Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turistik Bilgi Kaynağı Olarak Sosyal Medya ve Balıkesir'e İlişkin Değerlendirmeler Üzerine Bir GZFT (SWOT) Analizi

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 15, 411 - 428, 30.06.2017

Öz

Özet: Turistlerin seyahat kararlarında iki temel değişken çok önemli rol

oynamaktadır. Bu değişkenlerin ilki destinasyona ilişkin bilgiye duyulan ihtiyaç,

ikincisi ise yine destinasyona yönelik tavsiyelerdir. Seyahat acentalarının

tüketiciler üzerindeki rolü incelendiğinde, bu temel işlevlerin seyahat

işletmelerinin asli fonksiyonlarından olduğu görülmektedir. Ancak internet

kullanımının yaygınlaşması ve buna bağlı olarak tüketicilerin sosyal medyayı

yoğun olarak kullanıyor olmaları, seyahat acentaların bu rolünün sosyal medya

tarafından oynanmaya başlamasına neden olmuştur. Tatil tavsiye siteleri,

tüketicilerin önceki tatil deneyimlerini paylaştıkları sosyal amaçlı, web tabanlı bir

alan haline dönüşmüştür. Günümüzde seyahate çıkanların önemli bir oranı

seçimlerini yapmadan önce veya yaptıktan sonra bir seyahat tavsiye sitesinden

destinasyona ilişkin değerlendirmeleri incelemekte, seyahat kararını ve

destinasyon seçimini bu yorumlara göre şekillendirmektedir. Bu araştırmanın

amacı, seyahatlerinde bilgi kaynağı olarak sosyal medyayı, yorum sitelerini

kullanan tüketicilerin, Balıkesir’e yönelik yapmış oldukları değerlendirmelerin

incelenmesi, güçlü ve zayıf yönler/tehlike ve fırsatlar açısından sınıflandırılarak,

Balıkesir destinasyonuna yönelik mevcut durumun yorum siteleri açısından

ortaya konulmasıdır.  Bu amaç doğrultusunda tatil tavsiye sitelerinden biri olan

ve çeşitli ülkelerden kullanıcılara sahip olan tripadvisor.com’da Balıkesir’e

yönelik yapılmış 1306 adet seyahat tavsiye ve yorumlarının içeriği incelenerek

GZFT (SWOT) analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda Balıkesir’deki

turistik mekanların manzara ve doğallık gibi güçlü yanlarının özellikle

vurgulandığı fakat işletmelerin çoğalması ile manzaranın kirletildiği önemli

bulgular arasında yer almıştır.  Aynı zamanda en büyük tehdit unsuru olarak

hizmet kalitesinin çok düşük olması yorumlarda sıkça tekrarlanan bir unsur

olmuştur. Elde edilen sonuçlar, turistik mekanlarda ya da yakınlarında yer alan

işletmelerin tamamen ekonomik büyüme odaklılığını ve doğaya, tarihe ve

kültürel değerlere pek önem vermediğini işaret etmektedir. 

Kaynakça

  • ANDERSON, E. W. (1998). Customer Satisfaction and Word of Mouth, Journal of Service Research, 1, 5-17.
Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 15, 411 - 428, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • ANDERSON, E. W. (1998). Customer Satisfaction and Word of Mouth, Journal of Service Research, 1, 5-17.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Şahin

İbrahim Halil Kazoğlu

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 20 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Şahin, B., & Kazoğlu, İ. H. (2017). Turistik Bilgi Kaynağı Olarak Sosyal Medya ve Balıkesir’e İlişkin Değerlendirmeler Üzerine Bir GZFT (SWOT) Analizi. Bartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(15), 411-428.

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir. 

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0