Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyalleşmenin Dijitale Dönüşümü ve Dijital Benliğin Sunumu

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 608 - 619, 15.07.2016

Abstract

Yeni
iletişim teknolojileri, gündelik yaşantının her alanında giderek yaygınlaşmıştır.
Bu bağlamda, “Ben kimim?” sorusuna yeni iletişim teknolojileri uzamlarıyla
cevap verilebilir. Web 2.0’ın gelişimiyle birlikte yeni iletişim teknolojileri,
kimlik inşa sürecinde farklı söylem, pratik ve konumları olanaklı kılarak
kullanıcıların çeşitli biçimlerde sanal kimlik oluşturmasında etkili
olmuşlardır. Bu teknolojiler bireyleri dijital olarak var ederken, aynı zamanda
onlara dijital benlikle ilgili özgürlük alanı sağlamaktadır.
Bu çalışma, çevrimiçi ortamda kimlik
tasarımının nasıl oluştuğuna dair enformasyon sunmayı amaçlamaktadır.

Çalışmanın
ilk bölümünde, insanlar arasındaki sosyalleşmenin dijital uzamlarda nasıl
değişim/dönüşüm geçirdiği tartışılmaktadır. Ayrıca, dijital iletişimin bireylere
sosyal paylaşım ağları sunmasını, öz benliğin sanal kodlarla örülmesi
çerçevesinde ele almaktadır.





Çalışmanın
ikinci bölümünde, kullanıcıların sosyal ağlar üzerinden dijital benlik
yaratmasına odaklanılmıştır. Bu minvalde, dijital benlik tasarımında hangi
metotların kullanıldığı açıklanmıştır. Dijital benliğin tasarımını tetikleyen
en önemli unsur belirli bir izleyici grubuna kendisini sürekli olarak sunmasıdır.
Dijital benliğin oluşum sürecinde Hood’un (2012) ele aldığı “Kim olduğumuzu
tanımlayan diğerlerinin varlığıdır,” cümlesi önemlidir. Bu cümleden yola
çıkarak bireylerin dijital benliklerini şekillendirirken, sosyal ağlarına ekli
olan diğer kullanıcıların görüşlerinden etkilendiği ve etkileşimi sayesinde bir
benlik tasarımına gittikleri varsayılmaktadır. Çalışmada son olarak, sosyal
paylaşım ağlarını aktif olarak kullanan bir kullanıcının dijital kimliğine dair
dört olgu, dört farklı gruba dağıtılmış, aynı kullanıcının dijital kimliği
farklı gruplar gözünden analiz edilmiştir. Yapılan bu yarı yapılandırılmış
görüşmeler çalışmanın iddiasını güçlendirmesi bakımından büyük bir önem teşkil
etmektedir. 

Transformation of Socializing into Digitalization and Representation of Digital Identity

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 608 - 619, 15.07.2016

Abstract

New communication technologies have been gradually widespread
in every parts of daily life. In this manner, the question “Who I am” can be
replied with respect to extensions of new communication technologies. With the
rise of Web 2.0, new communication technologies become effective in identity
formation by enabling different discources, practices and locations. These
technologies bring individuals into a digital existence by serving a realm of
freedom. This study aims to provide essential informations about how identity
design originated in online platforms.

In the first chapter of the
study, the changes which socialization practise has undergone is argued. In
addition to this, the fact that digital communication offers individuals social
networks is discussed in the framework of virtual pattering of an identity

In the second part of the
study, it is the focal point that users creates digital identity through social
networks. In this way, it is explained which methods are used in the formation
of digital identity. The most important factor which affects digital identity
formation is consistently representing itself to the particular audience. In
the formation of digital identity, the ideas of Hood (2012) which points out
that existence of others define one’s virtual identity, is crucial. In the
light of argument, it is assumed that individuals are influenced from the views
of other users in the way that they shape their digital identity.







Finally in this study, four
elements about the digital identity of a user who utilize social networks
actively were picked. These elements are distributed to four different
respectively. The groups are supposed to make predictions about the user by
analyzing the given digital element. After they finished the analysis,
semi-structured interviews are made. These interviews are vital due to the fact
that they strong the assertion of the study.

There are 0 citations in total.

Details

Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

AYTEKİN İşman

BERKAY Buluş

KÜBRA SULTAN Yüzüncüyıl This is me

Publication Date July 15, 2016
Submission Date March 17, 2016
Acceptance Date May 17, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA İşman, A., Buluş, B., & Yüzüncüyıl, K. S. (2016). Sosyalleşmenin Dijitale Dönüşümü ve Dijital Benliğin Sunumu. TRT Akademi, 1(2), 608-619.

                                                                      16115   16111        16112