Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACT OF ERZURUM LOCAL DISHES ON RESTAURANT PREFERENCES AND RE-VISIT INTENTION

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 4, 96 - 110, 15.12.2017

Öz

Objectives: In
this context, this research aims to determine the extent to which local dishes
of Erzurum with a lot of variety of local dishes are appreciated in restaurants
by consumers, reveal the factors affecting their preference and find out their
intention to make a repeat purchase.

Methods: In
this direction, a questionnaire form was prepared by using the scale developed
by Kalemci Schneider and Ceritoglu (2010). The questionnaire form was applied
on customers/consumers of restaurants that produce local dishes belonging to
Erzurum in Istanbul province. Afterwards, by separating the qualified data, the
following analyses were run; reliability analysis, descriptive statistics and
correlation analysis and t-test.
























Results:
The consumers have started to be interested in local dishes which are one of
the cultural assets of the region they travel. By this means, they had the
opportunity to taste local dishes of the visited region. In order to keep this
interest alive, it is a must for the restaurants where local dishes are
produced and presented to promote socio-cultural heritage by protecting, to
preserve these values and transfer them to next generations successfully.

Kaynakça

  • Chi, C. G., Qu, H. (2008). Examining The Structural Relationships Of Destination Image, Tourist Satisfaction And Destination Loyalty: An Integrated Approach. Tourism Management, 29(4), 624-636.
  • Cho, B. H., Lee, C., Chon, T. J. (2004). Effect Of Customers Service Quality Satisfaction For Repurchase Of Golf Range User. Korean Journal of Physical Education, 42(2), 179-188.
  • Coşkun, N. (2004). Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(3), 243-258.
  • Cronin, J. J., Brady, M. K., Hult, T. M. (2000). Assessing The Effects of Quality, Value, Customer Satisfaction on Consumer Behavioral Intentions in Service. Journal of Marketing, 59(1), 78-94.
  • Çabuk, S., Nakıboğlu, B., Canoğlu, M. (2013). Algılanan Otel İmajı ve Hizmet Kalitesi ile Tekrar Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkiler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 108.
  • Çalışkan, V., Koç, H. (2012). Türkiye’de Coğrafi İşaretlerin Dağılış Özelliklerinin ve Coğrafi İşaret Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Doğu Coğrafyası Dergisi, 17(28), 193-214.
  • Çevik, S., Saçılık, Y.M. (2011). Destinasyonun Rekabet Avantajı Elde Etmesinde Gastronomi Turizminin Önemi: Erdek Örneği. Mehmet Akif Öncü (Ed), 12. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, (503-515), Düzce: Seher Matbaacılık.

ERZURUM YÖRESEL YEMEKLERİNİN RESTORAN TERCİHİNE ETKİLERİ VE TEKRAR ZİYARET ETME NİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 4, 96 - 110, 15.12.2017

Öz

Amaç: Bu
bağlamda bu çalışmada yöresel yemek çeşitliliği oldukça fazla olan Erzurum
yemeklerinin yöresel restoranlarda tüketiciler tarafından ne ölçüde
beğenildiğini belirlemek, tercih edilmesine etki eden unsurları ortaya koymak
ve tekrar satın alma niyetlerini tespit etmek amaçlanmıştır.

Yöntem: Bu
doğrultuda Kelemci Schneider ve Ceritoğlu (2010) tarafından hazırlanan ölçek
kullanılarak anket formu oluşturulmuştur. İstanbul’da Erzurum iline ait yöresel
yemeklerin üretildiği restoranların müşterilerine anket uygulaması yapılmıştır.
Daha sonra sağlıklı veriler ayrıştırılarak güvenilirlik analizi, tanımlayıcı
istatistikler, korelasyon ve t testi uygulanmıştır.
























Bulgular:
Tüketiciler, seyahat ettikleri bölgenin kültür varlıklarından biri olan yöresel
tatlara ilgi duymaya başlamış ve bu sayede ziyaret edilen bölgenin mutfağına
özgü yemekleri deneyimleme şansını bulmuşlardır. Yöresel yemeklerin üretilip
sunulduğu restoranların bu ilgiyi canlı tutması için sosyo-kültürel mirasa
sahip çıkarak tanıtımın yapılması, bu değerlerin korunması ve gelecek kuşaklara
başarıyla aktarılması şarttır

Kaynakça

  • Chi, C. G., Qu, H. (2008). Examining The Structural Relationships Of Destination Image, Tourist Satisfaction And Destination Loyalty: An Integrated Approach. Tourism Management, 29(4), 624-636.
  • Cho, B. H., Lee, C., Chon, T. J. (2004). Effect Of Customers Service Quality Satisfaction For Repurchase Of Golf Range User. Korean Journal of Physical Education, 42(2), 179-188.
  • Coşkun, N. (2004). Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(3), 243-258.
  • Cronin, J. J., Brady, M. K., Hult, T. M. (2000). Assessing The Effects of Quality, Value, Customer Satisfaction on Consumer Behavioral Intentions in Service. Journal of Marketing, 59(1), 78-94.
  • Çabuk, S., Nakıboğlu, B., Canoğlu, M. (2013). Algılanan Otel İmajı ve Hizmet Kalitesi ile Tekrar Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkiler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 108.
  • Çalışkan, V., Koç, H. (2012). Türkiye’de Coğrafi İşaretlerin Dağılış Özelliklerinin ve Coğrafi İşaret Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Doğu Coğrafyası Dergisi, 17(28), 193-214.
  • Çevik, S., Saçılık, Y.M. (2011). Destinasyonun Rekabet Avantajı Elde Etmesinde Gastronomi Turizminin Önemi: Erdek Örneği. Mehmet Akif Öncü (Ed), 12. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, (503-515), Düzce: Seher Matbaacılık.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Boztoprak Bu kişi benim

Murat Kurnuç

Neslihan Çetinkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Boztoprak, F., Kurnuç, M., & Çetinkaya, N. (2017). ERZURUM YÖRESEL YEMEKLERİNİN RESTORAN TERCİHİNE ETKİLERİ VE TEKRAR ZİYARET ETME NİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(4), 96-110.