İşletmeler, amaca dönük pazarlama ile sosyal sorumluluk ve pazarlama
stratejilerini birleştirerek ekonomik ve sosyal faydayı birlikte
üretebilmektedirler. Ancak firmaların ekonomik fayda sağlaması, tüketicilerin
amaca dönük pazarlama kampanyalarına şüphe ile bakmasına neden olabilmektedir.
Tüketici şüphesi, amaca dönük pazarlama kampanyalarında en önemli risk
faktörlerinden biridir. Bu çalışmada, tüketici
şüpheciliği yanında tüketici sinizmi ve algılanan tüketici etkinliğinin amaca
dönük ürün satın alma niyeti üzerine etkisi yapısal eşitlik modellemesiyle
analiz edilmiştir. Analiz sonucunda
tüketici şüpheciliğin ve tüketici sinizminin amaca dönük ürün satın alma niyeti
üzerine doğrudan etkisinin olmadığı, algılanan tüketici etkinliği aracılığıyla dolaylı
bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
Amaca Dönük Pazarlama Tüketici Şüpheciliği Algılanan Tüketici Etkinliği Tüketici Sinizmi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 18 |