BibTex RIS Kaynak Göster

Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli mi Kaynak Yönelimli mi?

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 1, 12 - 21, 31.05.2016

Öz

Aile işletme grupları geç sanayileşen ve gelişmekte olan ülkelerde işletmelerin büyüme modelidir. Büyüme stratejisi bireysel işletmelerin çeşitlendirilmiş işletme gruplarına evrilmesi şeklinde olur. Bu çalışmada aile işletme gruplarındaki çeşitlendirme düzeyleri ile çeşitlendirme stratejilerinin altında yatan yönelim belirlenmeye çalışılmaktadır. Buna göre, özellikle yerel ve küçük aile işletme gruplarında pazar yönelimli çeşitlendirme stratejisi izleyenlerin ilişkisiz çeşitlendirilmiş; kaynak yönelimli çeşitlendirme stratejisi izleyenlerin de ilişkili çeşitlendirilmiş oldukları varsayılmaktadır. Bu amaçla Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı bulunan ve Afyonkarahisar'da faaliyet gösteren, en az dört işletmeye sahip aile işletme grupları incelenmiştir. Bu kriterlere uyan işletme gruplarının kurucuları ve üst düzey yönetici konumundaki aile üyelerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle veriler toplanmıştır. Yerel ve küçük ölçekli aile işletme gruplarının çeşitlendirme stratejilerinin kuruluş ve büyümenin ilk aşamalarında kaynak yönelimli ve belirli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra ise daha çok pazar yönelimli olmaya başladığı görülmüştür.

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 1, 12 - 21, 31.05.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Editörden / Editorial
Yazarlar

Duygu Kızıldağ Bu kişi benim

Belkıs Özkara

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 45 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kızıldağ, D., & Özkara, B. (2016). Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli mi Kaynak Yönelimli mi?. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 45(1), 12-21.
AMA Kızıldağ D, Özkara B. Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli mi Kaynak Yönelimli mi?. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Mayıs 2016;45(1):12-21.
Chicago Kızıldağ, Duygu, ve Belkıs Özkara. “Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli Mi Kaynak Yönelimli Mi?”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 45, sy. 1 (Mayıs 2016): 12-21.
EndNote Kızıldağ D, Özkara B (01 Mayıs 2016) Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli mi Kaynak Yönelimli mi?. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 45 1 12–21.
IEEE D. Kızıldağ ve B. Özkara, “Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli mi Kaynak Yönelimli mi?”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 45, sy. 1, ss. 12–21, 2016.
ISNAD Kızıldağ, Duygu - Özkara, Belkıs. “Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli Mi Kaynak Yönelimli Mi?”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 45/1 (Mayıs 2016), 12-21.
JAMA Kızıldağ D, Özkara B. Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli mi Kaynak Yönelimli mi?. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;45:12–21.
MLA Kızıldağ, Duygu ve Belkıs Özkara. “Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli Mi Kaynak Yönelimli Mi?”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 45, sy. 1, 2016, ss. 12-21.
Vancouver Kızıldağ D, Özkara B. Yerel Aile İşletme Gruplarında Çeşitlendirme Stratejileri: Pazar Yönelimli mi Kaynak Yönelimli mi?. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;45(1):12-21.