004). Lewin/Schein’s change theory. Retrieved December 25, 2020 from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.486.5728&rep=rep1&type=pdf
  • Wirth, R. A. (2004). Lewin/Schein’s change theory. Retrieved December 25, 2020 from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.486.5728&rep=rep1&type=pdf
  • Yavuzalp, N., Demirel, M., Taş, H. and Canbolat, G. (2017). Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim merkezlerinin mevcut durumu üzerine bir doküman analizi çalışması. Kastamonu Education Journal, 25(2). YÖK, Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar. Retrieved December 25, 2020 from https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Uzaktan_ogretim/yuksekogretim_kurumlarinda_uzaktan_ogretime_iliskin_usul_ve_esaslar.pdf
  • Yavuzalp, N., Demirel, M., Taş, H. and Canbolat, G. (2017). Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim merkezlerinin mevcut durumu üzerine bir doküman analizi çalışması. Kastamonu Education Journal, 25(2). YÖK, Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar. Retrieved December 25, 2020 from https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Uzaktan_ogretim/yuksekogretim_kurumlarinda_uzaktan_ogretime_iliskin_usul_ve_esaslar.pdf
  • Yolcu, H. H. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yolcu, H. H. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Zaiedi A. N. H. (2012). Multi-criteria evaluation approach for e-learning technologies: Selection criteria using AHP. International Journal on E-Learning, 11(4), s. 465-485.
  • Zaiedi A. N. H. (2012). Multi-criteria evaluation approach for e-learning technologies: Selection criteria using AHP. International Journal on E-Learning, 11(4), s. 465-485.
Toplam 186 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tayfun Arar 0000-0001-6132-1121

Gülşen Yurdakul 0000-0003-2064-0278

Melahat Öneren 0000-0002-4255-9422

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Kabul Tarihi 5 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 40 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arar, T., Yurdakul, G., & Öneren, M. (2021). Distance Learning: The Motivators, the Preventers and the Neutralizers for Faculty Members and Students. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 40(2), 551-590. https://doi.org/10.7822/omuefd.857682