Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Faith Tourism: Contribution to Substation of Kastamonu

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 83 - 91, 27.06.2019
https://doi.org/10.30625/ijctr.556508

Öz

In the research, the current situation of Kastamonu province has been tried to be analyzed within the scope of faith tourism which is one of the alternative tourism types. The study consists of attendence of nine people who are authorized in the official institutions in Kastamonu. The obtained data were provided by the interview technique of qualitative research method. In the analysis of data, content and description methods were used. As a result of the study, the participants stated that they have more than the potential of faith tourism in Kastamonu province. It has emerged that more efforts should be made to promote the potential and that strategic activities should be carried out in a multi-faceted manner.

Kaynakça

  • Adak, Y. (2018). Aksaray ilinde kültürel bir değer olarak inanç turizmi potansiyelinin incelenmesi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Düzce.
  • Akat, Ö. (2000). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Arıkan, R. (2013). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Avcı, M. (2012). Kastamonu’nun turizm çevresinde Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli ve anma haftaları. I. Uluslararası Şeyh Şa’bân-ı Velî Sempozyumu -Şeyh Şa’bân-ı Velî’yi Anma ve Anlama-, 421-432.
  • Aydoğdu, A., & Mızrak, M. (2017). Yöresel yemeklerin sürdürülebilirliğinde standart reçetelendirmenin önemi: Kastamonu mutfağı örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 365-394.
  • Çetin, M. (2015). Evaluation of the sustainable tourism potential of a protected area for landscape planning: a case study of the ancient city of Pompeipolis in Kastamonu. International Journal of Sustainable Development & World Ecology, 22(6), 490-495.
  • Çifçi, İ (2014). İnanç turizmi kapsamında Hacı Bektaşi Veli külliyesine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çifçi, İ., & Akova, O. (2016). İnanç turizmi kapsamında Hacı Bektaş Veli dergâhına yönelik bir araştırma. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 80, 183-217.
  • Elmacı, L. (2017). Ziyaret fenomeni ve din (Kastamonu Şeyh Şaban-ı Veli türbesi örneği). Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Çorum.
  • Eşitti, B., & Kıngır, S. (2015). Konya ili örneğinde kalkınma ve inanç turizmi. Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(12), 175-190.
  • Gündüz, Y. (2016). Kültürel miras açısından inanç turizmi: Türkiye örneği. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Gürbüz, A. (2005). Kastamonu’ya gelen yerli turist profilini belirlemeye yönelik bir uygulama. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 75-92.
  • Gürbüz, S., & Aydın, B. O. (2018). İslami inanç destinasyonlarının tanıtımında youtube videolarının kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 539-568.
  • Güzel, F. Ö. (2010). Turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında yeni bir dinamik: inanç turizmi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2(2), 87-100.
  • Güzey, A. R. (2001). Şer’iyye Sicillerine göre XVII. yüzyıl sonları – XVIII. yüzyıl başlarında Kastamonu. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara.
  • İçöz, O. (2005). Turizm Ekonomisi. Ankara: Turhan Kitabevi Yayınları.
  • Kaynak, İ. H., & Karabulut, T. (2016). İnanç turizmi bağlamında kentsel turizm ve kültürel turizm: Konya örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 185-191.
  • Kaynak, İ. H., & Sezgin, M. (2008). İnanç turizmi kapsamında dinlerde seyahat. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 349-360.
  • Koç, İ., & Asar, H. (2017). Tarihi Kastamonu şehiriçi hanlarının ticari ve kültürel fonksiyonlar bağlamında değerlendirilmesi. Artium, 5(1), 1-13.
  • Kozak, N., Kozak, M. A., & Kozak, M. (2011). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mısırlı, İ. (2008). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Nakip, M., & Yaraş, E. (2016). SPSS Uygulamalı Pazarlama Araştırmalarına Giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Neuman, W. L. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar 2. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Okuyucu, A., & Somuncu, M. (2013). Türkiye’de inanç turizmi: bugünkü durum, sorunlar ve gelecek. International Conference on Religious Tourism and Tolerance, 627-643, Konya.
  • Olcay, A., & Albuz, N., (2016). Uluslararası Tanıtımda Medya ve Türkiye -İnanç Turizmi ve Türkiye’nin Tanıtımına Katkısı-. İstanbul: Dora Yayınevi.
  • Öztürk, Y., & Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 183-195.
  • Sargın, S. (2006). Yalvaç’ta inanç turizmi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 1-18.
  • Uğraşkan, E. (2007). Kastamonu Ferhat Paşa ve Atabey Gazi Camileri’nin hazirelerindeki mezar taşları. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Ulusan, Y., & Batman, O. (2010). Alternatif turizm çeşitlerinin Konya turizmine etkisi üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 243-260.
  • Usta, Ö. (2014). Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, İ., & Çullu, N. (2012). Nevşehir’de alternatif turizm potansiyeli ve turistik ürün çeşitlendirme üzerine bir araştırma. 1. Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu “Bölgesel Destinasyon Yönetimi”, 247-265.
  • http://yigm.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/62462,2018turizmgenelistatistiklerpdf.pdf?0 (Erişim Tarihi: 17.03.2019).
  • http://www.tuik.gov.tr/HbGetirHTML.do?id=30709 (Erişim Tarihi: 17.03.2019).

