Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTALLEŞMEYLE BİRLİKTE MUHASEBE EĞİTİMİNİN MUHASEBE MESLEK MENSUPLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, Cilt: 22 - MODAV 16. Uluslararası Muhasebe Konferansı Özel Sayısı, 81 - 96, 25.02.2020
https://doi.org/10.31460/mbdd.642307

Öz

Bu çalışmada,
dijitalleşmenin muhasebe eğitimine etkisi ve muhasebe eğitiminin uygulamada
yeterli olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Bu amaç doğrultusunda, muhasebe meslek mensuplarına
bir anket uygulanmıştır.
Elde
edilen veriler, SPSS programı yardımıyla yüzde ve frekans tanımlayıcı
istatistiklerinin yanı
sıra Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U testleri ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda, muhasebe eğitiminde
dijitalleşmenin oldukça önemli olduğu ancak mevcut
muhasebe
eğitiminde dijital sistemlere yeterince yer verilmediği ve iş dünyasının
ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte muhasebe meslek mensuplarının
yetişmesine katkı sağlayamadığı tespit edilmiştir. Ayrıca muhasebe meslek
mensuplarının yaş, tecrübe ve mezuniyet sonrası meslekleriyle ilgili teknolojik
eğitime ihtiyaç duymaları ile muhasebe eğitiminde dijital sistemlerin önemi
hakkındaki görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akgül, A. ve Çevik, O. 2003. İstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset, Ankara.
  • Azih, N. 2013. ‘‘Electronic Accounting: An Imperative Tool For Quality Assurance in Accounting Education Programme in Digital Era’’, Nigerian Journal of Business Education, Volume:1, No:2.
  • Banar, K. ve Zeytinoğlu, E. 2014. ‘‘Sosyal Medyanın Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansı Üzerindeki Etkisi Ampirik Bir Çalışma’’, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:3097 İşletme Fakültesi Yayınları No:5.
  • Bozdoğan, T. ve Yıldız Sağlam, G. 2018. ‘‘Muhasebe Eğitiminin Karşılaştırmalı Bir Perspektiften Değerlendirilmesi ve Bir Araştırma’’, Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK), Balıkesir, Bildiri Tam Metin Kitabı, Cilt VII.
  • Briggs, B. ve Buchholz, S. 2019. ‘‘Deloitte Insights, Tech Trends’’, 10. Anniversary Edition.
  • Erol Fidan M., Aslan, Ü. ve Subaşı, Ş. 2014. ‘‘Türkiye’deki Muhasebe Öğretim Elemanlarının Sayısal Çağda Teknoloji Kullanımına İlişkin Durum Tespiti’’, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Erol Fidan M., Aslan, Ü. ve Subaşı, Ş. 2015. ‘‘Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı ile İlgili Öğrenci Görüşleri’’, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies.
  • Evans, E. ve Paisey, C. 2018. ‘‘Histories of Accounting Education-An Introduction’’, Accounting History, Vol.23 (1-2).
  • https://bluebackglobal.com/ten-accounting-trends-every-business-should-follow-2019
  • https://www.surveysystem.com/sscalc.htm
  • https://www.turmob.org.tr/KPMG, Report of Digitalisation in Accounting, Edition 2017.
  • Lestari, S. ve Santoso, A. 2019. ‘‘The Roles of Digital Literacy, Technology Literacy, and Human Literacy to Encourage Work Readiness of Accounting Education Students in the Fourth Industrial Revolution Era’’, 3. ICEEBA International Conference on Economics, Education, Business and Accounting.
  • Öztürk, S. ve Kutlu, H. A. 2017. ‘‘Muhasebe Eğitiminde Teknoloji Kullanılmasına Öğrencilerin Bakışı Kafkas Üniversitesi’nde Bir Araştırma’’, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 19(3).
  • Pan, G. ve Seow, P. 2016. ‘‘Preparing Accounting Graduates for Digital Revolution: A Critical Review of Information Technology Competencies and Skills Development’’, Journal of Education for Business, Vol. 91(3).
  • Tarakçıoğlu Altınay A. 2016. ‘‘Muhasebe Eğitiminin Geleceğine Stratejik Bir Bakış’’, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 7.
  • Tekbaş, İ., Kurnaz, E. ve Azaltun, M. 2018. ‘‘Dijital Muhasebe Okuryazarlığı: Muhasebe Meslek Mensupları Üzerine Bir Araştırma’’, 5. International Congress On Accounting and Finance Research (ICAFR), Seferihisar, İzmir.
  • Temelli, F. 2018. ‘‘İİBF Öğrencilerinin Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı ile İlgili Görüşleri’’, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Özel Sayı.
  • Yürekli, E. ve Şahiner, A. 2017. ‘‘Muhasebe Eğitimi ve Endüstri 4.0 İlişkisi’’, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı: 55.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm ANABÖLÜM
Yazarlar

Ersin Kurnaz Bu kişi benim

İsmail Tekbaş 0000-0002-6520-0754

Tunga Bozdoğan 0000-0002-1651-9865

Ömer Orbay Çetin 0000-0002-6909-7248

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2020
Gönderilme Tarihi 4 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 22 - MODAV 16. Uluslararası Muhasebe Konferansı Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T., Çetin, Ö. O. (2020). DİJİTALLEŞMEYLE BİRLİKTE MUHASEBE EĞİTİMİNİN MUHASEBE MESLEK MENSUPLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 22, 81-96. https://doi.org/10.31460/mbdd.642307

Cited By







E - MUHASEBENİN MUHASEBE EĞİTİMİNDEKİ YERİ
Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi
https://doi.org/10.46452/baksoder.1187314




THE EFFECTS OF DIGITAL TRANSFORMATION ON THE ACCOUNTING PROFESSION
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.974840