Çalışmada Kocaeli kadınlarının finansal bilgi düzeylerini ölçmek, eğitimleri ile finansal kararları ve tutumları arasındaki ilişkileri değerlendirmek amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini tesadüfi olarak seçilen ve Kocaeli’de ikamet eden kadınlar oluşturmaktadır. Söz konusu evrene farklı nitelikte soruların yer aldığı bir anket formu yöneltilmiştir. Anket verilerinden elde edilen sonuçlara göre kadınların demografik özelliklerinin finansal bilgi düzeyleri ile paralel olduğu görülmüştür. Çalışmada katılımcıların finansal bilgilerinin ölçülmesi için Ki-Kare Analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, finansal okuryazarlık düzeyi ile kadınların ekonomik ve finansal davranışları arasında anlamlı bir ilişki varlığını ortaya koymuştur. Ayrıca Kocaeli kadınlarının eğitim düzeyleri ile finansal okuryazarlıkları ve uzun vadeli finansal hedeflerini belirlemeleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının değerlendirilmesi için ANOVA Analizinden yararlanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda elde edilen bulgular, katılımcıların eğitim seviyelerinin finansal okuryazarlıkları ve finansal hedefleri üzerinde etkili olduğuna ve aralarında anlamlı bir ilişkinin varlığına işaret etmektedir.
In the study, it was aimed to measure the financial knowledge level of Kocaeli women and to evaluate the relationships between their education, financial decisions and attitudes. The universe of the study consists of randomly selected women residing in Kocaeli. A questionnaire with different types of questions was directed to the universe in question. According to the results obtained from the survey data, it was seen that the demographic characteristics of women were in parallel with their financial knowledge levels. In the study, Chi-Square Analysis was applied to measure the financial information of the participants. The findings revealed that there is a significant relationship between the level of financial literacy and the economic and financial behaviors of women. In addition, ANOVA Analysis was used to evaluate whether there is a significant relationship between the education levels of Kocaeli women and their financial literacy and determining their long-term financial goals. The findings obtained as a result of the analysis indicate that the educational level of the participants has an effect on their financial literacy and financial goals, and that there is a significant relationship between them.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 42 |
**