İnanç Turizmi: Kastamonu İli Turizm Alt Yapısına Katkısı

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 83 - 91, 27.06.2019
https://doi.org/10.30625/ijctr.556508

Öz

Araştırmada alternatif
turizm çeşitlerinden biri olan inanç turizmi kapsamında Kastamonu ilinin mevcut
durumu analiz edilmeye çalışılmıştır. Çalışma, Kastamonu ilinde resmî kurumlarda yetkili olan dokuz kişiyi
kapsamaktadır. Elde edilen veriler nitel araştırma yönteminin görüşme tekniği
ile sağlanmıştır. Verilerin analizinde içerik ve betimleme yöntemlerinden
yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda katılımcılar, Kastamonu ili için inanç turizmi potansiyeline
fazlasıyla sahip olduğunu belirtmişlerdir. Potansiyelin tanıtımı için
daha çok çalışılması ve stratejik şekilde çok yönlü faaliyetlerin bir arada
yürütülmesi şekilde yapılmasının gerekliliği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Adak, Y. (2018). Aksaray ilinde kültürel bir değer olarak inanç turizmi potansiyelinin incelenmesi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Düzce.
  • Akat, Ö. (2000). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Arıkan, R. (2013). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Avcı, M. (2012). Kastamonu’nun turizm çevresinde Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli ve anma haftaları. I. Uluslararası Şeyh Şa’bân-ı Velî Sempozyumu -Şeyh Şa’bân-ı Velî’yi Anma ve Anlama-, 421-432.
  • Aydoğdu, A., & Mızrak, M. (2017). Yöresel yemeklerin sürdürülebilirliğinde standart reçetelendirmenin önemi: Kastamonu mutfağı örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 365-394.
  • Çetin, M. (2015). Evaluation of the sustainable tourism potential of a protected area for landscape planning: a case study of the ancient city of Pompeipolis in Kastamonu. International Journal of Sustainable Development & World Ecology, 22(6), 490-495.
  • Çifçi, İ (2014). İnanç turizmi kapsamında Hacı Bektaşi Veli külliyesine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çifçi, İ., & Akova, O. (2016). İnanç turizmi kapsamında Hacı Bektaş Veli dergâhına yönelik bir araştırma. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 80, 183-217.
  • Elmacı, L. (2017). Ziyaret fenomeni ve din (Kastamonu Şeyh Şaban-ı Veli türbesi örneği). Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Çorum.
  • Eşitti, B., & Kıngır, S. (2015). Konya ili örneğinde kalkınma ve inanç turizmi. Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(12), 175-190.
  • Gündüz, Y. (2016). Kültürel miras açısından inanç turizmi: Türkiye örneği. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Gürbüz, A. (2005). Kastamonu’ya gelen yerli turist profilini belirlemeye yönelik bir uygulama. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 75-92.
  • Gürbüz, S., & Aydın, B. O. (2018). İslami inanç destinasyonlarının tanıtımında youtube videolarının kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 539-568.
  • Güzel, F. Ö. (2010). Turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında yeni bir dinamik: inanç turizmi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2(2), 87-100.
  • Güzey, A. R. (2001). Şer’iyye Sicillerine göre XVII. yüzyıl sonları – XVIII. yüzyıl başlarında Kastamonu. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara.
  • İçöz, O. (2005). Turizm Ekonomisi. Ankara: Turhan Kitabevi Yayınları.
  • Kaynak, İ. H., & Karabulut, T. (2016). İnanç turizmi bağlamında kentsel turizm ve kültürel turizm: Konya örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 185-191.
  • Kaynak, İ. H., & Sezgin, M. (2008). İnanç turizmi kapsamında dinlerde seyahat. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 349-360.
  • Koç, İ., & Asar, H. (2017). Tarihi Kastamonu şehiriçi hanlarının ticari ve kültürel fonksiyonlar bağlamında değerlendirilmesi. Artium, 5(1), 1-13.
  • Kozak, N., Kozak, M. A., & Kozak, M. (2011). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mısırlı, İ. (2008). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Nakip, M., & Yaraş, E. (2016). SPSS Uygulamalı Pazarlama Araştırmalarına Giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Neuman, W. L. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar 2. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Okuyucu, A., & Somuncu, M. (2013). Türkiye’de inanç turizmi: bugünkü durum, sorunlar ve gelecek. International Conference on Religious Tourism and Tolerance, 627-643, Konya.
  • Olcay, A., & Albuz, N., (2016). Uluslararası Tanıtımda Medya ve Türkiye -İnanç Turizmi ve Türkiye’nin Tanıtımına Katkısı-. İstanbul: Dora Yayınevi.
  • Öztürk, Y., & Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 183-195.
  • Sargın, S. (2006). Yalvaç’ta inanç turizmi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 1-18.
  • Uğraşkan, E. (2007). Kastamonu Ferhat Paşa ve Atabey Gazi Camileri’nin hazirelerindeki mezar taşları. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Ulusan, Y., & Batman, O. (2010). Alternatif turizm çeşitlerinin Konya turizmine etkisi üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 243-260.
  • Usta, Ö. (2014). Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, İ., & Çullu, N. (2012). Nevşehir’de alternatif turizm potansiyeli ve turistik ürün çeşitlendirme üzerine bir araştırma. 1. Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu “Bölgesel Destinasyon Yönetimi”, 247-265.
  • http://yigm.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/62462,2018turizmgenelistatistiklerpdf.pdf?0 (Erişim Tarihi: 17.03.2019).
  • http://www.tuik.gov.tr/HbGetirHTML.do?id=30709 (Erişim Tarihi: 17.03.2019).
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Özgün Bilimsel Makale
Yazarlar

Fatma Zehra Tan 0000-0003-1554-6500

Canan Yıldıran 0000-0001-8245-197X

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 21 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tan, F. Z., & Yıldıran, C. (2019). İnanç Turizmi: Kastamonu İli Turizm Alt Yapısına Katkısı. International Journal of Contemporary Tourism Research, 3(1), 83-91. https://doi.org/10.30625/ijctr.556508