Research Article
BibTex RIS Cite

Değerler Eğitimi Program Tasarılarının Değerlendirilmesi (Antalya Örneği)

Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, 263 - 277, 30.12.2013

Abstract

Değer, kişi ya da toplulukların ideal kabul ettiği var olma ya da hareket etme tarzları olarak tanım- lanabilir. Eğitimin asıl amaçlarından biri değerlerin kazanımıdır. Değerler okulda genelde örtük program kapsamında verilmeye çalışılır. 2011 yılında Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü, okullarda değer- ler eğitimiyle ilgili bir proje başlatmış ve bu proje kapsamında okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretime yönelik “değerler eğitimi” program kitapları hazırlamıştır. Bu kitaplar (tasarılar) ile bir örtük program konusu olarak görülen değerler eğitimi, “yazılı” veya “açık” bir program olarak tasarlanmış ve uygula- maya konulmuştur. Bu araştırmada, değerler eğitimi program tasarılarının değerlendirilmesi amaçlanmış- tır. Tarama modeliyle yapılan araştırmada programın dört temel öğesi (hedef, içerik, eğitim durumları, değerlendirme), incelenerek program tasarısı değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları, değerler eğitimine yönelik hazırlanan program tasarılarının uygulanabilirliği açısından önemli ipuçları sağlayacağı için önemlidir.

References

  • Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü (2011). Değerler Eğitimi (Okulöncesi). Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü Yayınları. Antalya.
  • Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü (2011). Değerler Eğitimi (İlköğretim). Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü Yayınları. Antalya.
  • Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü (2011). Değerler Eğitimi (Ortaöğretim). Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü Yayınları. Antalya.
  • Akbaş, O. (2008). “Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış”. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (16), 9-27.
  • Aydın, M. (2003). “Gençliğin Değer Algısı”. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (3), 121-144.
  • Aydın, M. Z. (2010). “Okulda Çalışan Herkesin Görevi Olarak Değerler Eğitimi”. www.mehmetzekiaydin.com (18.11.2011).
  • Çağlayan, A. (2005). Ahlak Pusulası: Ahlak ve Değerler Eğitimi. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Dilmaç, B. (2002). İnsanca Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Dilmaç, B., et alii (2008). “Öğretmen Adaylarının Değer Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (16), 69-91.
  • Doğan, İ. (2011). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, 263 - 277, 30.12.2013

Abstract

References

  • Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü (2011). Değerler Eğitimi (Okulöncesi). Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü Yayınları. Antalya.
  • Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü (2011). Değerler Eğitimi (İlköğretim). Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü Yayınları. Antalya.
  • Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü (2011). Değerler Eğitimi (Ortaöğretim). Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü Yayınları. Antalya.
  • Akbaş, O. (2008). “Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış”. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (16), 9-27.
  • Aydın, M. (2003). “Gençliğin Değer Algısı”. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (3), 121-144.
  • Aydın, M. Z. (2010). “Okulda Çalışan Herkesin Görevi Olarak Değerler Eğitimi”. www.mehmetzekiaydin.com (18.11.2011).
  • Çağlayan, A. (2005). Ahlak Pusulası: Ahlak ve Değerler Eğitimi. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Dilmaç, B. (2002). İnsanca Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Dilmaç, B., et alii (2008). “Öğretmen Adaylarının Değer Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (16), 69-91.
  • Doğan, İ. (2011). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Selçuk Uygun

Publication Date December 30, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Uygun, S. (2013). Değerler Eğitimi Program Tasarılarının Değerlendirilmesi (Antalya Örneği). Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 3(2), 263-277.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr