Sosyal medyanın gücü her geçen gün artmakta bu kapsamda dikkat çeken konulardan biri de sosyal medyanın tüketicilerin satın alma davranışını ne ölçüde etkilediği olmaktadır. Sosyal medya üzerinden yapılan elektronik ağızdan ağıza pazarlama (sosyal e-WOMM) kullanıcıların birbirleri ile bir markaya ilişkin deneyimlerini, fikirlerini sosyal medya üzerinden aktarmada önemli bir araçtır. Bu çalışmada akıllı cep telefonu satın alma niyeti üzerinde sosyal e-WOMM ve marka tutumu değişkenlerinin etki düzeyinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla Facebook kullanıcılarından online anket yöntemi ile 321 adet veri toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel analiz, faktör analizi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen temel bulgu, akıllı cep telefonu satın alma niyeti üzerinde sosyal e-WOMM ve marka tutumu istatistiksel olarak pozitif bir etkiye sahiptir (R2=0,298). Mobil iletişim sektörü hızla büyümektedir. Bu kapsamda ilgili alanda faaliyet gösteren işletmeler, sosyal medya pazarlaması kapsamında bu çalışmadan elde edilen bulguları göz önünde bulundurabilir.
The power of social media is increasing day by day and one of the striking issues in this context is to what extent social media affects the purchasing behavior of consumers. Electronic word-of-mouth marketing made on social media (social e-WOMM) is an important tool for conveying the experiences and ideas of users about a brand with each other through social media. The main purpose of this study is to determine the effect of social e-WOMM and brand attitude variables on smart mobile phone purchase intention. For this purpose, 321 data were collected from Facebook users through the online survey method. Descriptive statistical analysis, factor analysis, one-way analysis of variance, correlation, and multiple regression analysis were used in the analysis of the obtained data. According to the findings from this study, the variables of brand attitude, and social e-WOMM have a positive impact on customers' smartphone purchase intention (R2=0,298). The mobile communication industry is growing rapidly. In this context, businesses operating in the relevant field may consider the results obtained from this paper within the scope of social media marketing.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | May 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |