Öğrencilerin günümüzde en büyük kaygısı eğitim aldıkları bölümlerden mezun olduktan sonra iş bulamamaktır. Öğrenciler eğitim dönemlerini tamamladıktan sonra yalnızca okulda alınan eğitimin yeterli olmadığı bunun yanı sıra deneyim kıstası arandığı gerçeğiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu durum öğrencilerin eğitim dönemlerini tamamladıkları esnada iş hayatının dinamiğinin devamlı değişim içinde olması ve aldıkları derslerin aksine çalışma hayatının dijitalleşmesi bu kaygıların artmasına sebep olmaktadır. Bu çalışma ile muhasebe dersi alan öğrencilerin günümüzde yaygınlaşan çalışma hayatında e- dönüşüm sürecinde iş bulma kaygıları ölçülerek hangi etkenlerin öğrencilerin iş bulma kaygılarını etkilediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Süleyman Demirel Üniversitesinde muhasebe dersi almaları dolayısıyla ileride meslek mensubu adayı olarak görünen öğrencilere anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada kullanılan iş bulma kaygısı ölçeği Demir(2018) tarafından “Yapısal eşitlik modeli ile öğrencilerin iş bulma kaygılarına yönelik ölçek geliştirme: Cumhuriyet Üniversitesi iibf`de Bir Uygulama” başlıklı çalışmadan alınmıştır. Çalışmaya toplamda 326 kişi katılım göstermiştir. Verilerin analizi SPSS 25 programında yapılmıştır. Dijitalleşen çalışma anlayışı ile beraber muhasebe dersi alan aday meslek mensuplarının iş bulma kaygısı yaşadığı ve bu kaygı seviyesinin cinsiyet ile yaş dağılımı arasında anlamlı faklar bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 44 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).