Günümüzde, teknoloji başta olmak üzere pek çok farklı alanda yaşanan gelişmelerden turizm sektörü de etkilenmiştir ve küresel turizm pazarında rekabet artmıştır. Turizm destinasyonları arasındaki rekabet ortamı geçmiş yıllara göre giderek büyümektedir. Turizm destinasyonlarının, ürettikleri hizmet ve ürünlerin iyi ve kötü yanlarını belirleyerek avantajlarını bilmesi ile rakip destinasyonlara karşı pazarda üstünlük sağlaması ve bunu sürdürebilmesi rekabet gücünü gösterir. Turizm destinasyonlarının daha yoğun şekilde rekabet etmeleri ile birlikte destinasyon rekabetçiliği konusunda yapılan araştırmalarda çoğalmıştır. Bu çalışmanın amacı Çanakkale’nin destinasyon rekabet gücünün turistler tarafından nasıl algılandığının değerlendirilmesidir. Bu amaç çerçevesinde algılanan Çanakkale destinasyon rekabetçiliğini belirlemek amacıyla yapılan araştırma kapsamında Çanakkale turizm destinasyonlarında 391 turiste anket uygulanmıştır. Uygulamalar sonucunda destinasyon rekabetçiliğine etki eden talep koşulları, turistik hizmetler, turistik olanaklar, yerel hizmetler, kültürel ve doğal çekicilikler şeklinde adlandırılan beş boyut ortaya çıkmıştır ve bu boyutların kendi aralarında anlamlı ilişkileri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca elde edilen veriler doğrultusunda, katılımcıların demografik özelliklerine göre Çanakkale destinasyon rekabetçiliği algılarına ilişkin farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 28, 2022 |
Publication Date | October 31, 2022 |
Submission Date | March 21, 2022 |
Acceptance Date | September 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.