Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Şarap Turizmi Destinasyonlarındaki Yiyecek İçecek İşletmelerine Yönelik Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 81 - 101, 30.06.2022

Öz

Turistler bir seyahat planı hazırlarken kendi eğilimlerine göre destinasyon ve etkinlikler seçmektedir. Bu eğilimlerden biri de son yıllarda özellikle şarap severlerin katılım gösterdiği şarap rotası destinasyon ve etkinlikleridir. Her zaman olduğu gibi turistlerin bu destinasyonlara yönelik tatil planı yaparken bilgi edindikleri kaynaklardan biri de yine çevrimiçi tatil deneyimi paylaşılan platformlardır. Bu platformlar çok fazla sayıda turistin deneyimlerini paylaştığı ve güvenilirlikleriyle ön plana çıkan platformlardır. Bu kapsamda Türkiye’nin dört şarap rotasındaki birer işletmeye giden turistlerin Tripadvisor.com’da ki yorumları incelenmiş ve içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. 2017 ile 2022 yıllarını kapsayan toplam 400 yorum incelemeye alınmıştır Çalışmanın amacı özellikle bu rotalardaki şarap işletmelerini tercih eden turistlerin tatil deneyimlerini belirlemeye ve açıklamaya çalışmaktır. Elde edilen sonuçlara göre, yorumlar yedi kategori altında incelenmiş ve en önemli sonuçlar ise atmosfer, hizmet, ürün kalitesi ve tavsiye kategorilerinde gerçekleşmiştir.

Kaynakça

  • Ağca, Y. (2019). Çevrimiçi Seyahat Acentelerinde Oda Fiyatlarına Etki Eden Faktörlerin Araştırılması, Doktora Tezi, Yönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Atatürk Üniversitesi.
  • Ahipaşaoğlu, S. & Korkmaz, E. (2008). Service Quality Perceptions of the Tourists Participating Wine Tourism: A Research at Cappadocia Region, Journal of Tourism Research, 3:72-104.
  • Alant, K. & Johan B. (2004). Wine Tourism Behaviour in the Context of a Motivational Framework for Wine Regions and Cellar Doors, Journal of Wine Research, 15(1):27–37.
  • Alonso, A. D & Yi Liu (2011). The Potential For Marrying Local Gastronomy and Wine: The Case of The Fortunate Islands, International Journal of Hospitality Management, 30:974-981.
  • Bako, A. G. (2016). Alternatif Turizm Kapsamında Şarap Turizmi: Kula’yı Ziyaret Eden Şarap Turistlerine Yönelik Bir İnceleme, Yüksek lisans Tezi, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi.
  • Bruwer, J. (2002). South African Wine Routes: Some Perspectives on The Wine Tourism Industry’s Structural Dimensions and Wine Tourism Product, Tourism Management, 24:423–435.
  • Carlsen, J., Donald G. & Ross D.(1998). The Wine Tourism Industry, First Australian Wine Tourism Conference, Margaret River, Western Australia.
  • Çavuş, Merve (2021).Tat Testlerinin Marka Tercihi ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üretici Markalar Ve Özel Markalar Arasındaki Farklar, Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Çelik, H., Baykal, N. B. & Memur, H. N. (2020). Nitel Veri Analizi ve Temel İlkeleri, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – ENAD, 8(1), ss: 379-406.
  • Dowling R. & Getz, D. (2001). Wine Tourism Future. İçinde: Tourism in The Twenty-First Century: Reflections on Experience. Ed: Bill Faulkner, Gianna Moscardo ve Eric Laws. London : Continuum.
  • Dwyer, L., Robert M., Zelko L., Deborah E. & Chulwon K. (2004), Attributes of Destination Competitiveness: A Factor Analysis, Tourism Analysis, 9:91–101.
  • Esmaeili, L., Mardani, S., Golpayegani, S.A.H. & Madar, Z.Z. (2020). A novel tourism recommender system in the context of social commerce,Expert Systems With Applications, 149:1-11.
  • Ferreira, S. & Hunter, C. A. (2017). Wine Tourism Development in South Africa: A Geographical Analysis, Tourism Geographies, 19(5):676-698.
  • Getz, D. & Brown, G. (2006). Critical Success Factors For Wine Tourism Regions: A Demand Analysis. Tourism Management, 27(1):146–158.
  • Gómez, M., Lopez, C. & Molina, A. (2015). A model of tourism destination brand equity: Thecase of wine tourism destinations in Spain, Tourism Management, 51:210-222.
  • Grayson, R.A.S. & McNeill, L.S. (2009). Using Atmospheric Elements in Service Retailing: Understanding The Bar Environment,Journal of Services Marketing, 23(7): 517–527.
  • Hall, C. M. & Mitchell, R. (2000). Wine Tourism in The Mediterranean: A Tool for Restructuring and Development, Thunderbird International Business Review, 42(4):445-465.
  • Hall, C. M., Johnson, G., Cambourne, B., Maionis, N., Mitchell, R. & Sharples, L. (2000). Wine Tourism: an Introducktion. İçinde: Hall, C. Miachael Sharples;Cambourne, Brock ve Maionis, Niki; Mitchell, Richard ve Johnson, Gary. Wine TourismAround the World. Development, Management and Markets. Elsevier Burlington: Butterworth-Heinemann.
  • Hart, N. (2004). Weintourismus İçinde: Becker, Christoph; Hopfinger, Hans ve Steinecke,Albrecht. Geographie der Freizeit und des Tourismus: Bilanz und Ausblick. 2. Basım, MünchenWien: R. Oldenburg Verlag.
  • Jang, S. & Namkung, Y. (2009). Perceived Quality, Emotions, and Behavioral Intentions: Application of an Extended Mehrabian-Russell Model to Restaurants,Journal of Business Research, 62(4): 451-460.
  • Kasaroğlu, K., Akdeniz, A., Toktaş, Y., Eris, T. & Sarıbaş, S. K. (2021). Ulusal Alanyazında Şarap Turizminin Değerlendirilmesi ve Türkiye Şarap Turizminde Yeni bir Ürün Olarak Bağ Rotaları: Urla Bağ Yolu Örnek Olay İncelemesi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (12):172-194.
  • Kim, J. H., Ritchie, J. B. & McCormick, B. (2012). Development of A Scale to Measure Memorable Tourism Experiences, Journal of Travel Research, 51(1): 12-25.
  • Kim, J. H. & Ritchie, J. B. (2014). Cross-Cultural Validation of a Memorable Tourism Experience Scale (MTES),Journal of Travel Research, 53(3): 323-335.
  • Koteski, C., Jakovlev, Z. & Soltirovska, D. (2016). Wine and wine tourism in Macedonia, Journal of Process Management, New Technologies International, 4(3):8-11.
  • Ku, E. (2011). Recommendations from a virtual community as a catalytic agent of travel decisions Internet Researc., 21(3):282-303.
  • Leblebicioğlu, B. & Bilgen, İ. (2019). Tüketicilerin Fiyat Algılamalarının İndirim Marketlerinden Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (GELİŞİM-UWE 2019 Özel Sayısı), Ekim, 141-154.
  • Li, J.-G. T., Kim, J. O. & Lee, S. Y. (2009). An Empirical Examination of Perceived Retail Crowding, Emotions, and Retail Outcomes,The Service Industries Journal, 29: 635-652.
  • Macintosh, G. & Lockshin, L. S. (1997). Retail Relationship and Store Loyalty: A Multi-Level Perspective, International Journal of Research in Marketing, 14: 487-497.
  • Milliman, R. E. & Fugate, D. L. (1993). Atmospherics as an Emerging Influence in the Design of Exchange Environments, Journal of Marketing Management, 3(1):66-74.
  • Oyan, S & Akdağ, G. (2020). Farklı Şarap Destinasyonlarını Ziyaret eden Turistlerin Mukayesesi: Portekiz ve Türkiye Şarap Rotaları, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4):2785-2801
  • Pratt, M. (2014). Four wine tourist profiles, Academy of Wine Business Research, 8th International Conference, 28- 30 June Geisenheim, Germany.
  • Schamel, G. (2013): Bedeutung und Potential des Weintourismus in Südtirol. Scherlag, Knut(Hrsg.): Weintourismus und Marketing, 1. Basım, Lohmar – Köln: Josef EUL Verlag.
  • Somelyer (2017). Şarabın Anatomisi. Alınan yer https://www.somelyer.com/post/sarabin-anatomisi, Erişim Tarihi: 14.06.2022.
  • Tek, Ö. B. (2000). Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 8. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Tripadvisor (2022). Türkiye En İyi Şarap ve Gurme Turları. Alınan yer https://www.tripadvisor.com.tr/Attractions-g293969-Activities-c36-Turkey.html, Erişim Tarihi: 05.06.2022.
  • Tsiotsou, R. (2006). The role of perceived product quality and overall satisfaction on purchase intentions,International Journal of Consumer Studies, 30(2): 207-217.
  • Wade, R. & Pun, K., 2009. Winery visitation in the wine appellations of Pelee Island and Lake Erie North Shore, Proceedings of the Hospitality and Tourism Management, 2009 ICHRIE Conference, Refereed Track.
  • Walls, A., Okumuş, F., Wang, Y. & Kwun, D. J. (2011). An Epistemological View of Consumer Experiences, International Journal of Hospitality Management, 30:20-21.
  • Wirtz, D., Kruger, J., Scollon, C. N. & Diener, E. (2003). What To Do on Spring Break? The Role of Predicted, On-line, and Remembered Experience in Future Choice, Psychological Science, 14: 520-24.
  • Yüncü, H. R. (2010). Şarap Turizmi Bölgelerinin Rekabet Edebilirliğine Yönelik Bir Model Önerisi: Kapadokya Örneği, Doktora Tezi, Turizm ve Otel İşletmeciliği Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir Anadolu Üniversitesi.
  • Zeng, B. & Gerritsen, R. (2014). What do we know about social media in tourism? A review,Tourism Management Perspectives, 10, 27–36.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gastronomi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dr. Yasin Soylu

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Soylu, D. Y. (2022). Şarap Turizmi Destinasyonlarındaki Yiyecek İçecek İşletmelerine Yönelik Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi. Boyabat İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergisi, 2(1), 81-101.