Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FINDIK İHRACAT ŞİRKETLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: GİRESUN ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 33 - 43, 31.12.2019

Öz

Sosyal
medya kullanımı son yıllarda hem bireysel olarak hem de kurumsal olarak artmış
ve özellikle işletmeler açısından önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu noktada,
özellikle küreselleşen bir dünyada sosyal medya kullanımı işletmelerin
“uluslararası pazara” daha kolay girmelerine yarayan ve kendilerini tanıtan
önemli mecralardan birisi olmuştur. Sosyal medya araçları arasında yer alan
Facebook ve Instagramın ücretsiz oluşu ile birlikte çok sayıda kullanıcıya
sahip olması da işletmelerin bu mecralarda faaliyet göstermeleri açısından
önemli bir girdidir. Bu çalışmada öncelikle kavramsal ve kuramsal bir çerçeve
çizilmektedir.



Endüstri
4.0, Web 2.0 gibi tartışmaların yaşandığı ve sosyal medyanın değiştirici,
dönüştürücü bir güce sahip olduğunun toplumsal muhalefet hareketleri bağlamında
her gün pratik anlamda kanıtlayıcı gücü ve bir çok işletmenin sosyal medya
üzerinden faaliyet gösteriyor olması ve iletişimin boyutunun teknolojik gelişim
ile birlikte giderek önem kazanması işletmelerin – özellikle uluslararası
ticaret yapanların – sosyal medya kullanım düzeylerinin önemini elzem
kılmaktadır. Bu çerçevede, çalışmanın kuramsal alt yapısını oluşturan sosyal
medya, sosyal medya pazarlaması ve araçları literatür taraması ile
değerlendirilmektedir.



Ardından
alan araştırması yapılmakta ve içerik analizi yöntemi ile elde edilen veriler
ışığında bulgular değerlendirilmekte ve tartışılmaktadır. Elde edilen bulgular
neticesinde fındık ihracat şirketlerine yönelik öneriler yapılmaktadır. 

Kaynakça

  • Aziz, A. (1990). Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim. Ankara: A.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi ve Basın-Yayın Yüksekokulu Basımevi.
  • Ashley, C. ve Tuten, T. (2015). "Creative Strategies in Social Media Marketing: An Exploratory Study of Branded Social Content and Consumer Engagement". Psychology and Marketing, 32(1), 15-27.
  • Clark, M. ve Melancon, J. (2013). "The Influence of Social Media Investment on Relational Outcomes: A Relationship Marketing Perspective". International Journal of Marketing Studies, 5(4), 132-142.
  • Darwish, A. ve Lakhtaria, K. (2011). "The Impact of the New Web 2.0 Technologies in Communication, Development, and Revolutions of Societies". Journal of Advances In Information Technology, 2(4), 204-216.
  • Giresun Ticaret Borsası (2019). Bülten. Giresun: Ticaret Borsası Yayınları.
  • Hoffman, D., & Fodor, M. (2010). "Can You Measure the ROI of Your Social Media Marketing?". MIT Sloan Management Review, 52(1), 41-49.
  • Jara, A., Parra, M., & Skarmeta, A. (2014). "Participative marketing: extending social media marketing through the identification and interaction capabilities from the Internet of things". Pers Ubiquit Comput, 18, 997-1011.
  • Kim, A., & Ko, E. (2010). "Impacts of Luxury Fashion Brand’s Social Media Marketing on Customer Relationship and Purchase Intention". Journal of Global Fashion Marketing, 1(3), 164-171.
  • Kim, A., & Ko, E. (2012)." Do social media marketing activities enhance customer equity? An empirical study of luxury fashion brand". Journal of Business Research, 65, 1480–1486.
  • Lai, L.S.L. & To, W.M. (2015). "Content Analysis of Social Media: A Grounded Theory Approach". Journal of Electronic Commerce Research, 16(2), 138-152.
  • Mangold, W., & Faulds, D. (2009). "Social media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix". Business Horizons, 52, 357-365.
  • Mohammadian, M., & Mohammadreza, M. (2012). "Identify the Success Factors of Social Media (Marketing Perspective)". International Business and Management, 4(2), 58-66.
  • Neuendorf, K.A. (2002). The Content Analysis Guidebook, CA, Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Saravanakumar, M., & Sugantha-Lakshmi, T. (2012). "Social Media Marketing". Life Science Journal, 9(4), 4444-4451.
  • Whiting, A., & Deshpande, A. (2016). "Towards Greater Understanding of Social Media Marketing: A Review". Journal of Applied Business and Economics, 18(4), 82-91.
  • Yeniçıktı, N. T. (2016). "Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma". Selçuk İletişim, 9 (2), 92-115.
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 33 - 43, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Aziz, A. (1990). Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim. Ankara: A.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi ve Basın-Yayın Yüksekokulu Basımevi.
  • Ashley, C. ve Tuten, T. (2015). "Creative Strategies in Social Media Marketing: An Exploratory Study of Branded Social Content and Consumer Engagement". Psychology and Marketing, 32(1), 15-27.
  • Clark, M. ve Melancon, J. (2013). "The Influence of Social Media Investment on Relational Outcomes: A Relationship Marketing Perspective". International Journal of Marketing Studies, 5(4), 132-142.
  • Darwish, A. ve Lakhtaria, K. (2011). "The Impact of the New Web 2.0 Technologies in Communication, Development, and Revolutions of Societies". Journal of Advances In Information Technology, 2(4), 204-216.
  • Giresun Ticaret Borsası (2019). Bülten. Giresun: Ticaret Borsası Yayınları.
  • Hoffman, D., & Fodor, M. (2010). "Can You Measure the ROI of Your Social Media Marketing?". MIT Sloan Management Review, 52(1), 41-49.
  • Jara, A., Parra, M., & Skarmeta, A. (2014). "Participative marketing: extending social media marketing through the identification and interaction capabilities from the Internet of things". Pers Ubiquit Comput, 18, 997-1011.
  • Kim, A., & Ko, E. (2010). "Impacts of Luxury Fashion Brand’s Social Media Marketing on Customer Relationship and Purchase Intention". Journal of Global Fashion Marketing, 1(3), 164-171.
  • Kim, A., & Ko, E. (2012)." Do social media marketing activities enhance customer equity? An empirical study of luxury fashion brand". Journal of Business Research, 65, 1480–1486.
  • Lai, L.S.L. & To, W.M. (2015). "Content Analysis of Social Media: A Grounded Theory Approach". Journal of Electronic Commerce Research, 16(2), 138-152.
  • Mangold, W., & Faulds, D. (2009). "Social media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix". Business Horizons, 52, 357-365.
  • Mohammadian, M., & Mohammadreza, M. (2012). "Identify the Success Factors of Social Media (Marketing Perspective)". International Business and Management, 4(2), 58-66.
  • Neuendorf, K.A. (2002). The Content Analysis Guidebook, CA, Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Saravanakumar, M., & Sugantha-Lakshmi, T. (2012). "Social Media Marketing". Life Science Journal, 9(4), 4444-4451.
  • Whiting, A., & Deshpande, A. (2016). "Towards Greater Understanding of Social Media Marketing: A Review". Journal of Applied Business and Economics, 18(4), 82-91.
  • Yeniçıktı, N. T. (2016). "Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma". Selçuk İletişim, 9 (2), 92-115.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Akif Kara 0000-0003-4308-9933

Gökhan Karadirek

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2019
Kabul Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kara, M. A., & Karadirek, G. (2019). FINDIK İHRACAT ŞİRKETLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: GİRESUN ÖRNEĞİ. Giresun Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 5(2), 33-43.

Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi