Push and Pull Theory has been researched and developed in many fields
until today. According to the theory, there is no absolute push and absolute
pull factor in any context and plane. Determination of the content of the push
pull factors depends on many factors. This theory, which is also used in the
tourism literature to determine the factors affecting the choice of destination
of the individuals, defines the pushing factors as socio-psychological motives
that lead people to travel, and pull factors as a force that attracts people to
travel with the characteristics found in a destination. Turkey, especially
domestic tourists by the preferred and holiday and recreation purpose of second
homes received rented or purchased to be used in a limited period of time,
another subject to be examined different aspects of the tourism literature
constitute. The aim of this study is to determine the push and pull factors
behind the behaviors of the second house owners in the Edremit district of Balikesir,
where the second houses are mostly seen. As a result of the research conducted
in this direction, two dimensions, social interaction and health under driving
factors, were determined. Under attractive factors, it is observed that there
are four dimensions: natural attractiveness, shopping opportunity, region value
and suitable environment. The demographic characteristics of the participants
and their thoughts on the region were analyzed. Suggestions have been made on
the subject in accordance with the results
İtme
Çekme Kuramı, birçok alanda araştırma konusu olmuş ve zaman içerisinde geliştirilmiştir.
Kurama göre, hiçbir bağlam ve düzlemde mutlak itme ve mutlak çekme faktörü yoktur.
İtme çekme faktörlerinin içeriğinin belirlenmesi birçok etkene bağlıdır. Turizm
alanyazınında da genellikle bireylerin destinasyon tercihi üzerinde etki eden
faktörlerin belirlenmesi amacıyla kullanılan bu kuram, itme faktörlerini,
insanları seyahat etmeye yönlendiren sosyo-psikolojik güdüler, çekme
faktörlerini ise, bir destinasyonda bulunan özellikler ile insanları seyahat
etmeye çeken bir güç olarak tanımlamaktadır. Türkiye’de özellikle yerli
turistler tarafından tercih edilen ve tatil ve dinlenme amacıyla sınırlı bir
zaman diliminde kullanılmak üzere kiralanan veya satın alınan ikinci konutlar,
turizm alanyazınında incelenmesi gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu araştırmanın amacı, ikinci konutların yoğunlukla görüldüğü Balıkesir ili
Edremit ilçesinde ikinci konut sahibi olan bireylerin bu davranışlarının
ardındaki itme ve çekme faktörlerini tespit etmektir. Bu doğrultuda yapılan
araştırma sonucunda itici faktörler altında toplumsal etkileşim ve sağlık olmak
üzere iki boyut tespit edilmiştir. Çekici faktörler altında ise doğal
çekicilik, alışveriş imkânı, bölge değeri ve uygun ortam olmak üzere dört boyut
ortaya çıktığı görülmektedir. Bu boyutlar ile katılımcıların demografik özellikleri
ve bölgeye yönelik düşünceleri analiz edilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar
doğrultusunda konuyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 40 |
BAUNSOBED